Ik kom niet echt tot een verslag, maar wil wel even een topic openen voor dit boek.
Heerlijk reisboek, als het een film was zou je het een roadmovie noemen.
Tom van der Lee reist per auto van Zuid Afrika naar Egypte, en tekent onderweg verhalen op van Afrikanen, en vooral over hun oplossing wat er met dit continent moet gebeuren om het beter te laten gaan dan het nu gaat.
Ook zijn persoonlijke reis als nomade komt aan bod, en verder reis je vooral door dorpen en woestijnen.
Ik ben al een tijdje geboeid door deze schrijver en was nieuwsgierig naar dit boek. Zijn recente boek gaat over hulpverlening, kleinschalig, in Afrika, en daar ben ik gezien zijn visie (alle westerse hulp weg uit Afrika zou het beste zijn voor het continent) wel nieuwsgierig naar.
Ook Solitute en het Zandkasteel staan nog op mijn lijstje.
Van der Lee heeft een lekkere manier van schrijven waardoor je in gedachten meereist en nog wat op steekt ook.
Willeke
Ton van der Lee, De Afrikaanse weg
Re: Ton van der Lee, De Afrikaanse weg
Ja heerlijk boek is dit ook hè. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om een echt verslag te maken. Er wordt zoveel verteld, ervaren, gezien. Dat is moeilijk te verwoorden. Maar ik ben het met je eens het is een erg aangenaam boek.
Dettie
Dettie
Re: Ton van der Lee, De Afrikaanse weg
We houden het gewoon bij een leestip 
Ik vond het wel grappig dat ik het las vlak na een officieel boek over armoedebestrijding door ontwikkelingseconomen, die bepleitte steeds dat je moet onderzoeken wat de Afrikanen zélf willen. En dat was precies wat er in dit boek gebeurde.
Maar daarnaast zag ik vooral steeds het landschap voor me, vooral de woestijnen.
Ik wil mijn leven lang al óók naar de woestijn. En na het lezen van dit boek wederom.
Groetjes Willeke

Ik vond het wel grappig dat ik het las vlak na een officieel boek over armoedebestrijding door ontwikkelingseconomen, die bepleitte steeds dat je moet onderzoeken wat de Afrikanen zélf willen. En dat was precies wat er in dit boek gebeurde.
Maar daarnaast zag ik vooral steeds het landschap voor me, vooral de woestijnen.
Ik wil mijn leven lang al óók naar de woestijn. En na het lezen van dit boek wederom.
Groetjes Willeke