Erna Kramer - Anton Heijboer 1952-1959 Het verzonken leven

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Erna Kramer - Anton Heijboer 1952-1959 Het verzonken leven

Berichtdoor Dettie » 17 Sep 2007, 12:35

Op internet zag Erna Kramer, na zijn dood, het verhaal over het leven van Anton Heijboer. De zeven jaar die zij met hem doorgebracht had werden weergegeven als 'vijf jaar paling vissen in IJmuiden'.
Om deze leemte in te vullen vertelt zij in een open brief aan Ton, Anton, wat er gebeurd is nadat zij Anton Heijboer leerde kennen tot zeven jaar later, het einde van hun huwelijk.
"Ik probeer hiermee je geheugen wat op te frissen, zodat de geschiedenis die onder de oppervlakte ligt van wat je ‘paling vissen in IJmuiden’ noemt, een verzonken deel van je leven, weer boven water komt."

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/erna-kramer

Dettie
(dit is een debuut genomineerd voor de debutantenprijs)
Laatst gewijzigd door Dettie op 23 Apr 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 17 Sep 2007, 15:32

Heb je genoten van dit boek Bernadet?
Ik hoef het niet, de man interesseert me helemaal niet. Dan moet je van goede huize komen om mij te boeien.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Sep 2007, 16:15

Het was op zich wel interessant juist omdat het een onbekend deel van zijn leven was. Ik 'kende' Heijboer wel van zijn tijd bij de bruiden.
In Haarlem kwamen veel schrijvers en kunstenaars zoals Mulisch, zelfs Elsschot, Verweij enz.
De toon van het boek vond ik een beetje bitter, het leek op een subtiele vorm van wraak nemen op het verzwijgen van hun bestaan. Maar door het interview bij de vpro bleek dat ze de man erg had liefgehad.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten