A.F.Th. van der Heijden - Drijfzand koloniseren

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

A.F.Th. van der Heijden - Drijfzand koloniseren

Berichtdoor PetraO. » 15 Apr 2007, 15:58

Volgens de toelichting van Van der Heijden achterin het boek is 'Drijfzand koloniseren' een vrije prozabewerking van gedeelten van drie tragedies van Sofokles, namelijk Oidipous in Kolonos, Antigone en Koning Oidipous. De tragedies zijn verplaatst naar het leven van 2024 en het verhaal maakt deel uit van de cyclus 'Homo Duplex'.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/a-f-th-van-der-heijden

PetraO.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Apr 2007, 16:23

Wat een horrorstory! Echt een boek voor mij ;)
Toch ben ik wel blij met je verslag, ik had geen idee waar de boeken van A.F.Th. over gaan. Nu wel dus.

Groet
Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Apr 2007, 18:53

Ik ben bang dat je niet kan generaliseren bij A F Th..
Zijn 'tandeloze tijd' is heel anders. Daar heb ik van genoten. Deze Homo Duplex-serie is niets voor mij.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Apr 2007, 20:08

ja ik 'zei' het ook verkeerd. Ik kon me sowieso niets voorstellen bij zijn boeken en ben nu blij met verslagen.
Dan krijg je een beetje een idee waar een of meerdere boeken over gaan. Niet dat ik ze onder éen noemer wil stoppen dus.

Op een of andere manier heb ik me nooit aangetrokken gevoeld tot zijn boeken dus vind ik het altijd wel spannend als iemand een recensie maakt, dan krijg je een indruk van de inhoud en kan je kijken of het je toch aantrekt.

Dettie

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 17 Apr 2007, 09:09

De tandeloze tijd ligt dichter bij de realiteit. De personages beleven dingen, die beter voorstelbaar zijn. Ik kan me wel voorstellen dat mensen niks zien in Homo Duplex, want het is allemaal hard, meedogenloos zelfs wat er gebeurt. De band met de realiteit is veel losser, maar daar krijg je dan wel wat voor terug: een rauwe blik op de mensheid.
Ook dit gaat voorbij.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten