Arnon Grunberg - Onze oom

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Arnon Grunberg - Onze oom

Berichtdoor PetraO. » 22 Okt 2008, 20:28

Dit boek is anders dan de andere boeken van Grunberg. Dat was ook de bedoeling, zo begreep ik uit een interview op televisie, maar de vraag is dan altijd of het de schrijver echt is gelukt. Wat mij betreft, is het antwoord hierop bevestigend.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/arnon-grunberg

PetraO.
Ook dit gaat voorbij.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Feb 2009, 22:31

Na een toch aardig eerste deel raakte ik steeds meer teleurgesteld in deze nieuwe Grunberg. Het laatste stuk ging zelfs diagonaal, want ik was absoluut niet meer geboeid.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/arnon-grunberg

Ik ben het dus maar gedeeltelijk eens met Petra. Het eerste deel, ja, dat is Grunberg. Maar de rest valt vies tegen. En die ene scène die zo niet Grunberg is?? Ik heb geen flauw idee welke dat zou moeten zijn.

Marjo

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 27 Nov 2009, 17:23

Marjo schreef:Na een toch aardig eerste deel raakte ik steeds meer teleurgesteld in deze nieuwe Grunberg. Het eerste deel, ja, dat is Grunberg. Maar de rest valt vies tegen.


Daar ben ik het absoluut niet mee eens, Marjo!


Onze oom is in de eerste plaats een oorlogsroman en de roman gaat over de morele vragen over wie goed en wie fout zijn in de door Grunberg verder niet aangeduide oorlog en waartoe oorlog mensen kan brengen.

Net als PetraO ben ik van mening dat Grunberg steeds beter gaat schrijven.

Jeannette

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2009, 18:04

Ik weet hier niets op te zeggen, het is al veel te lang geleden!

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 27 Nov 2009, 18:26

Het is inderdaad al een tijdje geleden dat je dit boek besproken hebt, Marjo. :)

Jeannette

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Nov 2009, 20:36

Vind je het niet vervelend Marjo dat je 'zo gauw' het verhaal weer kwijt bent?

Vorig jaar las ik ook meer boeken dan normaal en ik merkte dat ik daardoor niet meer onthield wat ik gelezen had, dat vond ik naar en heb daarom dit jaar geprobeerd weer wat rustiger aan te doen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2009, 20:59

Ik kan niet rustig lezen..heb ik nooit gekund, dus van boeken die minder indruk gemaakt hebben ben ik altijd al snel van alles kwijt geweest.
Nu ken ik de rode draad van 'onze oom' nog wel, hoor, maar te weinig om nog te kunnen reageren op Jeanette.
Ik stel dat ik diagonaal ben gaan lezen, maar ik weet niet meer precies aan te geven waarom dat was.

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 27 Nov 2009, 22:16

Dettie schreef:Vorig jaar las ik ook meer boeken dan normaal en ik merkte dat ik daardoor niet meer onthield wat ik gelezen had



Bij mij moet een roman vaak 'bezinken'; er is dan geen ruimte in mijn hoofd om aan een nieuw boek te beginnen.


Jeannette

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Nov 2009, 01:21

Soms is dat zo. Dan gaat er even een damesblad tussendoor, maar lang duurt zo'n periode niet hoor.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten