Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor Dettie » 08 Feb 2007, 12:56

non fictie, fictie, roman en thriller in een..

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/willem-jansen


Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 25 Dec 2007, 12:44

A.. is de hoofdpersoon in dit verhaal. Hij is een gefrustreerde man van 37, die bij instituut Z. werkt. Z. is één van die talloze nutteloze overheidsinstituten, waar academici zonder al te veel talent zich bezig houden met vaag onderzoek waar nooit iets bruikbaars uit komt.

Het boek gaat in mijn persoonlijke top 10 van in 2007 gelezen boeken.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/willem-jansen

PetraO.
Ook dit gaat voorbij.

willemjansen

Berichtdoor willemjansen » 25 Dec 2007, 13:15

Sprakeloos, is dit mijn boek, dank u vrouw O!

(paus gaat nu even voor, langer antwoord volgt_

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2007, 19:06

Nou Willem nu hoor je het eens van een ander!

Dettie

willemjansen

Berichtdoor willemjansen » 02 Jan 2008, 12:42

Ik geloof het nog steeds niet!

Welke boeken staan er zoal in je persoonlijke toptien, Petra?

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 02 Jan 2008, 23:50

Nou, zonder rangorde, en het gaat dus om boeken die ik gelezen heb in 2007, sommige zijn veel eerder verschenen:
A.F.Th – Het Schervengericht
-Renate Dorrestein – Echt Sexy
-Joseph O’Connor – Redemption Falls
-Connie Palmen – Lucifer
-A.F.Th – Drijfzand koloniseren
-Harper Lee – To Kill A Mockingbird
-Willem Jansen – De bezetting van Holland, naar Oessem en terug
-Jacob Israël De Haan – Pijpelijntjes
-Arnon Grunberg – De Joodse Messias
-Philip Roth – Sabbaths Theater
-Barbara Voors – De zusters van mijn dochters
Ook dit gaat voorbij.

willemjansen

Berichtdoor willemjansen » 03 Jan 2008, 13:33

Allemachtig!

Wat lees je veel, en dat ik daar tussen mag staan!

Dat zijn allemaal goeie boeken geloof ik (heb er niet een van gelezen).

Mag ik je lijstje citeren, Petra? Zonder of met je naam?

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 03 Jan 2008, 14:32

Ja hoor, je mag (met naam) citeren ;)
Ook dit gaat voorbij.

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 22 Aug 2012, 12:25

Jaaaaaaa hoor, ik ben geloof ik , waar ik wezen moet, het lijkt het doolhof wel van de Materiaalkundezolder, jazeker, daar weet deze jongen de weg als in zijn broekzak..
Het boek van Jansen , die ik persoonlijk kende, als ik tenminste, de juiste man voor mij zie..
Je zat toch in dezelfde gang als de donkere kamer van Aris Homan??? en tegenover de polijstmachines van Harmen Kooistra...en vlakbij het bordes van de testopstellingen van Jaap Tol , die keramische membranen testte???
Nou ik ben Dick Beuker, de stralingstechnicus in dit gebouw... Het dosismeterbord hing bij de klapdeuren naar de helft van Materiaalkunde, met Gerrit Hamburg en Rob Belvroy..
Heb ruim 12 jaar in etappes in Chemie en Materiaalkunde gewerkt en toen ik dit boek las, kwamen de verbasterde namen weer tot leven.. Als je meer wilt weten, just ask...
Dick Beuker ..werkzaam op rcn/ecn/nrg vanaf november 1965 t/m februari 2007....
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

willemjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 17:02

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor willemjansen » 12 Nov 2012, 17:09

Ja Dick je hebt gelijk daar zou het zich wel eens allemaal af kunnen spelen, maar wat mij betreft zit je natuurlijk fout.
Is het gebouw al opgeblazen trouwens?

willemjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 17:02

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor willemjansen » 12 Nov 2012, 17:24

Ik ben dus niet Dick!
(wat liepen er een rare mensen rond in materiaalkunde eigenlijk)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor Dettie » 12 Nov 2012, 17:27

willemjansen schreef:(wat liepen er een rare mensen rond in materiaalkunde eigenlijk)


haha heb je het eindelijk door? :D

Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 12 Nov 2012, 19:23

Nou nou nou, het materiaalkunde gebouw is intussen leeg en zal de komende jaren gesloopt worden, om plaats te maken voor Pallas, de nieuwe reactor van NRG, beste Willem..
Ik zelf ben ook van plan om een boek te schrijven over mijn periode op het ECN terrein, wat voor mij geen verschrikkelijke tijd is geweest, maar wel een zeeeer avontuurlijke.. In de jaren 1965 t/m 1985 was bijna alles mogelijk op het bedrijf...Toen kwam er een nieuwe directeur, die besmet was met een virus genaamd Managerritus...De business units kwamen, hahahahahha wat een gesodemieter met
urenschrijf nummers...
Maar beste Willem er liepen in dit bedrijf weinig rare lieden over de gangen hoor, de meeste ECN ers zaten op hun luie kont, warme poeroet uit de automaat te drinken en vergaderden zich wezenloos..
Ik zoek nog naar een titel voor mijn boek, dat al volledig in mijn koppie vorm heeft gevat..
42 jaar achter een hek, het was me een leuke enerverende tijd, vooral mijn continudienst jaren in de HFR.. Dat was echt een onvergetenlijke tijd..Van boten opbouwen in de hoge montagehal, tot het huis van professor Pelser in Bergen schilderen , tot het aanleggen van een sproeiinstallatie op de tennisbaan in Petten..enz enz..
Breek me de bek niet open...
dick de enige ware...
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor berdine » 12 Nov 2012, 20:05

Wat dacht je van "42 jaar achter een hek" als titel. Je schrijft het zelf........

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 12 Nov 2012, 23:52

Kijk dat noem ik nu eens meedenken!!! Ik moet alleen nog even mijn huis afschilderen en dan ben ik aan het boek schrijven toe.. Ik heb van die 42 jaar dat ik elke dag door de poort reed dagboeken bijgehouden, dus is het boek eigenlijk al klaar, maar dan nog even uitwerken.. Bedankt berdine..
Alleen nog even uitzoeken wie de echte willem Jansen op het ECN was, dan kan ik rekening met hem houden, hahaha
dick
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

willemjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 17:02

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor willemjansen » 13 Nov 2012, 09:51

He Dick, niet over mij gaan schrijven he. Dat is niet de bedoeling. Maar je hebt materiaal zat. Doe het. Is een markt voor. Nou ja. Naar Oessem en Terug speelt na jou jouw tijd toen managers en boekhouders aan de macht waren bij ECN, kortom toen visie ontbrak.
Dettie!!
(Ik schaam me nog steeds diep)
Ik was een van de raarste eigenlijk in Materiaalkundegebouw.

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 13 Nov 2012, 13:07

Nou die willem, dan vergis je je een klein beetje, ik ging van het terrein op 28 februari 2007 om 16.45 uur en leverde mijn NRG badge aan de balie in en ging in de VUT...
Mijn manager was de "heer"Huiskamp, met als onderkoning de heer Deurwaarder, die zaten in het GBA gebouw..
Ja ik heb materiaal genoeg om een boek van 1000 pagina's te schrijven, alleen ben ik door die 42 jaar achter dat hek een beetje lui geworden, al heb ik toen de sanering van gebouw Materiaalkunde plaatsvond wel heel erg vaak onder de grond gezeten, om alle afvoeren in stukjes te verwijderen en per container naar de DWT te vervoeren, voor deco!!!
Op het hele terrein waren er meerdere Jansen, Anton jansen in Fermie, Theo Jansen in het kantoorgebouw, Ir Jansen in het Algemeen Lab, en in Materiaalkunde boven Lucy Carrera, zat er ook eentje, meestal met zijn benen op het buro, met een bloknoot op zijn schoot, interessant een verhaal op te schrijven...en dat liet hij wel eens uittypen bij Trudy Zomerdijk, de secretaresse..
Over boekhouders gesproken, Frank Bleeker was de onze..
Ja er gebeurde achter de schermen heel veel op het terrein, dat het daglicht echt niet kon hebben, en helaas was ik ook heel vaak achter die schermen.. Daarom werd ik de laatste twee jaar van mijn aktieve stralingscontroleur loopbaan gedegradeerd tot loodpotten sjouwer en dozen sorteren..als ik mijn mond maar hield...Ging met de VUT en kreeg een flinke scheut geld mee, zwijggeld...
dick
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

willemjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 17:02

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor willemjansen » 13 Nov 2012, 13:49

Dat boek had allang af kunnen zijn!
Maar het gaat het best als je er nog werkt.
Ik denk dat de mensen buiten Z het prachtig zullen vinden, schrijf al die anecdotes maar op.
ja gedegradeerd worden; daar weet ik ook alles van. Kreeg alleen geen zwijggeld mee.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor Dettie » 13 Nov 2012, 14:05

Misschien is het een goed idee dat jullie buiten dit forum contact met elkaar opnemen?
Dit is namelijk een boekenforum :D
Onderaan de berichten zit een e-mailknop en als je die aanklikt dan kunnen jullie met elkaar 'praten' zoveel jullie willen.

Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 13 Nov 2012, 15:26

Lieve Dettie,
Nou hebben willem en ik het over boeken, spannende boeken, goede boeken, die we zouden kunnen gaan schrijven en ik krijg van bettine een goed voorstel voor de titel voor dat boek, daar boekt zij goodwill mee, en dan komt juffrouw Dettie , met een vrolijke opmerking...
Goed goed goed, gelukkig ben ik nog van de oude garde die ALTIJD luistert naar de juf...
Ik wilde jullie eigenlijk allemaal een gratis exemplaar van dat komende boek "42 jaar achter een hek" aanbieden, maar tja nu twijfel ik een beetje..
goed ik zal nu verder over boeken praten...

Goed boek willem , komt er nog een vervolg van dat goede boek van jouw??
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

willemjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 17:02

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor willemjansen » 14 Nov 2012, 10:17

Dick kappen. Genoeg. Ik kom met een boek over mijn laatste dagen bij Z: Bedankt voor je inzet
Tot dan kruip ik weer in mijn schulp

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Berichtdoor dbeuker » 14 Nov 2012, 12:10

Ook naar Willem luister ik , dus ga ik nu mijn houtwal in om een deel van een berkenboom af te kappen..
Daarna kruip ook ik in mijn schulp...
Ik wacht je boek met de laatste dagen van Z af en zal het met veel herkenning lezen en van commentaar voorzien..positief uiteraard..
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten