Inez van Dullemen - De komst van de rustverstoorder

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Inez van Dullemen - De komst van de rustverstoorder

Berichtdoor Dettie » 14 Okt 2004, 14:46

Het boek begint met de aankomst van Olivier en Olga in Ierland, waar zij een oud huis hebben gekocht. De bedoeling is om er te gaan wonen zodat Olivier, die dichter is, de tijd en ruimte krijgt om inspiratie op te doen.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/inez-van-dullemen

Miranda Mei
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Okt 2004, 17:05

Het lijkt me een prachtig boek Miranda Mei.
Het roept ook gelijk vragen op, waarom zo gescheiden leven? Waarom zo weinig contact tussen vader en kind? Maar ja als je dat gaat vertellen is het verhaal al verteld.
Ik heb nog niets van Inez van Dullemen gelezen. Laatst kwam ik een recensie over De Rozendief tegen en dat lijkt me ook een mooi boek.
Volgens mij is het een bijzondere schrijfster. Schrijft over zeer gevarieerde onderwerpen.
Bedankt voor je recensie, dit boek komt ook op m'n nog-te-lezen-lijst! (die ondertussen maar langer en langer wordt!)

bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Okt 2004, 19:37

Ik ken deze schrijfster ook (nog) niet, maar ik wil even kwijt dat het gewoon erg leuk is om eens verslagen van een ander te lezen!
Tuurlijk is Bernadet ook actief op die manier, maar ergens verwacht ik dat een beetje van een modderaar..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Okt 2004, 20:12

Ja en ik ben de laatste tijd erg karig met mijn recensies. Heb nog wel een paar boeken gelezen waarvan ik wel een recensie wil maken dus Aankondiging
Binnenkort verwacht bij leestafel...... tatataaaaa
Verwante stemmen van Vikram Seth,
Trouwpartijen van Bohumil Hrabal,
Een meisje van niets van Esther Kreitman

Maar ik moet zeggen dat ik het ook een mooi verslag vind en inderdaad is het goed als er meer mensen een recensie schrijven. Je leest zelf toch altijd je eigen voorkeur en dan wordt je verrast door weer eens over een heel andere schrijver een recensie te lezen..
(ja marjo, ook door jou word ik nog steeds verrast, voor je gaat mopperen :D )

Groetjes
bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Okt 2004, 12:51

Mopperen? Ikke?? Doe ik nooit!!!
Het is inderdaad prettig om eens wat van een ander te lezen..

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Miranda Mei » 15 Okt 2004, 15:39

Ah, dames, dank jullie wel voor de enthousiaste reacties. Ik vraag me intussen wel af of ik niet teveel weggeef van de inhoud, zou die ook iets compacter moeten worden weergegeven?
Is het niet zo, als je zo'n uitgebreide samenvatting leest, dat je denkt 'fijn! Nu hoef ik het boek niet meer te lezen?'
~ fantasie gaat de werkelijkheid voorbij ~
- soms echter -
gaat de werkelijkheid verder dan de fantasie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Okt 2004, 16:25

Nee ik vind dit een goed verslag. Het maakt mij nieuwsgierig naar het boek tenminste.

Groetjes
Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Okt 2004, 19:38

Nou wat mij betreft mag het wel korter, maar ik denk dat het lezen van het boek er niet echt door verandert. Tenzij ik na het lezen van de recensie er meteen in zou beginnen, maar dat gebeurt vrijwel nooit.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 16 Okt 2004, 12:09

Ik vind dit een interessant verslag, Miranda. Het geeft zin om het boek te lezen. Vind het wel een aangrijpend verhaal.

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2004, 13:56

Ik denk dat ieder een verslag moet maken zoals hij/zij zelf het beste vindt. Iedereen is nu eenmaal anders, de een schrijft wat uitgebreider dan de ander. Het ene boek vraagt ook om een uitgebreider verslag dan het andere boek dus ik zou zeggen.. laat iedereen een verslag maken zoals hij/zij dat zelf wilt doen.
Ik ben eigenlijk al heel blij dat er verslagen gemaakt worden!

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Sep 2005, 21:25

En ik heb het boek gelezen. Erg mooi.
Het roept her en der vragen op. Persoonlijk vond ik sommige dingen wat vreemd maar dat kan ik niet vertellen want dan verraad ik het verhaal.
Het einde is érg verrassend.

Ik vond heel goed de wanhoop van de moeder weergegeven, ze wilde zo graag het beste voor haar kind dat ze bepaalde dingen die voor het kind zelf belangrijk waren niet zag.
De dovenwereld is goed beschreven. Lijkt me heel vreemd in een volkomen stilte te moeten leven. Geen muziek, maar ook het ruisen van bomen en de zee niet horen... je moet er niet aan denken.
ik moest ook de hele tijd denken aan het boek De stomme van Kampen. Die moeder wist precies hoe ze het aan moest pakken en keek naar het kind zelf, wat Olga dus niet deed.

Heel mooi dus, bedankt voor de tip Miranda.

Bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten