Joke J. Hermsen: Tweeduister

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Joke J. Hermsen: Tweeduister

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2008, 22:08

Valt niet mee, dit boek. Niet alleen omdat het zoveel paginas heeft, maar de schrijfster wil zo erg veel vertellen, en als lezer moet je dat allemaal verwerken. Ik denk dat als je de boeken van Virginia Woolf en de gedichten van T S Elliot kent, je misschien nog wel langer bezig bent om dit boek te verteren. Er zit veel van hun schrijfsels en ideeën in verwerkt.

Maar het is wel de moeite waard en ik las dat er in februari een boek over Belle van Zuylen uitkomt, van Joke Hermsen dus. Dat wordt het mijne.. O nee, ik mag niet kopen..die ene vriendin eens lief aankijken dan..

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/joke-j-hermsen

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2008, 13:06

Ik weet helemaal niets van de Bloomsburygroep en van beide schrijvers heb ik tot nu toe ook niets gelezen.
Maar het lijkt me wel een erg mooi boek.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Okt 2010, 18:19

Een tijd terug heb ik 'De liefde dus' van haar gelezen. (geen verslag) Een erg mooi boek, absolute aanrader.
Nu heb ik 'Stil de tijd' van haar liggen. een boek waar veel filosofen de revue passeren. Niet makkelijk leesbaar, daar moet je de tijd voor nemen (grapje) Het komt er in feite op neer dat zij zegt dat mensen meer de tijd moeten nemen. Mensen moeten zich af en toe eens vervelen, niet weten wat te doen, dan komen ze weer eens tot inventieve/creatieve gedachten. Nu is er zo'n gehol en gehaast dat er geen tijd meer is om ergens over na te denken, of bij stil te staan.
Ik lees er soms een stukje in, maar niet vaak.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten