Momenteel lees ik.....
Ach, ik kom ook wel eens ergens waar de kat wel bij me op schoot komt liggen. Als die kat z'n zin krijgt, zit ik daar misschien wel een uur. Dan voel ik me echt een katten-sitter (als alternatief voor baby-sitter). Eigenlijk is het de kat gezelschap houden in dat geval het belangrijkste.
Maar om terug te keren naar het onderwerp:
M.P.O. Books - De blikvanger heb ik uit. Het boek heeft wel een verrassende ontknoping.
Nu neem ik Elisabeth George - Afrekening in bloed mee naar bed. Ik heb het boek ooit gelezen en ben op een gegeven moment gestopt met het lezen van haar boeken, omdat ze erg dik werden en daardoor lastig in bed te lezen waren. Sinds ik de serie op TV zie, wil ik ook wel weer eens weten hoe de verhoudingen nu zijn en heb ik besloten om de boeken min of meer in de juiste volgorde te lezen.
Maar om terug te keren naar het onderwerp:
M.P.O. Books - De blikvanger heb ik uit. Het boek heeft wel een verrassende ontknoping.
Nu neem ik Elisabeth George - Afrekening in bloed mee naar bed. Ik heb het boek ooit gelezen en ben op een gegeven moment gestopt met het lezen van haar boeken, omdat ze erg dik werden en daardoor lastig in bed te lezen waren. Sinds ik de serie op TV zie, wil ik ook wel weer eens weten hoe de verhoudingen nu zijn en heb ik besloten om de boeken min of meer in de juiste volgorde te lezen.
-
Ik ga vanavond beginnen in The old capital van Yasunari Kawabata. Even knippen/plakken om te laten zien waar het boek over gaat:
Kawabata captures perfectly the tension between tradition and new ways in postwar Japan in this lyrical novel, originally published in 1962.
Set in Kyoto, it's the story of Chieko Saga, the adopted daughter of a kimono manufacturer -- and her discovery of an identical twin sister.
Ik ben heel benieuwd.
Kawabata captures perfectly the tension between tradition and new ways in postwar Japan in this lyrical novel, originally published in 1962.
Set in Kyoto, it's the story of Chieko Saga, the adopted daughter of a kimono manufacturer -- and her discovery of an identical twin sister.
Ik ben heel benieuwd.
Marjo schreef:Was dit de eerste? Ik weet het niet meer. Heb ze allemaal op een na wel gelezen..
Tja, dat weet ik ook niet. Het is in ieder geval wel een van de eerdere. Er is vaak zo weinig van haar thuis in de bibliotheek, dat het ook lastig is om de juiste volgorde te vinden.
De boeken van Patricia Cornwell lees ik momenteel ook in de juiste volgorde. Daar zijn er ook altijd meer van te vinden en voorin staat een lijstje met de juiste volgorde.
In het boek van Elisabeth George staat ook wel een lijstje, maar daarin ontbreekt het boek dat ik lees.
Marjo schreef:Goed van jou Berdine! En jij leest ze niet eens geloof ik.
Nee, maar zoiets is heel gemakkelijk te vinden bij wikipedia (naam auteur intypen bij google). Wikipedia schijnt niet altijd betrouwbaar te zijn, maar ik neem aan dat dit soort lijstjes wel kloppen. Anders wordt dat door de auteur zelf of de uitgever vast wel veranderd.
-
Ik lees momenteel:
Jonathan Tropper - Leven na Hailey
Dit naar aanleiding van de bespreking van Zeven dagen, zeven nachten
Leuke voorplaat, met een konijntje. Grappig vind ik wel dat er in het boek naar de maker van de foto van de auteur wordt verwezen, terwijl deze er helemaal niet op staat. Maar goed, ik moet niet op alle slakken zout leggen.
Jonathan Tropper - Leven na Hailey
Dit naar aanleiding van de bespreking van Zeven dagen, zeven nachten
Leuke voorplaat, met een konijntje. Grappig vind ik wel dat er in het boek naar de maker van de foto van de auteur wordt verwezen, terwijl deze er helemaal niet op staat. Maar goed, ik moet niet op alle slakken zout leggen.
Leven na Hailey heb ik inmiddels uit. Ik vond het een leuk boek, waarin humor en tragiek elkaar afwisselen. Eigenlijk heeft het boek een wat treurige ondertoon, die door de humor verzacht wordt. Op de achterflap wordt het werk onder andere vergeleken met Kluun, iets was ik geen reclame vind. Of het waar is, weet ik niet, want ik heb nog nooit iets van Kluun gelezen. Op de een of andere manier vind ik de man onsympathiek.
M'n vader heeft Leven na Hailey ook gelezen en hoewel ik vreesde dat hij de humor er misschien te dik op vond liggen, was dit niet het geval. Het boek maakte hem wel een beetje treurig.
Hij is ook weduwnaar, hoewel ik vaak het gevoel heb dat ik m'n moeder meer mis dan hij.
M'n vader heeft Leven na Hailey ook gelezen en hoewel ik vreesde dat hij de humor er misschien te dik op vond liggen, was dit niet het geval. Het boek maakte hem wel een beetje treurig.
Hij is ook weduwnaar, hoewel ik vaak het gevoel heb dat ik m'n moeder meer mis dan hij.