Frank Noë - Spellbound

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Frank Noë - Spellbound

Berichtdoor Dettie » 03 Okt 2008, 13:39

Flaptekst:
De dichter Werkhoven zit tijdens de Tweede Wereldoorlog vast in Zandvliet, het Rijksasyl voor psychopaten, voor de moord op zijn geliefde. Zijn enige steun is de raadselachtige patiënt Jim die hem tijdens de strafwerkzaamheden, het kappen van bomen, aanwijzingen geeft hoe hij zijn energie kan sparen. Jim bezorgt hem een baantje in de bibliotheek en brengt hem eten als hij in elkaar is geslagen, nadat hij medegevangenen agressief heeft bejegend. Spellbound begint op het moment dat de twee mannen ruzie hebben gekregen en Werkhoven uit ellende door de glazen deur van de bibliotheek valt. Terwijl dokter Erica Smit de glassplinters uit zijn lijf haalt, probeert Werkhoven helderheid te krijgen over wie hij is, wat het dichten voor hem betekent, hoe hij in de kliniek is beland.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/frank-noe

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mei 2009, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Okt 2008, 13:50

Ha, grappig.. ik zag dit boek op de site bij de nieuwe boekverslagen, en ik dacht..dat heb ik helemaal niet op het forum gezien! Het is dan ook supervers.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Okt 2008, 14:03

Ja, net precies geplaatst!

Dettie

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 01 Dec 2008, 13:00

Ik vond dit een heel apart boek om te lezen. Het leest heel vlot. Frank Noë schrijft in korte, krachtige zinnen. Hij roept een trance-achtig sfeertje op. Je krijgt het gevoel dat je een beetje meekijkt in het hoofd van een psychiatrische patiënt. Stukje bij beetje kom je te weten hoe en waarom Werkhoven tot zijn daad, de moord op zijn hospita, is gekomen en aan het eind van het verhaal vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Dec 2008, 18:07

Ik vond het eind héél verrassend, had echt iets van nou jaaaa.

Mooi en apart boek. Ik ga zeker meer lezen van Noë.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten