Charles C. Mann - 1491 De ontdekking van precolumbiaans Amerika

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Charles C. Mann - 1491 De ontdekking van precolumbiaans Amerika

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2007, 14:13

Wat weten we eigenlijk van de geschiedenis? Er bestaat zo’n ontstellende hoeveelheid aan geschiedenisboeken, en er komen jaarlijks zoveel bij, dat het bijna onmogelijk is om alles te lezen.Toch zou ik iedereen willen aanraden dit boek wel te lezen.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/charles-c-mann

Cavendish
Laatst gewijzigd door Dettie op 23 Apr 2009, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2007, 14:48

Dat de cultuur van Zuid-amerikaanse volkeren op een hoog peil stond weet ik...het bevolkingsaantal, ok dat wist ik niet, maar dat ze ook al langer op de wereldbol waren, dat heb ik ook al wel gelezen. Of dit boek mij nieuwe dingen vertelt? Ik luister naar geschiedenisprogramma's en lees de krant, dus misschien niets nieuws onder de horizon..

Marije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 Jun 2006, 16:03
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Marije » 15 Jan 2008, 15:36

Jaaa, dit boek heb ik ook gelezen en ik vond het geweldig. Voor mij staat het in de top 5 van afgelopen jaar. Ik lees zelden non-fictie, maar mijn vriend had dit boek (in het Engels) mee toen we op reis waren in Mexico, Midden-Amerika en Cuba. Ik vond het heel indrukwekkend, en voor mij stond er veel nieuws in. Nu lees ik zelden geschiedenis, maar mijn vriend wel en ook voor hem was veel nieuw. Ik vond het opvallend vlot geschreven voor een boek dat ook veel inzicht geeft in hoe onderzoek naar dit soort dingen wordt gedaan. het was vaak grappig, en het was natuurlijk extra bijzonder om dit boek te lezen terwijl ik zelf door een deel van het gebied reisde. Ik ben nog steeds heel blij dat ik dit gelezen heb!
MarijeG (ook bekend als Floddertje)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Jan 2008, 16:03

Ha marije,

Cavendish is mr. dettie en hij heeft het gelezen. Hij vond het ook een fantastisch boek en het ligt nu op mijn hele hele hele hoge stapel nog te lezen boeken.

groetjes
Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten