Mensje van Keulen: Olifanten op een web

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Mensje van Keulen: Olifanten op een web

Berichtdoor Marjo » 03 Mar 2007, 20:15

Als je ooit een dierbaar familielid hebt moeten afstaan, dan spreekt dit boek je zeker aan.
Het boek van Munstermann is een moeder-zoonrelatie; deze is een moeder-dochterrelatie en dan heb ik nog Grunberg gelezen: een vader-dochterrelatie. Zo kan-ie wel weer.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/mensje-van-keulen

Marjo

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 03 Mar 2007, 20:21

hé ja, dat boek heb ik ooit voor een prikje gekocht en ik vond het erg mooi, ik zou weer eens een paar zinnen moeten lezen, want ik herinner het me verder niet meer zo erg goed. ik weet alleen dat ik tevreden was van mijn aankoop :)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2007, 13:21

Ik neem aan dat dat liedje van die Olifanten symbolisch is?
Het web scheurt niet, bedoelde Mensje daar de familiebanden mee?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2007, 15:00

"Ik wilde schrijven wat er in me opkwam, met alle grilligheid vandien, want herinneringen, gedachten, details braken los en stapelden zich. Het was als in het liedje dat mijn Spaanse nichtjes zingen over een olifant die op een spinnenweb schommelt, merkt dat hij er niet doorheen valt en er een volgende olifant bij haalt. 'Dos elefantes se balanceaban sobre la tela de una arana...' En dan drie olifanten, zeven, dertien, twintig, dertig, steeds meer komen erbij. En zolang het liedje aanhoudt, breekt het web ook niet."

Zo staat het in het boek. Zolang je aan iemand denkt blijft die persoon bestaan. Denk ik.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2007, 17:05

Ha dank je, nu snap ik het.

Dettie

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 10:48

Ik heb wel eens wat van Mensje van Keulen gelezen en dat maakte zondermeer een positieve indruk. Gisteren bij het opnieuw rangeren van boeken, kwam ik er eentje achterdoor boven op romans van Maarten't Hart. Als ik het vanuit de duisternis goed las, stond er Bleekwater op.

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 05 Mar 2007, 11:15

Haha, Bleekwater! Het zal wel Bleeker's Zomer geweest zijn, Roel! Heb ik ook ooit gelezen voor mijn lijst, maar ik kan me er niet veel meer van herinneren. Hoewel, iets met Egyptische sigaretten......

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Mar 2007, 11:26

Voor zover ik me herinner gaat Bleeker's zomer over een man die zomaar, onaangekondigd en ongepland uit het leven stapt dat hij leidt. En dan gaat zwerven, en allerlei "avonturen" beleeft.
Mensje van Keulen en Maarten 't Hart zijn goed bevriend, dus dat boek lag daar prima Roel!

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 15:02

Hallo Sarah,

Ja, en zelfs bijna Breekwater en dat is dan weer een boek van Sybren Polet.
Ja, Bleeker's zomer, dat is de titel. Ik weet er ook niks meer van of ging het over een leerkracht, ik zal moeten herlezen.



Sarah schreef:Haha, Bleekwater! Het zal wel Bleeker's Zomer geweest zijn, Roel! Heb ik ook ooit gelezen voor mijn lijst, maar ik kan me er niet veel meer van herinneren. Hoewel, iets met Egyptische sigaretten......

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 15:03

Was het niet een leerkracht, Marjo? Er staat me vaag iets van bij.
Ook toevallig, wist niet dat die twee bevriend waren. Aan de andere kant snap ik het ook weer wel; het zijn beide dierenvrienden.
Ik zal nog eens nakijken op wel boek van 't Hart het precies ligt!

Marjo schreef:Voor zover ik me herinner gaat Bleeker's zomer over een man die zomaar, onaangekondigd en ongepland uit het leven stapt dat hij leidt. En dan gaat zwerven, en allerlei "avonturen" beleeft.
Mensje van Keulen en Maarten 't Hart zijn goed bevriend, dus dat boek lag daar prima Roel!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Mar 2007, 16:19

Ik wist het niet Roel, maar ik heb het opgezocht. Hij werkt op kantoor.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten