Ria Paulina - Binten en eigenheimers (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Ria Paulina - Binten en eigenheimers (debuut)

Berichtdoor Marjo » 21 Mar 2007, 16:59

Een meeslepende familieroman over eenvoudige mensen. Hapt lekker weg.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/ria-paulina

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 10:03

Is het een debuut Marjo?

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 22 Mar 2007, 11:28

Komt er nog een verslag Marjo? Wie is de auteur?
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 11:30

ja ik moet het verslag nog plaatsen, ze heeft het al gestuurd, ook even de schrijfster erbij gezet.

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Mar 2007, 19:33

Het is geen debuut. Wat bedoel je met de schrijfster erbij gezet? Had ik dat niet gedaan??

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 21:18

Mooi dan weet ik waar ik het verslag morgen plaatsen moet.
Je zat klaarblijkelijk vol van die binten en eigenheimers marjo, de schrijfster kon er niet meer bij.
maakt niet uit, ze staat er nu bij.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2007, 14:19

Er staat bij dit boek dat het een oorlogs & verzetroman is.

Als ik je verslag goed begrijp dan wordt het verhaal door Esther verteld?
En is Peter, ondanks dat het een familieverhaal is, toch het hoofdpersonage (de rode draad)?

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2007, 14:23

Esther vertelt ja, en Peter is de persoon over wie ze vertelt.
Nou als je het ver zoekt kan je zeggen dat Peters leven bepaald wordt door oorlogservaringen. Maar een verzetsroman? Nee..
Ik ben ook eens gaan zoeken en zag dat het wel een debuut is.. sorry Bernadet...maar het was aan het boek niet te zien, stond er niet op.

'Binten en eigenheimers' bekroond
Door de redactie van Gopher publishers (www.gopher.nl) is het boek 'Binten en eigenheimers' op 8 november 2006 bekroond met de vierde prijs voor het beste boek uit 180 uitgaven van voornamelijk debuterende schrijvers.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 09 Apr 2007, 17:03

Ria Paulina

Ria Paulina is geboren en getogen in Den Haag, waar ze de hbs doorliep. Na een hbo-opleiding en een loopbaan als technisch natuurkundige in Delft, wijdde zij zich een aantal jaren geheel aan het moederschap. Daarna maakte zij carrière als correspondente bij de rijksoverheid. Schrijven is altijd haar hobby geweest. Ze sleepte met gedichten en korte verhalen diverse prijzen in de wacht. In 2005 ging ze met vervroegd pensioen en kwam kleindochter June, die een bron van inspiratie is in haar leven. Ria Paulina woont met een zoon in Zoetermeer, waar ze haar debuutroman: Binten en Eigenheimers schreef.

Dettie

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 09 Apr 2007, 17:54

Als ik het goed begrijp (Gopher, mijn eigen boek) is dit boek in eigen beheer uitgebracht. Klopt dat?
Ook dit gaat voorbij.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 09 Apr 2007, 18:02

Dit staat op de site van Uitgeverij Gopher Publishers

Welkom bij Gopher Publishers, uitgever op internet, digitaal drukker van oplagen die beginnen bij 1 exemplaar, de organisatie die het persoonlijke in al zijn facetten tot doel heeft verheven.

Het persoonlijke in onze benadering uit zich om te beginnen in de contacten die we met u als auteur hebben. Als u uw geesteskind aan ons hebt toevertrouwd, gaan wij daar zeer zorgvuldig mee om. Wij lezen het goed, beoordelen het op criteria als taal, stijl, spanning, karakterontwikkeling, originaliteit, etc om te kijken of het geschikt is voor uitgave bij Gopher Publishers. Als we besluiten dat uw manuscript geschikt is voor uitgave bij Gopher helpen we u, waar nodig, om datgene uit het verhaal te halen wat er werkelijk in zit.

Het is ook mogelijk dat uw manuscript meer geschikt is om in eigen beheer te worden uitgegeven. Dit kunnen wij ook voor u verzorgen via onze website http://www.mijneigenboek.nl

-------------
Het kan allebei dus, ofwel door Gopher uitgegeven of in eigen beheer.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten