Harmen van Straaten - Helemaal Fien! (vanaf 7 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Harmen van Straaten - Helemaal Fien! (vanaf 7 jr)

Berichtdoor Dettie » 16 Mar 2010, 12:59

Fien baalt als een stekker, ze kan niet op vakantie want haar moeder moet werken. Bovendien moet de verwarming gerepareerd worden en dat gaat waarschijnlijk veel geld kosten. Haar broer Bert mag met Mark mee naar een vakantiepark maar zij gaat nergens heen... Gingen Sjoerd en Juliano maar op vakantie dan kon ze met een van hen mee. Maar die gaan ook al niet weg. Hun moeders wonen alleen en hebben geen geld voor een vakantie.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/harmen-van-straaten

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 30 Jan 2011, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Mar 2010, 21:46

Had je die andere ook gelezen? kan me niet herinneren dat ik ze ooit gezien heb, maar dat zegt niet veel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Mar 2010, 21:48

nee, die andere boeken had ik niet gelezen maar ik dacht ik meld het maar even dat ze bestaan.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2011, 16:19

Deze vind ik dus helemaal niet zo'n succes.

Lees verder: http://www.leestafel.info/harmen-van-straaten

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jan 2011, 16:54

Ach als alle kinderen weg gaan en zij alweer niet dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Kinderen zijn hard en de een kan de ander flink de ogen uitsteken met verhalen over mooie vakanties en zwemmen en strand.
Echt zeuren doet ze niet daarover, (dacht ik me te herinneren) ze baalt alleen dat haar broer wel weg kan en zij niet.
Ik vond het juist wel goed dat eens in een boek gezegd werd dat op vakantie gaan niet zo normaal is als veel kinderen denken. De ouders van Fien, Sjoerd en Rico hebben er gewoon even geen geld voor, punt, dus geen vakantie. Eindelijk eens geen kindertjes in een boek die 'gewoon' naar Italië, de Caraïben of flitsend vakantiepark gaan. dat vond ik wel een verademing.
En Fien wil niet mee op vakantie als Sjoerd niet mee mag en dat is toch ook wel iets positiefs vind ik.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2011, 20:36

Maar er wordt juist niet gezegd dat op vakantie gaan niet altijd normaal is!!
Dan had de schrijver het kind een ontzettend leuke vakantie moeten laten beleven met de jongens. Nu krijg je het idee dat ze erg zielig is/zijn!

Met dat laatste heb je gelijk, dat is aardig van haar.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jan 2011, 21:49

Marjo schreef:Maar er wordt juist niet gezegd dat op vakantie gaan niet altijd normaal is!!


Nee, maar er wordt dus wel gezegd dat er voor op vakantie gaan wel geld moet zijn en dat niet iedereen het geld er voor heeft.
Dat vond ik juist zo goed dat eindelijk ook eens in een jeugdboek staat
dat niet ieder kind op vakantie gaat of op vakantie kan.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 31 Jan 2011, 11:13

Vooruit, het is een begin!
Nu nog een boek waarin het gaat over lekker gewoon thuis blijven zonder al die dingen die zogenaamd 'moeten' omdat iedereen dat doet.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten