Louis de Bernières - Vogels zonder vleugels

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Louis de Bernières - Vogels zonder vleugels

Berichtdoor Dettie » 02 Nov 2006, 11:33

Een roman als een schatkamer.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/louis-de-bernieres

Tresoula
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Apr 2009, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 02 Nov 2006, 12:54

Jouw verslag maakt dat ik meteen zin krijg om dit boek te gaan lezen, Tresoula. Heb je ook Kapitein Corelli's Mandoline gelezen van deze schrijver? En zo ja, vond je dat beter of minder goed dan Vogels zonder Vleugels?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Nov 2006, 14:19

Leuk je hier weer te zien Tresoula, dat is lang geleden!
Nog van de literatuur-leeskring tijd!

Ik heb het boek hier staan, zoals zoveel boeken helaas.
Nog steeds niet aan toe gekomen om te lezen.

Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 02 Nov 2006, 20:00

Mooi verslag, Tresoula.
Ik noteer het boek meteen op mijn lijstje!

Groetjes. Tiba.

Soelaiman
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 Nov 2006, 14:10

Berichtdoor Soelaiman » 02 Nov 2006, 20:04

hmm leuk boek :)
ik durf niet eens te vragen hoeveel boeken jullie allemaal hebben gelezen :o
hoeveel zijn het er?

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Nov 2006, 20:48

Heb ik dit boek nu ooit geprobeerd, en als "niks voor mij" weggelegd?
Ik weet het niet meer...

Tresoula
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 Jul 2004, 22:36

Berichtdoor Tresoula » 07 Nov 2006, 18:59

Hoi,
Ik vind dit Bernières beste boek. Dit boek behoort in ieder geval tot mijn lievelingsboeken.
Groetjes

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 10 Okt 2007, 18:08

Ik heb het boek net uit en het was werkelijk schitterend. Een tijdje terug had ik eerst boek 'Kapitein Corelli's mandoline' van Bernieres gelezen en 'Vogels zonder vleugels' is eigenlijk het verhaal wat eraan voorafgaat. Mooi zijn dan ook de hoofdstukken waarin Drosoula haar verhaal vertelt en waarin heel veel verwijzingen naar 'Kapiteins Corelli's mandoline' zijn te vinden.

Waar je op het einde bij 'Kapiteins Corelli's mandoline' het gevoel krijgt dat sommige dingen aan het eind haastig worden afgewerkt om het verhaal mooi rond te krijgen is daar hier op geen enkel moment sprake van. Geen enkel moment voelt het boek gehaast aan, ook al worden sommige punten kort genoemd in het verhaal. Hierdoor is het einde vele malen mooier dan in zijn eerdere boek en vele maanden indrukwekkender.

Op sommige momenten is het boek niet zozeer een verhaal, maar meer een beschrijving van de geschiedenis ten tijde van de eerste wereldoorlog om de lezer een beter inzicht te geven in de beslissingen die worden gemaakt. Een geniaal hoofdstuk zoals bij in 'Kapiteins Corelli's mandoline' van de Duce zit er in dit boek niet in, maar de hoofdstukken over Mustapha Kemal geven het boek meer diepte.

Al met al een heel indrukwekkend boek en naar mijn mening inderdaad beter dan 'Kapiteins Corelli's mandoline'. Toch hebben veel meer mensen dat boek gelezen dan dit boek, helaas. Ik zou dan ook iedereen aanraden om dit boek op de stapel te lezen boeken te leggen en dat er pas af te halen om het te gaan lezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Okt 2007, 20:55

Jaja Steven, dat zou ik ook willen, het boek lezen.
Maar als je hier de berg zag... Het boek staat op de bovenste plank in m'n kast, dat is de plank van boeken die aan de beurt zijn als ik geen 'verplichte' boeken te lezen heb.
Als ik het gelezen heb hoor je weer van me.

Dettie

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 13 Okt 2007, 10:26

Haha, ja dat problemen hebben de meeste van ons denk ik. Er zijn zoveel boeken die het verdienen gelezen te worden dat er nooit een einde aan komt. Het lijstje wat ik wil lezen is volgens mij nog groter dan dat ik in heel me leven gelezen heb. Momenteel sta ik op het punt om te beginnen met 'homo duplex' van A.F.Th., weer heel wat pagina's leesplezier hoop ik. Maar het schuift veel andere boeken weer naar achter.

Nee, die schrijvers van tegenwoordig maken het ons niet makkelijk. Als ze nou eens met allemaal zouden afspreken om maar 1 goed boek per jaar te schrijven dan zou het lezen ons veel makkelijker afgaan. Maar dan zijn we ook veel minder voldaan en hebben we minder om naar uit te kijken. Dan kies ik toch maar voor een te ruime keus aan boeken, hoe zwaar dat soms ook is.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten