Momenteel lees ik.....
Tja, ik lees veel thrillers, misschien zelfs te veel. Een probleem is dat ik vaak een voorkeur voor Scandinavische thrillers heb en het duurt vaak erg lang voor er weer eens iets nieuws in de bibliotheek is.
Ik probeer ook wel andere boeken te lezen, maar er moet wel een interessant verhaal in zitten. Bij voorkeur geen liefdesperikelen.
Ik probeer ook wel andere boeken te lezen, maar er moet wel een interessant verhaal in zitten. Bij voorkeur geen liefdesperikelen.
Inmiddels heb ik De gesloten kring uit en het is me nu misschien duidelijk waarom de hoofdstukken in omgekeerde volgorde genummerd zijn. Het boek eindigd min of meer waar De Rotters Club begon. Ik vond het een boeiend boek met veel verrassingen. Allerlei dingen uit De Rotters Club worden hier opgehelderd. Aan de andere kant zou je nu ook De Rotters Club weer willen lezen. Er ontstaat als het ware echt een gesloten kring.
Zou er nog een vervolg inzitten?
Nu ga ik weer in een thriller beginnen.
Zou er nog een vervolg inzitten?
Nu ga ik weer in een thriller beginnen.
Dat probleem met boeken ken ik. Ik heb ook nog wel wat dingen liggen die ik zou moeten lezen, maar ja, dan haal ik weer boeken uit de bibliotheek en dan moeten die eerst uit. (Dus eigenlijk een beetje het omgekeerde.) Het probleem is ook dat de boeken waar ik nog in bezig ben niet zo geschikt zijn om in bed te lezen en als ik in bed in een boek bezig ben, dan wil ik graag weten hoe het afloopt, zodat ik het dan ook buiten m'n bed lees. Bovendien moeten bibliotheekboeken weer op tijd terug. En ik schaam me diep dat ik het laatste jaar geen 100 bibliotheekboeken heb gelezen.
Nou half Nederland haalt de 100 boeken niet eens, dus er is niets om je over te schamen.
In de bibliotheek kom ik zelden meer vanwege de vele boeken die ik krijg ter recensie maar ik blijf wel lid uit principe, omdat ik het goed vind dat er bibliotheken zijn. Heb er vroeger altijd veel plezier van gehad,
Dettie
In de bibliotheek kom ik zelden meer vanwege de vele boeken die ik krijg ter recensie maar ik blijf wel lid uit principe, omdat ik het goed vind dat er bibliotheken zijn. Heb er vroeger altijd veel plezier van gehad,
Dettie
Ik zou niet weten wat ik zonder bibliotheek zou moeten. De laatste jaren kwam ik iedere keer op ruim 100 boeken per jaar die ik uit de bibliotheek haalde. Nu heb ik er nog geen 90 gehaald. Ik heb misschien wat meer boeken die ik zelf heb gekocht, of heb gekregen, gelezen. Ik ben zelfs lid van 2 bibliotheken, hoewel ik hoofdzakelijk in die in Den Haag kom. Ik koop eigenlijk nauwelijks boeken, met uitzondering van boeken over muziek en over webdesign, omdat die niet in de bibliotheek te vinden zijn, of omdat ik ze liever altijd bij de hand heb om dingen na te kunnen slaan.
M'n laatste thriller heb ik ook weer uit, dus morgen weer naar de bibliotheek. Eens zien wat ik dan weer vind.
M'n laatste thriller heb ik ook weer uit, dus morgen weer naar de bibliotheek. Eens zien wat ik dan weer vind.
-
Klinkt interessant Renate, laat nog even weten wat je er van vind als je wilt.
ik lees "Halfschaduw" van Uwe Timm, over de jonge Duitse pilote Marga van Etsdorf . Het verhaal is deels fictie, deels waar gebeurd.
het verhaal over Marga Etsdorf is zeer interessant, maar de constructie van het boek is nogal breed opgezet. de verteller vertoeft op een oud Duits Kerkhof waar zich allemaal gestorven personages zich met het verhaal mengen. Iets te breed opgezet naar mijn bescheiden mening, terwijl het verhaal echt wel interessant is.
Groetjes Willeke
ik lees "Halfschaduw" van Uwe Timm, over de jonge Duitse pilote Marga van Etsdorf . Het verhaal is deels fictie, deels waar gebeurd.
het verhaal over Marga Etsdorf is zeer interessant, maar de constructie van het boek is nogal breed opgezet. de verteller vertoeft op een oud Duits Kerkhof waar zich allemaal gestorven personages zich met het verhaal mengen. Iets te breed opgezet naar mijn bescheiden mening, terwijl het verhaal echt wel interessant is.
Groetjes Willeke
Laatst gewijzigd door WilV op 22 Mar 2011, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het boek van Coen Simon heb ik uit. Ik vond het niet onaardig, maar eerlijk gezegd is het me niet echt bijgebleven. Eigenlijk is het een soort terugblik op allerlei gebeurtenissen uit zijn leven, waarbij hij wat filosofeert.
Inmiddels heb ik ook m'n tweede bibliotheekboek uit en dat heeft meer indruk op me gemaakt. Na het lezen van De Rotters Club en De gesloten kring heb ik weer een boek van Jonathan Coe gehaald, met de titel Regen voor ze valt. Dit is een dunner boek, iets meer dan 200 pagina's en in zekere zin veel ingetogener. Waren de eerste 2 boeken verhalen over een mannenwereld, dit boek gaat over vrouwen. Er zijn 3 hoofdpersonen, namelijk Gill, Rosamund en Imogen. Gill krijgt het bericht dat haar tante Rosamund overleden is en in haar nalatenschap bevinden zich 4 cassettes die bestemd zijn voor Imogen. Het is de bedoeling dat Gill deze cassettes aan Imogen geeft. Het enige dat verder bekend is over Imogen is dat ze blind is. Dat maakt de zoektocht niet eenvoudig en uiteindelijk is Gill genoodzaakt om de bandjes zelf te beluisteren, hetgeen ze samen met haar kinderen doet. Op de bandjes worden 20 foto's besproken, waarmee een toch wel vrij tragische familiegeschiedenis uit de doeken wordt gedaan. Mensen lijken steeds de fouten van anderen te herhalen en verder wil ik er niet te veel over vertellen. Het kostte me iedere keer veel moeite om het boek weg te leggen. Het is geen vrolijk verhaal. Aan de andere kant is het wel mooi afgerond. Aan het einde is het echt afgelopen en vraag ik me niet af hoe het nu verder gaat met de hoofdpersonen.
Inmiddels heb ik ook m'n tweede bibliotheekboek uit en dat heeft meer indruk op me gemaakt. Na het lezen van De Rotters Club en De gesloten kring heb ik weer een boek van Jonathan Coe gehaald, met de titel Regen voor ze valt. Dit is een dunner boek, iets meer dan 200 pagina's en in zekere zin veel ingetogener. Waren de eerste 2 boeken verhalen over een mannenwereld, dit boek gaat over vrouwen. Er zijn 3 hoofdpersonen, namelijk Gill, Rosamund en Imogen. Gill krijgt het bericht dat haar tante Rosamund overleden is en in haar nalatenschap bevinden zich 4 cassettes die bestemd zijn voor Imogen. Het is de bedoeling dat Gill deze cassettes aan Imogen geeft. Het enige dat verder bekend is over Imogen is dat ze blind is. Dat maakt de zoektocht niet eenvoudig en uiteindelijk is Gill genoodzaakt om de bandjes zelf te beluisteren, hetgeen ze samen met haar kinderen doet. Op de bandjes worden 20 foto's besproken, waarmee een toch wel vrij tragische familiegeschiedenis uit de doeken wordt gedaan. Mensen lijken steeds de fouten van anderen te herhalen en verder wil ik er niet te veel over vertellen. Het kostte me iedere keer veel moeite om het boek weg te leggen. Het is geen vrolijk verhaal. Aan de andere kant is het wel mooi afgerond. Aan het einde is het echt afgelopen en vraag ik me niet af hoe het nu verder gaat met de hoofdpersonen.
-
Marjo schreef:Er staat al een verslag op de site, even de link zoeken...
http://www.leestafel.info/markus-zusak
Bedankt voor de link. Het boek ziet er inderdaad interessant uit. Moet de titel noteren en kijken of het in de bibliotheek te vinden is.
Ben een beetje lui als het om het bezoeken van de website gaat. Meestal lees ik alleen de dingen waar ik op geabonneerd ben.
Nou Renate, ik kan het je aanbevelen. Het lijkt een beetje dik, maar het leest als een trein!
Nu lees ik "Een minuut stilte" van Siegfried Lenz, dat leest helemaal niet als een trein, hoe dun het ook is. Het heeft de potentie een sfeer als in "Over het water" van H.M. van den Brink te ademen, maar dat komt niet uit de verf, omdat de schrijver continu wisselt van "zij" naar "jij", soms om de paar zinnen. Dat haalt heel het boek uit zijn ritme. Jammer!
Nu lees ik "Een minuut stilte" van Siegfried Lenz, dat leest helemaal niet als een trein, hoe dun het ook is. Het heeft de potentie een sfeer als in "Over het water" van H.M. van den Brink te ademen, maar dat komt niet uit de verf, omdat de schrijver continu wisselt van "zij" naar "jij", soms om de paar zinnen. Dat haalt heel het boek uit zijn ritme. Jammer!
De bibliotheek heeft het boek, maar helaas waren alle exemplaren uitgeleend.
Het boek van Joe, van Jonathan Tropper heb ik uit. Ik vond het triester dan Leven na Hailey, met een homosexuele jongen die op school gepest wordt en uiteindelijk in een waterval springt, nadat de jongen waar hij verliefd op is, weggelopen is. Deze overlijdt aan het einde van het boek aan aids.
Nu ga ik beginnen aan Uwe Tims - Halfschaduw
Weer iets dat ik dankzij dit forum heb ontdekt.
Het boek van Joe, van Jonathan Tropper heb ik uit. Ik vond het triester dan Leven na Hailey, met een homosexuele jongen die op school gepest wordt en uiteindelijk in een waterval springt, nadat de jongen waar hij verliefd op is, weggelopen is. Deze overlijdt aan het einde van het boek aan aids.
Nu ga ik beginnen aan Uwe Tims - Halfschaduw
Weer iets dat ik dankzij dit forum heb ontdekt.