Samuel Beckett - Murphy

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Samuel Beckett - Murphy

Berichtdoor Roel » 15 Nov 2007, 23:55

Toen Beckett aan Murphy, zijn debuut roman begon te werken moest hij een revolutionair concept in zijn hoofd gehad hebben.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/samuel-beckett

Roel

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Nov 2007, 11:23

Is het niet naargeestig Roel? Niet dat ik me dat bij Beckett voor kan stellen, maar iemand die eigenlijk een gevangene is van zijn eigen lichaam, het geeft je toch te denken...

Dettie

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 16 Nov 2007, 15:11

Als je in een nogal sombere stemming verkeert moet je Beckett niet lezen!
Ondanks dat het natuurlijk over deprivatie van de mens gaat, is het opwindend opgeschreven, zoals ik al schreef krachtig en zit je te genieten, daarnaast strooit Beckett over al zijn verhalen, romans en toneelstukken humor. Zelfs in Wachten op Godot, wat over uitzichtloosheid gaat, zit briljante humor.
Ik vond dat een briljante vondst iemand die besluit om zich helemaal in zijn geest op te sluiten en zijn lichaan af te stoten. Heel origineel.

Roel

Dettie schreef:Is het niet naargeestig Roel? Niet dat ik me dat bij Beckett voor kan stellen, maar iemand die eigenlijk een gevangene is van zijn eigen lichaam, het geeft je toch te denken...

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten