John Fowles: de verzamelaar

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

John Fowles: de verzamelaar

Berichtdoor Marjo » 19 Jun 2005, 13:40

Ferdinand is een verzamelaar van vlinders, en leidt een saai leventje met zijn tante en nicht. Vanuit de verte aanbidt hij Miranda, maar zij is niet van zijn kaliber.
Dan wint hij de voetbalpool..

http://www.leestafel.info/john-fowles
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Jun 2005, 09:20

Ik heb het onder literatuur geplaatst en zag toen het verslag er al op stond dat jij het onder 'het spannende boek/thrillers' had gezet.
Ik dacht dat het literatuuuuuuur was. Maar na even googelen valt het inderdaad onder de spannende boeken oftewel literaire thrillers.

Ik zal het binnenkort op de juiste plek zetten.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Jun 2005, 14:05

Soms is het verschil heel klein, maar nee, dit noem ik geen literatuur.

Wolvin
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 Jan 2006, 17:31
Locatie: Kortrijk
Contact:

Berichtdoor Wolvin » 19 Feb 2007, 14:19

Ik heb het boek voor school gelezen (het boek is trouwens een literaire misdaadroman --> je kan het dus bij allebei de genres plaatsen) omdat ik gruwelde bij t idee om alweer een Aspe of Brown te lezen (niet echt mijn ding). het boek kan je absoluut niét in een keer uitlezen, dan krijg je een ontzettende hoofdpijn en nachtmerries naar mijn idee. Ik heb het met kleine stukjes gelezen en telkens goed laten doordringen. Uiteindelijk is het boek goéd, lichtelijk verouderd of niet. Het scherpe contrast tussen de beide karakters prikkelt echt en in het begin had ik zelfs medelijden met de 'dader' (hij is meer een slachtoffer van zijn eigen zieke geest). Het meisje kwam eerder arrogant over. Daarna las ik over haar kant van de zaak en werd mijn visie weer helemaal omgegooid. Verwarrend, als je plots beseft hoe een schrijver met je geest kan spelen. Maar zeker ook wel ontnuchterend, toch wel één van de betere boeken in dit genre, als je niet houdt van bladzijden vol ingewikkeld speurwerk en DNA-onderzoek.
Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten