boeketreeksboekje

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

boeketreeksboekje

Bericht door Dettie »

Bij een 'vakantiepakket' bladen zat een boeketreeksboekje. Die las ik vroeger als tiener veel, heerlijk zwijmelen over de prins
op het witte paard. Natuurlijk waren die verhalen altijd opgebouwd volgens een vast stramien, knap meisje en knappe
jongen vallen voor elkaar maar er komt of is een derde in het spel, wat volgt is allemaal gedoe maar toch vinden knap
meisje en knappe jongen elkaar weer, vallen in elkaars armen en gaan trouwen. Heel onschuldig allemaal.

Omdat ik heel benieuwd was hoe ik zo'n boekje nu zou vinden heb ik het gelezen. Het verhaal wordt nog steeds volgens het
genoemde stramien geschreven.
Volgens de flaptekst is het een hartsverscheurend verhaal van een man die net weduwnaar is met een blind dochtertje en
een vrouw die het ook al zwaar te verduren heeft gehad. Haar verloofde heeft een zwaar ongeluk gehad en kan niets meer,
is net een plantje. De man en vrouw waren vroeger hevig verliefd op elkaar geraakt in een vakantie en toen een relatie gehad.
En nu hebben ze elkaar weer teruggevonden en er zijn de nodige problemen en uiteindelijk komt het allemaal goed. Maar...

Wat me heel erg opviel was de enorme hoeveelheid se.ks in het boekje. Vroeger werd er in die boekjes flink gezoend maar
dan was het ook wel. Pas na het huwelijk mocht er verder dan zoenen gegaan worden.
Nu is er niets mis mee dat vrijen nu wel voorkomt in die boekjes, de tijden zijn veranderd en vrijen voor het huwelijk is heel
normaal geworden, vaak is er niet eens een huwelijk. Maar wat me verbaasde is de manier waarop het beschreven werd.

De vonken vliegen er vanaf, het is pure lust, Ze staan constant te trillen van sek.sueel verlangen en de kledingstukken
vliegen je om de oren. De daad wordt ook niet omfloerst omschreven maar huppa alles wordt benoemd en smeuïg
beschreven. In het zwembad, op tafel, op de grond, in de keuken, de hal... hoppa er tegenaan.
Preuts ben ik niet en dat heeft er ook niets mee te maken maar het verbaasde me wel enorm. Onder het mom van een
onschuldig boeketreeksje zit je eigenlijk gewoon pure por.no te lezen! :shock:

Ongelofelijk! Nu snap ik waarom ze zo populair zijn haha

Dettie
Marjo

Re: boeketreeksboekje

Bericht door Marjo »

Ze gaan met hun tijd mee dus. Tja..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou, dit is geen met hun tijd meegaan meer, het is por.no verpakt in een boeketreeksjasje.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Maar denk je niet dat ze tegenwoordig allemaal zo zijn? Je vindt hetzelfde in de 'gewone' moderne romans. Chicklit gaat ook hard die richtring in.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik weet niet of ze allemaal zo zijn, ik heb ze vanaf mijn 16e niet meer gelezen, dit was de eerste na al die jaren.
In 'gewone' romans wordt niet zo expliciet alles beschreven als in dit boekje. bijv. zijn kloppende ere.ectie sprongt tevoorschijn toen ze zijn slip naar beneden trok. Zij ging op hem zitten en schoof zijn li.d in haar glibberige holte. Hij vulde haar helemaal, hij voelde haar hitte en hun lichamen krampten gelijktijdig samen en hij genoot van haar gekerm toen zij tot haar hoogtepunt kwam. Zoiets staat er dus constant te lezen.
Ook wordt over o.rale se.ks uitgebreid verteld. Hij doet van alles met vingers en tong etc.
Sorry hoor maar dit noem ik geen romannetje meer maar gewoon pure por.no.
En de mannen maar denken dat hun vrouw een onschuldig romantisch verhaaltje zit te lezen haha

Ja, bij de weinige chicklits die ik las vond ik het ook maar een glibberige bedoening haha

Een goede schrijver heeft dit niet nodig en mocht er vrijen voorkomen in het verhaal dan zullen ze zeker andere woorden gebruiken en niet zo platvloers schrijven als in dit soort boekjes.

Die tinten grijs boeken zijn helemaal niet nodig!! Neem een boeketreeksboekje en je leest hetzelfde :mrgreen:

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Bouquetreeksboekjes zijn aan mij niet besteed. Ik zou me er eerlijk gezegd ook een beetje voor schamen om iets dergelijks in het openbaar te lezen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Heb je die tinten grijs wel gelezen Renate?
Tja, ik hoef ook niet, maar ze schijnen toch nog steeds populair te zijn.
Renate

Bericht door Renate »

Marjo schreef:Heb je die tinten grijs wel gelezen Renate?
Tja, ik hoef ook niet, maar ze schijnen toch nog steeds populair te zijn.
Nee, en ik voel me ook absoluut niet geroepen. Ik heb heel lang geleden 'Het verhaal van O' al gelezen. Verder heb ik 'Venus in fur' en iets van markies de Sade gelezen, waarover een medeleerling opmerkte dat het wel erg sadistisch was. (Tja, waar dacht hij dat het woord 'sadistisch' vandaan kwam?)
berdine

Bericht door berdine »

Ik heb zo'n bouquetboekje een jaar of 15 geleden nog eens gelezen. Toen was het nog geen po.rno. Ik heb het niet uit kunnen krijgen, want ik werd misselijk van de beroerde schrijfstijl en het flauwe verhaal.... :black:
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja het is echt drie keer niets inderdaad, het is dat ik zo stomverbaasd was van al die vrijpartijen, dat ik het hier meld en ergens ook wel moest lachen dat die 'onschuldige' boekjes zo onschuldig niet meer zijn.
In mijn jonge jaren waren het romantische verhalen en de vraag of ze elkaar wel kregen, en dan werd zij ten huwelijk gevraagd en leefden ze nog lang en gelukkig. Het waren meer romantische sprookjes met een enkele kus. Maar dit... Ongelofelijk! En dan ook nog zo'n dramaverhaal eromheen. Dat maakt het helemaal zo bizar.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Die boekjes zijn allemaal volgens een bepaald concept geschreven: ze ontmoeten elkaar, vinden elkaar meestal helemaal niks, dan ineens toch wel, dan komt er een ruzie en dan komt gelukkig toch alles weer goed. Dat kun je in allerlei verschillende situaties toepassen en dan heb je elke keer gewoon hetzelfde verhaal. De laatste tijd zijn er steeds meer boeken met een flinke hoeveelheid se.ks op de markt. Of het nou een boeketreeksboekje of een chicklit is: helaas gaat het vrijwel altijd ten koste van het verhaal.
Plaats reactie