Ik ben errug vroeg omdat ik het anders vergeet...
Goddard - Verboden te lezen, 366 pag.
Wanneer Rupert Alder spoorloos is verdwenen, roept diens excentrieke zus de hulp in van detective Lance Bradley. Al snel ontdekt Lance dat Rupert ervan beschuldigd wordt een belangrijk document gestolen te hebben. Plotseling duikt ook een andere speurder op die in opdracht van Rupert een moord uit 1963 probeert op te lossen. Voordat hij er erg in heeft zit Bradley zo diep in deze zaak dat hij met geen mogelijkheid meer terug kan.
Koontz - De gave, 384 pag.
'Mijn naam is Odd Thomas. Ik leid een ongewoon leven...' Odd kan de doden zien en begrijpt wat ze willen zeggen. Soms heeft hij voorspellende dromen, andere keren voelt hij aan wat mensen te wachten staat. Maar hij weet dat elke gave een prijs heeft...
Als een meisje hem haar moordenaar aanwijst, informeert Odd de politie. De commissaris vertrouwt hem en weet als een van de weinigen van zijn gave. Maar vervolgens krijgt Odd ergere waarschuwingen dan ooit tevoren. Wat staat er te gebeuren?
Dean Koontz is met 250 miljoen verkochte boeken een van de populairste auteurs ter wereld. De gave hoort bij zijn beste werk: een verhaal over liefde en doodsangst, spanning en zelfkennis, verteld door een bescheiden held die zijn hart uitstort en dat van de lezer verovert.
Welk spannend boek gaan we samen lezen in feb/mrt
Re: Welk spannend boek gaan we samen lezen in feb/mrt
Hé, hier is mijn kans om weer eens een Koontz te pakken...
-
Verboden te lezen heb ik vorig jaar al een keer gelezen (erg goed trouwens!) en De gave van Dean Koontz heb ik ook in handen gehad vorig jaar maar niet uitgelezen. Hoewel ik hem een erg goede schrijver vind, kon ik niet door dit boek heenkomen....
Ik zal komend weekend in mijn boekenkast duiken om te zien welke nominaties ik heb
.
Ik zal komend weekend in mijn boekenkast duiken om te zien welke nominaties ik heb

Ik ben ook nog aan het denken en kom hier nog op terug. Als Joanazinha Verboden te lezen goed vindt dan is de kans groot dat het mij ook aan zal spreken.
-
Ik ben even mijn boekenkast met nog te lezen boeken ingedoken en kom tot de volgende nominaties:
1. De laatste schreeuw - Kate Brady
Nog 1453 kilometer…
Hij is net vrijgekomen uit de gevangenis. Hier heeft hij zeven jaar op gewacht. Het duurt nu niet lang meer.
Nog 876 kilometer…
Door haar getuigenis belandde hij achter de tralies. Nu is het tijd voor wraak.
Nog 305 kilometer…
Voor haar werk taxeert Beth Denison antieke voorwerpen en meubelen. Als ze de opdracht krijgt een set antieke porseleinen poppen te taxeren, heeft ze geen idee dat dat het begin is van een beangstigend kat-en-muisspel.
Nog 161 kilometer…
Dan worden de gruwelijk toegetakelde lichamen gevonden van enkele jonge vrouwen. De beschadigingen op de poppen die Beth onderzoekt, vertonen griezelige overeenkomsten met de verminkingen van de slachtoffers.
Nog één schreeuw verwijderd…
Hij is dichterbij dan ze denkt. Wordt Beth het laatste stuk uit zijn magnifieke collectie?
Paperback, 334 blz.
2. Adam - Ted Dekker
Als God echt bestaat, zal Daniel Clark hem hard nodig hebben. Om de bezeten seriemoordenaar Eve te verslaan, moet Daniel namelijk uit de dood herrijzen. Maar als je op de duivel zelf jaagt, hoe ver kun je dan gaan?
Het monster heeft al vijftien jonge vrouwen vermoord – en FBI-agent Daniel is niet van plan te wachten op het volgende slachtoffer. Maar hij blijkt zelf boven aan het verlanglijstje te staan als eerste mannelijke prooi genaamd Adam. Hij overleeft ternauwernood een even onverwachte als fatale confrontatie met Eve. Martelende angst- en paniekaanvallen zijn het gevolg. Alleen een nieuwe, moedwillig veroorzaakte bijna-doodervaring kan hem helpen Eve te verslaan. Daniel smeekt: 'U moet mij doodmaken, dokter, en ik wil dat u het nu doet!'
Paperback, 365 blz.
3. De therapie - Sebastian Fitzek
Geen getuigen. Geen sporen. Geen lijk.
Josy, de zieke 12-jarige dochter van psychiater Viktor Larenz verdwijnt onder mysterieuze omstandigheden. Er wordt nooit meer iets van haar vernomen.
Vier jaar na de verdwijning van zijn dochter trekt Viktor Larenz zich terug in een afgelegen vakantiehuis op een eiland. Op een dag duikt daar de mooie Anna op. Ze wil bij Dr. Larenz in therapie omdat ze last heeft van waanvoorstellingen. Daarin duikt steeds een jong meisje op, dat net zo spoorloos verdwenen is als Josy. Viktor hoort haar met tegenzin aan, maar dan blijken er opmerkelijk veel overeenkomsten te zijn met de verdwijning van Josy. Anna beschrijft details die een buitenstaander niet kan weten. In de hoop dat ze hem meer over de verdwijning kan vertellen, stemt Dr. Larenz toe in de therapie. Maar gaandeweg lijken de vermoeiende en emotionele sessies meer en meer op een dramatisch verhoor en gebeuren er vreemde en onverklaarbare dingen op het eiland...
Paperback, 280 blz.
1. De laatste schreeuw - Kate Brady
Nog 1453 kilometer…
Hij is net vrijgekomen uit de gevangenis. Hier heeft hij zeven jaar op gewacht. Het duurt nu niet lang meer.
Nog 876 kilometer…
Door haar getuigenis belandde hij achter de tralies. Nu is het tijd voor wraak.
Nog 305 kilometer…
Voor haar werk taxeert Beth Denison antieke voorwerpen en meubelen. Als ze de opdracht krijgt een set antieke porseleinen poppen te taxeren, heeft ze geen idee dat dat het begin is van een beangstigend kat-en-muisspel.
Nog 161 kilometer…
Dan worden de gruwelijk toegetakelde lichamen gevonden van enkele jonge vrouwen. De beschadigingen op de poppen die Beth onderzoekt, vertonen griezelige overeenkomsten met de verminkingen van de slachtoffers.
Nog één schreeuw verwijderd…
Hij is dichterbij dan ze denkt. Wordt Beth het laatste stuk uit zijn magnifieke collectie?
Paperback, 334 blz.
2. Adam - Ted Dekker
Als God echt bestaat, zal Daniel Clark hem hard nodig hebben. Om de bezeten seriemoordenaar Eve te verslaan, moet Daniel namelijk uit de dood herrijzen. Maar als je op de duivel zelf jaagt, hoe ver kun je dan gaan?
Het monster heeft al vijftien jonge vrouwen vermoord – en FBI-agent Daniel is niet van plan te wachten op het volgende slachtoffer. Maar hij blijkt zelf boven aan het verlanglijstje te staan als eerste mannelijke prooi genaamd Adam. Hij overleeft ternauwernood een even onverwachte als fatale confrontatie met Eve. Martelende angst- en paniekaanvallen zijn het gevolg. Alleen een nieuwe, moedwillig veroorzaakte bijna-doodervaring kan hem helpen Eve te verslaan. Daniel smeekt: 'U moet mij doodmaken, dokter, en ik wil dat u het nu doet!'
Paperback, 365 blz.
3. De therapie - Sebastian Fitzek
Geen getuigen. Geen sporen. Geen lijk.
Josy, de zieke 12-jarige dochter van psychiater Viktor Larenz verdwijnt onder mysterieuze omstandigheden. Er wordt nooit meer iets van haar vernomen.
Vier jaar na de verdwijning van zijn dochter trekt Viktor Larenz zich terug in een afgelegen vakantiehuis op een eiland. Op een dag duikt daar de mooie Anna op. Ze wil bij Dr. Larenz in therapie omdat ze last heeft van waanvoorstellingen. Daarin duikt steeds een jong meisje op, dat net zo spoorloos verdwenen is als Josy. Viktor hoort haar met tegenzin aan, maar dan blijken er opmerkelijk veel overeenkomsten te zijn met de verdwijning van Josy. Anna beschrijft details die een buitenstaander niet kan weten. In de hoop dat ze hem meer over de verdwijning kan vertellen, stemt Dr. Larenz toe in de therapie. Maar gaandeweg lijken de vermoeiende en emotionele sessies meer en meer op een dramatisch verhoor en gebeuren er vreemde en onverklaarbare dingen op het eiland...
Paperback, 280 blz.
Ik kies voor De therapie. Iemand roept al tijden tegen me dat ik de boeken van Sebastiaan Fitzek moet lezen.
De bieb heeft het, dus ik vind dat prima! Dat van Goddard is ook goed, maar die schrijver ken ik al.
Goddard heb ik ook al gelezen. Goed auteur overigens, ik ken bijna al zijn boeken!
De therapie heeft mijn voorkeur, als ze het hier in de bieb hebben tenminste.
De therapie heeft mijn voorkeur, als ze het hier in de bieb hebben tenminste.
-
Ik had geen voorkeur voor mijn nominaties en vindt De Therapie prima keuze.
Dan wordt het de therapie. Jeetje zomaar helemaal bijtijds een keus gemaakt dankzij Anyrock!
Dettie
Dettie
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”