Momenteel lees ik.....

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 18 Mei 2011, 12:37

Mooi zo! :D

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 18 Mei 2011, 15:01

Het moet toch gek zijn als je op de site niets kunt vinden!!

WilV

Berichtdoor WilV » 18 Mei 2011, 15:03

Ha, ja zeker wel, maar ik zag door de bomen het bos niet meer, en ik dacht..jullie weten vast wel een paar pareltjes.

Groetjes Willeke

jeanette

leuke kinderboeken

Berichtdoor jeanette » 18 Mei 2011, 18:11

Hallo Willeke,

Mijn kleinzoon, bijna 6, is helemaal weg van de Fantasia boeken van Geronimo Stilton.

De boeken zijn met veel fantasie geschreven, zijn kleurrijk, hebben een prachtige lay out en bevatten ... geurplaten!

De boeken zijn geschikt voor de leeftijd van 6 tot 9 jaar en ze hebben al diverse prijzen in de wacht gesleept. Geronimo Stilton heeft een eigen website.

Groeten,

Jeannette

WilV

Berichtdoor WilV » 18 Mei 2011, 20:36

Hoi Jeanette,

Dank je wel voor je reactie. ik heb inderdaad ook boeken van Stilton in huis en ze vinden ze geweldig hier.
Degene voor wie ik op zoek ben heeft ze ook al gelezen.
Het is een ontzettende boekenverslindster, wat leuk is, maar lastig om iets voor haar te vinden. Alhoewel, er is zó veel.

Maar dank je wel voor het meedenken!

Groeten Willeke

Renate

Berichtdoor Renate » 18 Mei 2011, 23:12

M'n vader heeft vorig jaar ook een boekje van Geronimo Stilton voor het zoontje van een vriend gekocht. Ik was er niet zo enthousiast over, omdat ik het wat al te commercieel vond, maar de jongen vond het boekje leuk en heeft er inmiddels meer van gelezen.

WilV

Berichtdoor WilV » 19 Mei 2011, 09:35

Ik had ook mijn twijfels, maar de kinderen hier zijn er helemaal weg van, en ik hoor ook van vrienden dat met name de jongens die eigenlijk niet meer willen lezen díe boeken nog wél lezen.

Groetjes Willeke

Marjo

Berichtdoor Marjo » 19 Mei 2011, 16:49

Klopt, kinderen zijn er weg van. Ze zijn toch goed gemaakt, al is de entourage misschien wat commercieel. Vooral kinderen die niet echt graag lezen, daar zijn dit soort boekjes prima voor!

Renate

Berichtdoor Renate » 19 Mei 2011, 18:13

Het lezen komt dan misschien vanzelf wel.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 19 Mei 2011, 18:37

Dat hopen we. Het is net als met de boeken van Jeff Kinney, over die loser. Veel tekeningen en veel humor..

berdine

Berichtdoor berdine » 12 Jun 2011, 12:30

Gisteren uit de afgeschreven-boekenbak van de bieb "Ik zie ik zie wat jij niet ziet" van Birgit Vanderbeke meegenomen. Dun boekje, dus maar meteen in begonnen en nu bijna uit. Een jonge moeder verhuist met haar zoon, diens groene nijlpaard en een poes naar Zuid Frankrijk. Leven met de elementen en alles is anders..... Heel mooi!

Renate

Berichtdoor Renate » 12 Jun 2011, 19:06

Een groen nijlpaard? Speelgoed zeker?

Ik heb inmiddels weer het nodige gelezen:
Vonne van der Meer - Avondboot
Het tweede deel van de eilandboeken. Leuk om verschillende figuren uit het vorige boek weer tegen te komen. Het derde deel van deze boeken heb ik inmiddels ook uit de bibliotheek gehaald
Elisabeth George - Zand over Elena
Patricia Cornwell - Sporen
Hans van Maanen - Echte mannen willen niet naar Mars
Artikelen over wetenschap. Ik vond het zeer interessant, maar m'n vader was er niet zo enthousiast over.
Carin Gerhardsen - Peperkoekenhuis
Weer een boek over kinderen die gepest hebben en waarin iemand wraak neemt op de pestkoppen. Het boek las gemakkelijk weg. Had het in 2 dagen uit.
Momenteel ben ik bezig in:
Camila Ceder - Bevroren ogenblik
Wederom een thriller, maar het leest wat minder vlot weg. Veel personen en een verhaal uit het verleden, waarvan nog niet duidelijk is wat het met de rest van het boek te maken heeft. Het is ook nogal wijdlopig.

irene

Berichtdoor irene » 27 Jun 2011, 10:22

Tonio van A.F. Th. van der Heijden, aangrijpend en prachtig geschreven
Op het nachtkastje een chicklit van Jill Mansell: Solo, nog aardig ook!

groetjes, irene

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 27 Jun 2011, 10:26

irene schreef:Tonio van A.F. Th. van der Heijden, aangrijpend en prachtig geschreven

groetjes, irene

Ik heb het interview met A.F.Th. in Vrij Nederland gelezen, dat was al erg aangrijpend.

Dettie

berdine

Re: Momenteel lees ik.....

Berichtdoor berdine » 16 Jul 2011, 11:19

Ik ben eindelijk bezig in "De naam van de roos". (Sorry Irene!) Gelukkig niet zo ingewikkeld als Baudelino. Dat kon ik absoluut niet volgen, vanwege al die oude onbekende volkeren en landen en wie er tegen wie vocht. Ik werd hoorndol van.
Ik vind dit boek veel boeiender, maar af en toe te breedsprakig. Al dat Latijn, ik ga het echt niet allemaal achterin opzoeken. Ook de beschrijvingen van de monsters op de kerkmuren en de boeken, dat geloof ik wel na een halve blz. Dus zo hier en daar sla ik wat over :oops: Ik ben nu zo halverwege en ben benieuwd hoe het afloopt.

berdine

Berichtdoor berdine » 18 Jul 2011, 22:14

Mmmm, viel een beetje tegen, maar dat ligt helemaal aan mij. Ben niet zo gek op geschiedenis en al helemaal niet als het breedsprakig en ietwat ingewikkeld is. Dan wordt het bijna een studie. Leerzaam is het wel.
Nu begonnen in "Naar een berg in Tibet" van Colin Thubron. Zeer beeldrijke taal!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 19 Jul 2011, 07:19

In de naam van de roos is als film erg mooi, als boek vond ik het een erg ingewikkeld verhaal waar moeilijk door te komen was.

berdine schreef: Nu begonnen in "Naar een berg in Tibet" van Colin Thubron. Zeer beeldrijke taal!

Ja! Dat is mooi hè.

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 19 Jul 2011, 11:29

De film van De naam van de roos vond ik nou juist totaal onbegrijpelijk. Misschien ook omdat ik die zag in een zaal vol joelende schooljeugd. Het boek kon ik in grote lijnen wel volgen, al moet je me niet naar alle details over de honderden ketterbewegingen vragen. Bovendien snapte ik de naam van het boek niet. Maar die blijkt niet zoveel met het boek te maken te hebben.
Je moet dan maar nooit aan Baudelino beginnen, Dettie, want daar beweegt het verhaal zich werkelijk tussen al die oude volkeren, groeperingen, elkaar bestrijdende vorsten enz. in nu onbekende landen en steden. In De naam van de roos wordt er vanuit het klooster alleen maar over verteld. En het detective-gedeelte van het boek is prima te volgen.

Thubron lijkt me wel mooi te gaan worden, inderdaad! :D

berdine

Berichtdoor berdine » 27 Jul 2011, 10:32

Ik ben potverdikkie alweer op weg naar een berg in Tibet! "De vliegende berg" van Christoph Ransmayr. Dit boek lees ik in het kader van mijn leesuitdaging. Ik had het een beetje voor mij uitgeschoven en wist niet meer waar het over ging. Een verrassing dus dat het alweer over een Tibetaanse berg gaat, fictie dit keer. Hoewel ik Ransmayr zeer weet te waarderen leek me dit boek toch wel moeilijk. Het is geschreven in vrije verzen en een gedicht van 300 blz., pfff..... Maar het valt heel erg mee. De taal is heel poëtisch, dat wel, maar het verhaal is heel toegankelijk. Die vorm van vrije verzen, ach, daar heb je al gauw geen erg meer in.

Renate

Berichtdoor Renate » 27 Jul 2011, 19:52

De naam van de roos heb ik heel lang geleden gelezen en ik had er geen problemen mee.
De slinger van Foucoult heb ik ook gelezen en dat was ook niet zo moeilijk.

Ik lees momenteel Revolutionary Road van Richard Yates. Ik weet nog niet goed wat ik er over moet zeggen

Hiervoor heb ik het boek: Donald Crowhurst zijn laatste tocht gelezen. Dat gaat over iemand die meedoet aan een zeilwedstrijd rond de wereld. Hij wordt echter geplaagd door problemen en lijkt op een gegeven moment te besluiten om z'n reis maar te figneren. Als hij tot de ontdekking komt dat hij de wedstrijd min of meer dreigt te gaan winnen, besluit hij zelfmoord te plegen door overboord te springen. Dat is iets wat in ieder geval vermoed wordt. Ik vond het een heel boeiend verhaal.
Ik werd tot het lezen van dit boek geïnspireerd door het boek De afschuwelijke eenzaamheid van Maxwell Sim, van Jonathan Coe. Hier wordt het boek namelijk in genoemd.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2011, 12:05

Renate schreef:
Ik lees momenteel Revolutionary Road van Richard Yates. Ik weet nog niet goed wat ik er over moet zeggen.

Ik vond het een vreemd en ook afstandelijk boek maar toch wel een fascinerend verhaal.

Hier staan twee recensies http://www.leestafel.info/richard-yates

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 03 Aug 2011, 10:36

Net begonnen in De nazi en de kapper van Edgar Hilsenrath. Kan er nog niet veel van zeggen. Licht absurd, humoristisch laagje waaronder de gruwelijkheid hier en daar zichtbaar wordt.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 04 Aug 2011, 08:28

Ik was voor de vakantie net begonnen in Donderdagskind van Alison Pick. Aan de kant gelegd, maar ik ga vanavond/dit weekend opnieuw beginnen in dit boek.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2011, 09:42

Joanazinha schreef:Ik was voor de vakantie net begonnen in Donderdagskind van Alison Pick. Aan de kant gelegd, maar ik ga vanavond/dit weekend opnieuw beginnen in dit boek.

Volgens mij leest half Nederland dit boek nu, overal waar ik kijk zie ik staan... momenteel lees ik Donderdagskind.
Het lijkt wel een hype :D Ben benieuwd hoe jij het vindt Joanazinha.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2011, 19:46

Ik lees het nu niet hoor, ik heb het al uit..

Terug naar “Diversen - proza”