Katie Fforde: Trouwplannen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Katie Fforde: Trouwplannen

Berichtdoor Marjo » 28 Dec 2010, 15:55

Geen boek voor mij eigenlijk, maar toch wel lekker ontspannend.

Lees meer: http://www.leestafel.info/katie-fforde

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2010, 19:21

Iemand die moeite heeft met de traditionele rol van vrouwen enz.


Ik zit wel te grinniken bij deze opmerking.
Ja ik heb wel moeite met dat soort dingen, maar meer dat vrouwen vaak neergezet worden als gillende, leeghoofdige 'meisjes' die oh zo graag een man willen, want zonder man is er geen leven.
Soms is het lekker om zo'n boek te lezen, de droomprins en het sprookje van ze leefden nog lang en gelukkig in 'volwassen' taal.
Maar heel veel van dit soort verhalen - en vaak denken mesnen dat dit waar is - moet je hier niet van lezen vind ik.
Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Dec 2010, 21:27

Die opmerking was ook speciaal voor jou, want terwijl ik dit verslag maakte, lag het boek van Rijks open te wachten tot ik verder las.

Ik wilde even aangeven dat ook schrijfsters van dit soort feelgoodromans hun personages 'seksistisch' beschrijven.
Ze gillen niet in dit boek, maar zijn wel degelijk op zoek naar die ene prins.
Maar: wat is daar mis mee?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2010, 23:32

Daar is niets mis mee maar het gaat vaak om de manier waarop het verteld wordt. Alsof die vrouwen geen hersens hebben en het leven helemaal niets is of wordt als ze geen man hebben.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Dec 2010, 20:21

Ik mag op zijn tijd graag een chicklit of een feelgoodroman zoals die van Katie Fforde oppakken. Heerlijk als tijdverdrijf: hap slik weg is af en toe zo lekker :D . (Maar dan komt er meestal direcht een flinke thriller achteraan :lol: )


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten