Tim Ray - De gelofte

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tim Ray - De gelofte

Berichtdoor Dettie » 12 Nov 2004, 15:01

In een ver verleden legden Starbrow en zijn twee vrienden een gelofte af om hun kracht te zullen gebruiken voor vrede en harmonie op deze planeet. Maar de missie mislukte. Nu, in het nieuwe millennium, krijgen de drie vrienden, inmiddels heel gewone Deense jongens, de opdracht om de eeuwenoude gelofte alsnog in te lossen.

Lees verder... http://www.leestafel.info/tim-ray

Miranda Mei
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Mei 2009, 14:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Nov 2004, 22:12

Ik denk niet dat dit een boek voor mij is. Jaren geleden las ik ze wel, maar het irriteert me nu, als dat esoterische. Ik weet niet waarom..

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Miranda Mei » 13 Nov 2004, 22:41

Marjo,

ik kan me dat prima voorstellen. Als hier een deel II van is (of komt, volgens de uitgever althans) zou ik daar vanaf zien. Ik heb het met dit boek wel gehad. Er wordt zoveel over je uitgegoten dat je je afvraagt of de schrijver nu een mooie roman heeft willen schrijven, of enkel zijn (geloofs)ideeën in een leuk jasje wilde kleden. Overigens is dat wel het aardige van boeken lezen met de bedoeling er een recensie over te schrijven. Op deze manier lees je een boek ook echt uit. Achteraf bepaal je of je meer van de schrijver zou willen lezen of niet.
~ fantasie gaat de werkelijkheid voorbij ~
- soms echter -
gaat de werkelijkheid verder dan de fantasie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2004, 22:46

Inderdaad, een verslag schrijven van een boek zorgt er voor dat je beter oplet, en je er dus beter bewust van bent wat je leest. En je onthoudt het nog beter ook.
Ik denk ook dat je het met me eens zult zijn dat het maar goed is dat je niet de behofte hebt om alle boeken te lezen waar over geschreven wordt..het zou te gek worden!

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Miranda Mei » 13 Nov 2004, 23:01

Ik denk ook dat je het met me eens zult zijn dat het maar goed is dat je niet de behofte hebt om alle boeken te lezen waar over geschreven wordt..het zou te gek worden!


hahaha :lol: nou om eerlijk te zijn, vaak als ik een recensie zie staan denk ik 'o, ja, dat zou ik ook nog wel willen lezen, en die, en die..... ':mrgreen:

Er wacht ons nog veel moois! ;)

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2004, 23:03

pff, is dat echt zo? Dan ben je nog lang bezig!!!
En je kan van een koude kermis thuiskomen ook, zie: "Bokkenvla"

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Nov 2004, 23:22

Ja Miranda dat heb ik ook! Ik zie zoveel wat ik eigenlijk heel graag zou willen lezen en dan heb ik hier thuis nog heel wat boeken staan die ik gekocht heb maar nog steeds niet aan toe gekomen ben, en ze lachen me steeds zo toe!!
Er wacht me zeker nog veel moois!!

Bernadet

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2004, 23:39

ja ja, durf je dat nog te zeggen..na Bokkenvla.
Wil je die, Miranda?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Nov 2004, 23:55

ja dat durf ik nog te zeggen. :D
Bokkenvla heb ik niet gekocht, dat kreeg ik als recensie-exemplaar, gratis!

bernadet

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Miranda Mei » 14 Nov 2004, 01:02

Bokkenvla ken ik niet, maar wat ik ervan las intrigeerde me wel!

Dat heb ik trouwens altijd met boeken die wat 'vreemd' zijn.
~ fantasie gaat de werkelijkheid voorbij ~

- soms echter -

gaat de werkelijkheid verder dan de fantasie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2004, 13:17

Hm, vreemd, ja..als je mij je adres geeft komt het jouw kant in. Maar je bent gewaarschuwd hè!

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 14 Nov 2004, 14:16

Zit hier te gniffelen :lol: , die bokkenvla leidt wel tot een interessante discussie.

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2004, 14:25

Ook geïnteresseerd, Tiba?? Een ringetje maken?

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 14 Nov 2004, 15:07

Wel geïnteresseerd, maar jammer genoeg geen tijd. Het lezen heeft weer en tijdje stilgelegen door te veel bezigheden (soesa en poeha) thuis. Probeer de draad verder op te nemen in de Da Vinci code, en daarna wil ik beslist in de tweede man beginnen (las er wat in, en ziet er prachtig uit), en dan wil ik ook meedoen met het samenleesboek "Broere" (moet het nog ontlenen) en zou nu ook heel graag "Kaas" lezen, want tot mijn schade en schande las ik dat nog nooit!. Mijn handen jeuken om aan die discussie deel te nemen, want ik vind ze heel interessant, maar als je het niet gelezen hebt....
En dan zijn er nog altijd de gedichies...ik vind dat ik daar ook wat meer moet aan doen, je ziet, leesvoer genoeg :lol: .

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2004, 18:41

Het is een dun boekje Tiba, heb je zo uit.....
Misschien klap je het wel dicht halverwege, heb je het helemaal zo uit! :D
Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2004, 18:54

Het hele boek van Miranda komt door die bokkenvla in de verdrukking.

Op zich is het wel een interessant verhaal Miranda als je het zo leest.
Die missie is, zo horen ze later, het redden van de aarde die een metamorfose ondergaat van de vierde naar de vijfde dimensie. Dit houdt in, dat de aarde zelf in een zuiverder stadium gaat transformeren. De mensen echter, die de aarde bevolken, houden dat onbewust tegen met hun gedachten en handelingen: oorlog, haat, nijd, en angst hangen als een zwarte wolk om de aarde heen en verhinderen de metamorfose

Is het een soort boodschap Miranda wat dit boek wilt geven?
Als mensen deze dingen laten varen dan zullen zij in een betere wereld leven? (Eignlijk weten we dat allemaal wel denk ik, hoop ik)

Ik heb de indruk, dat het verhaal in dienst staat van het uitdragen van het idee van dit boek: het vinden van de Kracht, het opgaan in het Licht, het zoeken naar de voleinding van vele levens door reïncarnatie en het doorlopen van zeven dimensies totdat de totale staat van bewustzijn is bereikt.

Is dat esoterisch? Ik weet daar namelijks niets van. Volgens mij verwijst dit ook erg naar het boedhisme en hindoeïsme.
Maar je schrijft ook over de schrijver dat hij de aloude, spirituele wijsheid in een modern jasje probeert te steken. Slaagt hij daarin volgens jou?
Het is toch vrij moeilijke materie en om westerse mensen de oosterse zienswijzen te vertellen is niet een eenvoudige opgave omdat oosterse mensen er mee opgegroeid zijn en de aloude zienswijzen van generatie op generatie gaan.

Ik heb wel eens een boek van Castaneda gelezen en die werkte ook met dit soort krachten. Maar dan leerde hij dit bij een Indianenstam.
Het gevaar van dit soort boeken is altijd dat het te erg de zweverige kant op gaat met als toppunt Uri Geller die lepeltjes om wist te buigen met geestkracht! daar straalt niets meer af van het bereiken vane en betere wereld!

Bernadet

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Miranda Mei » 18 Nov 2004, 02:46

Bernadet,

ik denk dat ik onder het kopje 'mijn mening' wel laat doorschemeren dat ik vind dat de ideeën van de schrijver worden uitgedragen via een soort fantasyverhaal. M.a.w.; hij gebruikt het verhaal om te 'evangeliseren'. Wat hij precies uit wil dragen omvat teveel om dat hier uit de doeken te kunnen doen. Kortgezegd moeten mensen van zins zijn het goede te doen, en zij proberen dat door met hun wilskracht 'de Kracht' op te roepen. Ja, eigenlijk streven alle godsdiensten dat wel na. Ik denk dat dit gewoon een modern jasje is.
Ik vond het wel een boeiend boek, maar een deel II zou me niet lokken omdat de schrijver zijn evangelie naar mijn smaak te dwingend uitdraagt.
~ fantasie gaat de werkelijkheid voorbij ~

- soms echter -

gaat de werkelijkheid verder dan de fantasie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2004, 18:21

Aan een kant interesseert het mij mateloos maar de scheidslijn tussen serieus en zweverig is vaak zo dun.
Ik ben best wel benieuwd of er nog meer is dan alleen het leven hier op aarde.
Maar net zoals ik een hekel heb aan het aan de deur komen van Jehova getuigen, omdat ze zo dwingend zijn, denk ik dat dat bij dit boek me ook zal tegenstaan.

Dat heb ik ook met die "wonder"boeken die zeggen als je zo denkt of deze regels opvolgt dan ben je voor altijd gelukkig of rijk of weet ik veel.
Het boek van jou lijkt me ook zoiets, als je maar goed bent dan komt het ook goed met de wereld.
He ik kan het niet zeggen als ik bedoel merk ik. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 19 Nov 2004, 10:08

Die zogenaamde "zweverige" boeken hebben soms meer diepgang dan die genoemde "serieuze". Hesse's boeken worden door veel mensen te zweverig beschouwd. Nou, maar die zweverigheid leidt wel tot een diepgang die niet voor Thomas Mann onderdoet!
Zweverige boeken bevatten voor mij veel wijsheid.

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

zweverig

Berichtdoor Miranda Mei » 19 Nov 2004, 15:13

Overigens is Tim Ray vrij duidelijk met het uitleggen van zijn visie.
Ik lees zo'n boek niet om meteen begeesterd te raken, maar ik krijg er meer het gevoel bij dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Het is gewoon interessant om te zien hoe de boodschap hier verpakt is.
Het feit dat het me niet veel moeite kostte het boek uit te lezen kwam doordat ik het verhaal wilde volgen. Dat ik geen deel II hoef te lezen betekent alleen maar dat ik vrees meer van hetzelfde voorgeschoteld te krijgen, en daar heb ik niet zo'n behoefte aan. En dan is het verhaal dus niet zo boeiend geweest, dat je de onderliggende boodschap op de koop toe neemt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Nov 2004, 22:51

Die zogenaamde "zweverige" boeken hebben soms meer diepgang dan die genoemde "serieuze".


Ik denk dat wij een ander soort boek bedoelen rotor.
Ik bedoel met zweverig ook ECHT zweverig maar ik vind dat zo moeilijk uit te leggen.
Je hebt boeken die over een "zweverig" onderwerp gaan maar die evengoed prima zijn. Maar je hebt ook boeken over zo'n onderwerp waarbij alle realiteit ver te zoeken is. Bijvoorbeeld:
Ik ben nogal geïnteresseerd in het taoisme en lees daar ook over. Nu is het taoisme de laatste tijd erg in trek gekomen, het wordt bijna een trend of hoe je het noemen wilt. Mensen willen daarvan meeprofiteren en schrijven dan boeken zogenaamd over het taoisme maar die halen dan een klein stukje eruit en bouwen daar een brei van woorden omheen die niets van doen hebben met het taoisme. Die schrijven dan een zweverig verhaal in mijn ogen.

Bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten