Achterflap: Als René tien jaar is komt hij er langzaam maar zeker achter dat de werkelijkheid anders in elkaar zit dan hij denkt. De eerste ontdekking, dat zijn vader zich ook wel eens kan vergissen, vormt de opmaat tot een reeks van gebeurtenissen waarin het rustige leventje dat René tot dan toe leidde, volkomen op zijn kop wordt gezet. Vriendschap, trouw, liefde, waarheid, God, de dood, vastomlijnde begrippen voor René, krijgen een totaal andere betekenis of blijken soms zelfs niet te bestaan. Als René ongewild een dramatisch familiegeheim ontdekt, beseft hij dat zijn gelukkige kindertijd definitief voorbij is.
Een novelle bestaande uit korte fragmenten, die het leven van een jongen van 10/11 jaar beschrijven vanuit het perspectief van het kind. Weinig verrassend, soms zelfs flauw, clichématig verhaal. Frans Stüger heeft betere boeken op zijn naam staan.
Frans Stüger - Weerloos
Re: Frans Stüger - Weerloos
Echt? Ik ken de man niet.
Hij heeft ook een paar beetje absurde boeken geschreven, novellen eigenlijk. "Sporen in de winter" en "Een zomer voor later" heb ik gelezen. Die vond ik heel goed.
Dan moet ik eens gaan zoeken, ik hou wel van absurde schrijfsels.