Pearl Abraham - Vreugde der wet

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Pearl Abraham - Vreugde der wet

Berichtdoor Dettie » 30 Jan 2008, 14:24

De hoofdpersoon van het boek Rachel Benjamin, dochter van een chassidische rabbijn, beleeft niet zoveel vreugde. De strenge regels maken dat het, zeker voor een jonge vrouw, moeilijk om enig initiatief te tonen.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/pearl-abraham

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 05 Apr 2009, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 30 Jan 2008, 18:26

Heb ik het dan goed als je dit zou aanraden omwillen van de "inkijk" in een streng chassidische leefwereld, maar niet als je op zoek bent naar een goed verhaal? mij lijkt het een mooi boek, het onderwerp interesseert me ook wel, vandaar dat ik me afvraag of je het om die reden zou aanraden...
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jan 2008, 18:34

Het geeft wel een inkijk in de chassidische wereld en vooral wat het voor vrouwen betekent. Maar het is een roman.
Het leest wel vlot weg, dat zeker, maar het verhaal zelf begon op het laatst te rammelen.
Het is door meerdere mensen gelezen en zij vonden het allemaal een erg mooi boek. Ik ben vaak nogal kritisch en misschien in sommige gevallen té kritisch. Dus trek je van mij niet veel aan zou ik zo zeggen. :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2008, 20:39

Ik zou het niet hebben durven aanraden, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom niet. Het is te lang geleden.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten