Samenleesboek juli 2006 Jonathan Coe - De Rottersclub

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Samenleesboek juli 2006 Jonathan Coe - De Rottersclub

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2006, 09:10

Veel mensen bleken dit boek in huis te hebben. Dus is besloten dit boek als samenleesboek juli te nemen.

Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 14 Jul 2006, 08:05

En???? Al iemand de rottersclub uit? En wat zijn de reacties?

Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jul 2006, 08:08

Ik ben er net in begonnen Inge, nog even wachten dus..

Bernadet

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 14 Jul 2006, 09:52

Ik krijg het deze week in huis.
Moet er dus nog aan beginnen.

groetjes,
Wil

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 14 Jul 2006, 14:29

Ik ben er net in begonnen. Na zo'n 20 blz. begon het me bekend voor te komen. Het is als korte serie op t.v. geweest! Ik weet niet of dat nu een voor- of nadeel is. De hoofdpersonen hebben nu een gezzicht.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jul 2006, 18:29

Ik hoop dat je de serie leuk vond!

Bernadet

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 14 Jul 2006, 19:04

Dat weet ik niet eens meer. Ik heb hem afgekeken, dus het zal wel geboeid hebben, maar ik herinner me slechts flarden. Ik weet niet eens of die flarden bij het verhaal horen. Dat belooft eigenlijk niet veel goeds, hè? :roll:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2006, 15:20

Op de valreep toch nog een verslag, moeilijk om dit verhaal samen te vatten.

Maar, hier staat ie dan toch eindelijk http://www.leestafel.info/jonathan-coe

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 02 Mei 2009, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Aug 2006, 17:04

Ik ben bang dat jouw verslag het enige blijft Bernadet. Ik heb me met moeite door de eerste 50 bladzijden geworsteld. Het boeit me helemaal niet. Ik heb nu jouw verslag gelezen, en ik ben niet geneigd om het toch nog eens te proberen. Dit is niks voor mij, het kabbelt te veel, te veel gezeur. Ik ga liever een boek lezen dat wel boeit..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2006, 07:44

Ik merkte wel dat toen ik het boek eenmaal uit had het verhaal totaal niet bleef hangen. Normaalgesproken kan ik na een week nog een verslag schrijven zonder het boek erbij en hier moest ik eerst weer kijken om te zien waarginghetookalweerover?
Ik vond het wel lekker weglezen en schrijven kan Coe wel maar veel meer vond ik het ook niet.

Bernadet

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 04 Aug 2006, 08:04

Ik was bang dat het aan mij lag. Dat het mij niet meer boeide, omdat ik de tv serie al had gezien. Ik kon mij van het verhaal ook niets meer herinneren, dat kwam al lezende pas terug. Ik vond de personen in het boek erg weinig uitgediept. Het waren er ook tamelijk veel. Sommigen, zoals die oom van Cicely op het eind, werden er met de haren bijgesleept om wat politieke standpunten aan op te hangen. Het is raar, maar in de tv serie zat meer diepgang en spanning dan in het boek. De chantage affaire, de verhouding van de moeder met de leraar, ze worden in het boek maar eventjes aangetipt en verdwijnen dan rimpelloos onder water. Misschien dat het gemakkelijk wegleest, als het verhaal nieuw is. Maar voor mij, als "herlezer", kostte het moeite en begon ik her en der wat stukjes over te slaan. :oops:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2006, 08:07

Ik vind het ook echt een verhaal voor een Engelse tv-serie.
Dat zie ik helemaal voor me. Dat lijkt me inderdaad leuker dan het boek.


bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 04 Aug 2006, 09:12

Had het boek eigenlijk een "echt" thema? Eerst dacht ik over de sociale strubbelingen, dan de politieke strubbelingen, uiteindelijk een liefdesverhaal..... Maar dan begonnen de vragen weer op te komen.... Waarom dan dat eerste stuk? Dat die 2 personen samen zaten en vertelden van hun ouders????? voor het begin van het eigenlijke boek.
Weet je, dat over dat feuilleton.... Ik had ook op een moment zoiets toen ik het boek las, want ik kon me helemaal geen voorstelling maken van personen en wat er nu eigenlijk allemaal juist gebeurde. Het boek was te weinig "visueel". Het las wel vlot maar daarmee was ook alles gezegd.

Inge

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 04 Aug 2006, 09:22

O ja, ook al zo overbodig: dat het verhaal vertelt wordt door de kinderen van twee leden van de club. Nergens voor nodig, heeft totaal geen toegevoegde waarde, alleen extra verwarrend.
Het is precies zoals je zegt, Inge, van alles wat, zelfs in de manier van schrijven: een stuk verhaal, een stuk dagboek, wat brieven, een toespraak, kortom: rommelig :!:

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2006, 09:37

Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben.. Ik zag de bui al weer boven me hangen (beh, Slee)

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Aug 2006, 10:13

Zo te lezen ben ik de enige die nog wel enthousiast was over de Rotters club (en ik heb het niet eens als samenleesboek gelezen maar had het daarvoor al uit). Mij sprak het wel aan, de sfeer, de tijd, de manier waarop hij die jongens neer zet. Ik heb ook met plezier het vervolg gelezen (De gesloten kring, dan zijn het veertigers).

vrgr, Desiree

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 04 Aug 2006, 10:22

Ik denk ook van de besloten kring te lezen al was het maar om te ontdekken dat ik niets gemist heb :lol: ja, je weet nu al wel dat ik héél nieuwsgierig ben en bang ben iets te missen :lol: :lol:

Inge

Renate

Berichtdoor Renate » 17 Feb 2011, 21:47

Tja, het is misschien een beetje laat, maar vooruit, ik ben net lid geworden.

Ik heb het boek niet zo lang geleden gelezen en was er heel enthousiast over. Misschien heeft dat voor een deel ook te maken met het feit dat ik een sterke affiniteit met muziek heb, maar aan de andere kant, m'n vader heeft het ook gelezen en vond het ook heel goed.
Goed, het vertelperspectief met de twee kinderen is er inderdaad een beetje aan de haren bijgesleept, maar het boek schetst een goed tijdsbeeld. Misschien is het in zekere zin ook nu nog wel actueel, zij het op een andere manier. In het boek zie je een sterke verrechtsing, mede door de groeiende werkloosheid en stakingsacties.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 17 Feb 2011, 22:03

Het is vreemd, zelfs na het lezen van het verslag van Dettie kan ik me dit boek niet herinneren... Ik heb het blijkbaar wel gelezen :shock: maar behalve de titel en de schrijver zegt het boek me totaal niets meer... je zou toch verwachten dat er ergens iets is blijven hangen... Van de meeste boeken heb ik een dejavu na het lezen van een verslag of reacties nu totaal niets

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Feb 2011, 00:09

"De enige die echt gelukkig lijkt is Lois, zij houdt van Malcolm en ziet de toekomst rooskleurig in totdat er een bom geplaats door de IRA ontploft in het café waar ze zitten."

Dit is het enige wat ik me nog vaag herinner van het boek. Dus Inge, je staat niet alleen. Bij mij komt er toch ook vaak wel weer iets omhoog bij het lezen van een verslag maar zoals ik in m'n verslag al schrijf, na twee weken vervaagde het verhaal al.

Ik kan dus niet meepraten of in discussie gaan Renate, sorry.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 18 Feb 2011, 00:38

Geeft niet. Ik vond het gewoon prettig om een boek tegen te komen dat ik ook gelezen heb.
Dat is natuurlijk het probleem met onderwerpen waarvan de laatste bijdrage al heel oud is.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten