Richard Russo - Brug der zuchten
Richard Russo - Brug der zuchten
Een van de mooiste boeken die ik de laatste tijd gelezen heb.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/richard-russo
Dettie
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/richard-russo
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Mei 2009, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Sarah en Lucy plannen een reis naar Italië, Venetië.
Daar is de Brug der zuchten.
Wikipedia meldt dit over de brug
De brug is een verbinding tussen het Dogenpaleis (Palazzo Ducale) en de gevangenis. Vroeger moesten de veroordeelden over deze brug heen lopen alvorens ze in de kille en vochtige kerkers werden opgesloten. Via de raampjes van de brug zagen de gevangenen dan voor de laatste keer het daglicht. De naam Brug der zuchten (Ponte dei Sospiri) refereert aan hun zucht op weg naar hun bestemming.
Lucy heeft ook het een en ander te 'zuchten'.
Dettie
Daar is de Brug der zuchten.
Wikipedia meldt dit over de brug
De brug is een verbinding tussen het Dogenpaleis (Palazzo Ducale) en de gevangenis. Vroeger moesten de veroordeelden over deze brug heen lopen alvorens ze in de kille en vochtige kerkers werden opgesloten. Via de raampjes van de brug zagen de gevangenen dan voor de laatste keer het daglicht. De naam Brug der zuchten (Ponte dei Sospiri) refereert aan hun zucht op weg naar hun bestemming.
Lucy heeft ook het een en ander te 'zuchten'.
Dettie
Welke vader? De vader van Sarah, heel bizar die man, de vader van Noonan, hoe is hij in werkelijkheid, ik ben net na het stuk dat Bobby contact krijgt met zijn vader en bij Nell's gaat werken, of Lou-Lou? Ik vind eigenlijk alle karakters in het boek wat hebben, ik ben erg benieuwd naar de rest van het boek.
Heb je Empire Falls ook gelezen?
Groet, Monique
Heb je Empire Falls ook gelezen?
Groet, Monique
En die moeder die alles maar moet regelen....
Die zegt trouwens ook behoorlijk rake dingen over het leven.
Ik vraag me af waardoor de relatie tussen moeder en zoon zo veranderd is bij het volwassen worden.
Maar ik ben nog aan het lezen, dus zeg maar niets.
Groeten
Willeke
Ik zal het niet voorstellen want het is wel een érg dikke pil, maar het zou een mooi samenleesboek zijn, er valt heel wat over te disscusieren volgens mij.
En het boek is uit. Ik bleef lezen. Erg mooi.
Het boek geeft een goed beeld, denk ik, van small town Amerika in de jaren 60 met al zijn grenzen en lijnen en rasisme.
Opvallend vond ik ook de patronen die steeds terug komen, het verhaal van Lucy past zo op dat van zijn vader, en weer op dat van zijn zoon,
Zijn moeders verhaal vertoont gelijkenis met dat van Sarah,
allebei aangetrokken tot een veel gevaarlijker man, allebei getrouwd met een veel kalmer type.
Bobby en Oom Dec vertonen ook gelijkenis,
en de geschiedenis van Tessa die uit gaat met Gabriel Mock
en Sarah die naar de film gaat met zijn zoon Three Mock zijn bijna identiek.
Behalve dat die laatste wat dramatischer afloopt.
Het was een boek waarbij ik al lezend maar steeds bleef denken, het was net alsof er onder het verhaal nóg een verhaal zat, een universeler verhaal.
Wil
Het boek geeft een goed beeld, denk ik, van small town Amerika in de jaren 60 met al zijn grenzen en lijnen en rasisme.
Opvallend vond ik ook de patronen die steeds terug komen, het verhaal van Lucy past zo op dat van zijn vader, en weer op dat van zijn zoon,
Zijn moeders verhaal vertoont gelijkenis met dat van Sarah,
allebei aangetrokken tot een veel gevaarlijker man, allebei getrouwd met een veel kalmer type.
Bobby en Oom Dec vertonen ook gelijkenis,
en de geschiedenis van Tessa die uit gaat met Gabriel Mock
en Sarah die naar de film gaat met zijn zoon Three Mock zijn bijna identiek.
Behalve dat die laatste wat dramatischer afloopt.
Het was een boek waarbij ik al lezend maar steeds bleef denken, het was net alsof er onder het verhaal nóg een verhaal zat, een universeler verhaal.
Wil
Welkom op het forum Lieseltje.
Gek he, die vader en moeder van Lucy staan in m'n geheugen gegrift en ook het begin van de relatie met Sarah maar daarna is het blanco.
Heb geen idee meer hoe het afliep, ik zat wel onder tijdsdruk want het was een recensieboek voor een andere leesclub dat ik in zes weken moest lezen.
En ja... een dik boek... misschien het laatste gedeelte té snel gelezen.
Dettie
Gek he, die vader en moeder van Lucy staan in m'n geheugen gegrift en ook het begin van de relatie met Sarah maar daarna is het blanco.
Heb geen idee meer hoe het afliep, ik zat wel onder tijdsdruk want het was een recensieboek voor een andere leesclub dat ik in zes weken moest lezen.
En ja... een dik boek... misschien het laatste gedeelte té snel gelezen.
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”