Orhan Pamuk - Het nieuwe leven

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Orhan Pamuk - Het nieuwe leven

Berichtdoor Roel » 09 Jul 2007, 21:35

Orhan Pamuk – Het nieuwe leven

Pamuk blijft blijkbaar voor mij een controversieel schrijver, in die zin dat dit boek mij enorm kan aantrekken, als wel ook weet af te stoten. Het onderwerp is spectaculair, alleen de uitwerking niet.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/orhan-pamuk

Roel

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Jul 2007, 14:18

Dat vond ik nu van 'sneeuw' ook. Steeds het gevoel dat het eigenlijk een heel interessant verhaal was, met interessante ideeën ook, maar vaak zo saai...

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 10 Jul 2007, 14:44

Hé Marjo, we zitten ineens op dezelfde golflengte. Sneeuw was het eerste boek van Pamuk wat ik las. Daar had ik toen ookal moeite mee.

Marjo schreef:Dat vond ik nu van 'sneeuw' ook. Steeds het gevoel dat het eigenlijk een heel interessant verhaal was, met interessante ideeën ook, maar vaak zo saai...

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Jul 2007, 15:52

En nu? Ga je het nog een keer proberen??
Ik niet. Ik weet ook nog niet of ik ooit een ander boek van Pamuk ga proberen. Ik denk dan maar dat het boven mijn pet gaat..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 11 Jul 2007, 08:56

Ik weet het niet. Misschien dat hier het spreekwoord de aanhouder wint moet gelden?

En een vrouwelijke collega hier bij mij op het werk, had "Karmozijn" gelezen en die had dezelfde ervaring als ik opgedaan.

Marjo schreef:En nu? Ga je het nog een keer proberen??
Ik niet. Ik weet ook nog niet of ik ooit een ander boek van Pamuk ga proberen. Ik denk dan maar dat het boven mijn pet gaat..

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 11 Jul 2007, 21:13

Ik wilde ook wat van Pamuk lezen na al dat gedoe in Turkije over hem. Dan verwacht je een soort Garcia Marquez. Ik tenminste wel. Dus ik had Karmozijn gekocht. En inderdaad, ik kwam er niet door. Het was zo langdradig, met zoveel zijpaden. Als ik zoiets denk, bij een schrijver van die faam, ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. En nu lees ik hier, dat ik ten eerste niet de enige ben met deze ervaring bij Pamuk en ten tweede meer mensen denken dat ze het niet helemaal snappen als zo'n boek niet om door te komen is.
Dat doet toch goed.
Ook dit gaat voorbij.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 12 Jul 2007, 08:39

Hallo Petra,

Het is beide, aan de ene kant boeiend, aan de andere kant langdradig. De thema's die hij kiest zijn heel interessant.

PetraO. schreef:Ik wilde ook wat van Pamuk lezen na al dat gedoe in Turkije over hem. Dan verwacht je een soort Garcia Marquez. Ik tenminste wel. Dus ik had Karmozijn gekocht. En inderdaad, ik kwam er niet door. Het was zo langdradig, met zoveel zijpaden. Als ik zoiets denk, bij een schrijver van die faam, ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. En nu lees ik hier, dat ik ten eerste niet de enige ben met deze ervaring bij Pamuk en ten tweede meer mensen denken dat ze het niet helemaal snappen als zo'n boek niet om door te komen is.
Dat doet toch goed.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jul 2007, 10:24

Heer Roel uw verslag staat voor eeuwig (nou ja lange tijd) opgetekend op de Leestafelsite.

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jul 2007, 20:20

Niet voor eeuwig?? Goh..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 13 Jul 2007, 11:11

Weer grote dank, Dettie.
Hoe lang blijven archieven online? Tot de website wordt opgeheven?
Tot de beschikbare ruimte opgebruikt is? Hoelang eigenlijk, weet je dat soms?

Dettie schreef:Heer Roel uw verslag staat voor eeuwig (nou ja lange tijd) opgetekend op de Leestafelsite.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Jul 2007, 11:23

Tot ik oud en grijs en bibberig ben en het scherm met moeite kan lezen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Jul 2007, 11:24

Daar hebben we hulpmiddelen voor, dus Roel: nog langer dan dat!

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 13 Jul 2007, 11:34

Maar dan zitten allemaal in hetzelfde schuitje en zullen de gebreken wel voor minder reacties zorgen! Hoe graag we het ook willen!!

Dettie schreef:Tot ik oud en grijs en bibberig ben en het scherm met moeite kan lezen.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Jul 2007, 11:36

Tegen die tijd zijn er vast communicatiemiddelen uitgevonden die dat probleem hebben opgelost Roel. :D

Dettie
die graag aan wishfull thinking doet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 13 Jul 2007, 12:05

Misschien staan we dan met elkaar in contact via een spraaksynthesizer,
als die allang gemeengoed is geworden!

Dettie schreef:Tegen die tijd zijn er vast communicatiemiddelen uitgevonden die dat probleem hebben opgelost Roel. :D

Dettie
die graag aan wishfull thinking doet

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 18 Aug 2007, 19:44

Een mooi verslag, Roel.
Vooral je conclusie dat je je oordeel nog moet opschorten. Goed dat je dat gewoon zegt: "Ik weet het nog niet, misschien moet ik het nog eens proberen." Die openheid spreekt me erg aan. :)
En ik deel het ook ten volle. Ik heb precies hetzelfde! Eigenlijk met alle boeken die ik van Pahmuk nu gelezen heb. Een schrijver die ik beter moet leren kennen, voor mijn gevoel, die ik nog niet helemaal begrijp..... maar die me zeker aanspreekt! En dus zal ik hem vaker moeten lezen en herlezen.

Ariadne
'Do you think it's a whoozle?'


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten