Sarah Waters - De nachtwacht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Sarah Waters - De nachtwacht

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2006, 16:16

Jammer, maar met haar laatste boek kan Sarah Waters mij niet bekoren.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/sarah-waters

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2006, 16:36

Ik kwam steeds niet verder dan 1944. Ik ben er 3 x in begonnen en 3x werd het niets. Het boeide me niet en ik had ook wel een beetje van: Oh wéér een vrouw in mannenpak, weer een stel dat problemen heeft met trouw zijn.

Jammer ik had me op haar nieuwe boek verheugd, jij denk ik ook Marjo?

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2006, 16:39

Jazeker. Ik had het gevraagd voor mijn verjaardag, maar ben nu blij dat men hun geld aan iets anders besteed heeft!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2006, 17:57

Ik vond eigenlijk Fingersmith haar beste boek.
Persoonlijk vond ik het daarna toch een herhaling worden. Ze lazen wel lekker weg maar Fingersmith was echt bijzonder.

Bernadet

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 14 Jun 2006, 21:37

Stond vanmiddag met nachtwacht in mijn handen: kopen of toch maar niet.
Vingervlug vond ik een geweldig mooi boek.
Fluwelen begeerte heb ik met plezier gelezen, maar laten "liggen" op het eiland, waar ik onlangs op vakantie was
Gelukkig is er nog een bibliotheek, zijn er bookcrossers, ;) en fanatieke leestafelaars.
Ooit zal ik dit boek wel lezen.

Groetjes, Irene

maupi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 Mar 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Sarah Waters - De nachtwacht

Berichtdoor maupi » 15 Jun 2006, 10:03

Marjo schreef:Jammer, maar met haar laatste boek kan Sarah Waters mij niet bekoren.

Marjo


Mij ook niet. Maar ik heb nooit de smaak van Waters te pakken kunnen krijgen. En ik heb het echt geprobeerd!
http://tinyurl.com/rv4zh

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 15 Jun 2006, 17:36

Ik zag dat het boek als ringboek werd aangeboden, maar ik was niet zeker of dit een boek voor mij is. Maar na deze berichten heb ik geen behoefte om het boek te lezen.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 19 Jun 2006, 15:58

Goh, en ik vond het juist zo mooi....Zeker die beschrijvingen over de bombardementen op Londen. Ik voelde gewoon de dreiging. Ik vind Sarah Waters erg goed in het beeldend beschrijven van bizarre omstandigheden.
Ook dit gaat voorbij.

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 18 Jul 2006, 14:39

Ik heb dit boek net uitgelezen. Van te voren had ik er alleen maar negatieve berichten over gehoord (behalve van PetraO dan), dus ik was tamelijk bevooroordeeld. Het eerste deel (1947) begon inderdaad tam en traag. De hoofdpersonen spraken me niet echt aan en ik begreep niet goed waar ze zich mee bezighielden en waarom. Het tweede deel (1944) ging aanvankelijk zo verder, maar opeens greep het verhaal me bij de kladden en heb ik het in een ruk uitgelezen. Ik vond het een ontroerend verhaal en ik heb er nog lang over na zitten denken. Ik vond de atmosfeer van het nachtelijke, door bombardementen geteisterde Londen bijzonder goed getroffen. Wel ben ik erg benieuwd waarom Waters toch gekozen heeft voor dit omgekeerde tijdsperspectief. Aan de ene kant heeft het wel wat, maar aan de andere kant haalt het natuurlijk wel een deel van de spanning uit het verhaal.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten