Winny Ang & Marijn Brouckaert & Eleni Debo (ill) - Treinen verdwalen niet 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Winny Ang & Marijn Brouckaert & Eleni Debo (ill) - Treinen verdwalen niet 6+

Bericht door Dettie »

Als je dit forse boek binnenstapt beland je in een soort dromenland waarin je meereist met de passagiers. Maar het reisverhaal is anders dan anders.
Terwijl de trein gewoon zijn route aflegt, reist de lezer mee met de herinneringen, gedachten en dagdromen van de passagiers.

Lees verder http://www.leestafel.info/jeugdboeken-6

Dettie
Marjo

Re: Winny Ang & Marijn Brouckaert & Eleni Debo (ill) - Treinen verdwalen niet 6+

Bericht door Marjo »

Mijn eerste reactie was dus: voor zulke jonge kinderen?
Maar jij denkt dat het wel kan. Voor de slimmeriken.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Winny Ang & Marijn Brouckaert & Eleni Debo (ill) - Treinen verdwalen niet 6+

Bericht door Dettie »

Nee ik denk dat het niet kan, het is te moeilijk. Daarom schrijf ik ook

"Het woordgebruik is voor kinderen van zes jaar ook vrij pittig. Kennen zij lichtjaren? Wat zegt de zin 'de wereld lijkt hier meer te wegen' hen? "

Het moeten echt een beetje filosofisch ingestelde kinderen zijn willen ze enkele dingen begrijpen en sowieso is het te pittig voor 6+
Maar Vlamingen geven vaker aan dat het voor jongere kinderen is dan dat wij zouden beoordelen. Ik denk eerder vanaf eind 7 à 8 jaar en dan nog...

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik las wel dat je dat schreef. Maar...ik voelde een twijfel.
En ik weet maar al te goed dat er een enorm verschil is tussen kinderen. Plus dat ik ook vaak zeg als ik denk dat ze een boek kiezen dat nogal moeilijk is: je kan het altijd proberen. En wie weet...
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

ja precies! Wie weet hoe ze het oppakken. Ze staan vaak meer open dan volwassenen.

Dettie
Plaats reactie