In 2008 is het boek Niets dan de waarheid verschenen, waarin speciaal agent Shaw van een internationale inlichtingendienst in actie is gekomen tegen tegenstanders die de wereldvrede bedreigen. Verlos ons van het kwaad is het tweede boek waarin Shaw in actie komt, maar dit boek is geheel zelfstandig te lezen. En gelukkig wordt er niet meer dan nodig teruggegrepen, zodat het voor de niet-wetende lezer leuk blijft om ook het eerste boek nog te lezen.
Lees het verslag, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/david-baldacci/
Joanazinha
David Baldacci: Verlos ons van het kwaad
-
Toch gek bij een tweede boek dat er dan al 'geschreven lijkt te zijn omdat het verwacht wordt en niet omdat de auteur nou direct een goed plot voor ogen heeft.'
Je zou denken, nieuwe personages, de schrijver is nog lekker enthousiast. Bij een 14e deel of zo, ja dan kan ik me er iets bij voorstellen...
Maar je weet inderdaad de druk van een uitgever niet natuurlijk.
Dettie
Je zou denken, nieuwe personages, de schrijver is nog lekker enthousiast. Bij een 14e deel of zo, ja dan kan ik me er iets bij voorstellen...
Maar je weet inderdaad de druk van een uitgever niet natuurlijk.
Dettie
-
Het ging mij niet zozeer om het feit dat dit het tweede deel van een serie is. Baldacci is in het algemeen een veelschrijver en na meerdere van zijn boeken gelezen te hebben, weet je een beetje wat je van hem kunt verwachten. En dit boek voldeed niet aan die verwachting. Je moet het dus meer zien in het licht van zijn totale oeuvre.
Joanazinha
Joanazinha
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”