Momenteel lees ik.....

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
irene

Berichtdoor irene » 05 Apr 2010, 10:49

Schoolidyllen van Top Naeff maar uit de kast geplukt. Op het nachtkastje Maigret schiet tekort van Simenon. Lezen lukt nog steeds niet: te druk met mijn ouders en totaal geen concentratie....

irene

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 05 Apr 2010, 11:19

Ach jeugdsentiment... heerlijk boek (Schoolidyllen)

Hopelijk lukt het je dit boek wel te lezen

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 05 Apr 2010, 12:23

Ik denk zomaar dat ik een van de mogelijke winnaars zit te lezen. Dit boek van Frans Pollux heeft misschien wel alles, maar zeker heel veel: originaliteit, mooi geschreven, goed verhaal, engagement, het zet je aan het denken, en zit vernuftig in elkaar.
Maar: het is geen boek dat je weghapt.

berdine

Berichtdoor berdine » 07 Apr 2010, 18:40

Ik lees nu Brooklyn van Colm Toíbín. Het leest lekker weg en het is maar een alledaags verhaal over een Ierse immigrante in Amerika en toch boeit het.

irene

Berichtdoor irene » 15 Apr 2010, 21:31

De Maigrets zijn nu bijna allemaal gelezen, ik ben overgestapt naar wat "dikkere pillen", helaas nog niet echt literair, maar wel het lezen waard, zeker omdat la Douce France nog steeds een groot plaatsje in mijn hart heeft...momenteel aan het het lezen: De Acht van Katherine Neville.

groetjes, irene

Marjo

Berichtdoor Marjo » 16 Apr 2010, 11:07

Ha, die is goed!! Ik heb nog steeds een andere van haar liggen, maar kom er niet aan toe!
Ik ga wel een thriller lezen nu: 'nacht zonder schaduw'. De titel is maar doorsnee, het verhaal hopelijk niet.

berdine

Berichtdoor berdine » 18 Apr 2010, 19:48

Na "De aanstoot" van Gijs IJlander, die een beetje tegenviel - al las het heerlijk weg - begonnen in Aprilheks van Majgull Axelsson.

elviratoverspin

Berichtdoor elviratoverspin » 19 Apr 2010, 23:00

Omdat 'les bienveillantes' van littell een serieuze pil is die ik enkel maar in bed lees (toch iets van een 1200 bladzijden in pocket-versie met héééééél veel personages), kocht ik ook 'la die devant soi' van emile ajar.
Volgens mijn een herlezing, maar het is geleden van voor ik mijn studies begon en zelfs van toen meen ik me te herinneren dat ik het een goed geschreven boek vond. Nu is het genieten. Ik hou wel van die stijl.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 20 Apr 2010, 14:56

Ik ben ook maar weer eens in een boek gedoken, na bijna een week geen letter gelezen te hebben (druk, druk, druk...). Ik ben nu bezig in De souffleur van D. Carrisi. Zeer onderhoudende thriller; komt uitgebreid verslag van.

WilV

Berichtdoor WilV » 21 Apr 2010, 18:52

Ik lees "papa Tango".

Leest als een trein, en ik waan me in Argentinie.

Willeke

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Apr 2010, 19:14

Nou moe... ik zat vandaag te denken aan dit boek en of je het binnenkort zou lezen.
Ja, bijzonder en mooi boek.

Dettie

WilV

Berichtdoor WilV » 21 Apr 2010, 20:16

Er lag nog van alles op de stapel, maar dit boek lonkte,

en terrecht,
want het is inderdaad een erg mooi boek. Spannend ook op de een of andere manier,omdat je alsmaar wilt weten wat er nu gebeurd is met die vader.

Groetjes
Willeke

WilV

Berichtdoor WilV » 23 Apr 2010, 09:12

Net als Berdine ben ik aangenaam verrast door het boekenweekgeschenk.

Een heel ander boek dan ik verwacht had, en zeer de moeite waard.

Groetjes
Willeke

irene

Berichtdoor irene » 28 Apr 2010, 09:17

Nog steeds bezig in de Acht van Katherine Neville, mooi boek wel een erg dikke pil, lekker voor buiten in het zonnetje. Ondertussen Duel van Joost Zwagerman gelezen...eindelijk weer eens een prachtig geschreven boekenweekgeschenk, De Leesclub van Renate Dorrestein bleek tijdens een treinreis heerlijke kost en De dans van Victoria van Antonio Skármata zal waarschijnlijk vandaag wel worden uitgelezen: wat kan die man verrukkelijk schrijven zeg!

groetjes, irene

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 29 Mei 2010, 07:55

Ik heb een paar recensieboeken liggen die ik nu aan het lezen ben. Gisteren uitgelezen: De Babymakelaar van Marelle Boersma (verslag is opgestuurd naar Dettie) en nu ben ik bezig in Straf van Birger Baug. Een debuutthriller uit Noorwegen en tot nu toe zeer lezenswaardig.

Verder heb ik nog liggen: Moord voor mij van Karen Rose (de derde in een serie rondom de familie Vartanian) en Bloedlink, het tweede boek van Jens Lapidus. 2 dikke pillen, dus ik ben voorlopig nog wel even zoet!

Joanazinha

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 29 Mei 2010, 08:04

Nou jij komt je weekend wel door!

Ik ben bezig in het nieuwe boek van David Mitchell. (De niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet) Ik had eerst de proefdruk en die las erg lastig maar nu ik het boek zelf heb vlieg ik er door. Het gaat over een klerk die naar Japan is gegaan om de corruptie in het piepkleine Nederlandse staatje dat daar is gevestigd te bestrijden. Het lijkt alsof zijn baas steeds meer gaat afwijken van dit goede doel.

Dettie

elviratoverspin

Berichtdoor elviratoverspin » 02 Jun 2010, 14:42

Nog steeds in Les bienveillantes (maar dat wordt een werk van lange adem). Intussen ook nog in een fantasyreeks (de dromers) en nog in een Franse roman die ik voor een prikje tweedehands kocht en waarvan zowel auteur en titel me even ontsnappen.

Eigenlijk en beetje in te veel tegelijkertijd.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

WilV

Berichtdoor WilV » 06 Jun 2010, 19:57

Ik las "huis der nevelen"van Majgull Axelsson.

Volgens mij het derde boek wat ik van haar las, en wat mij betreft haar beste,
met veel plezier gelezen,en pas op de laatste bladzijde kom je er achter hoe het echt zit.

Ben nu bezit in "Lea" van Pascal Mercier.

Wil

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2010, 09:01

Oh 'Huis der nevelen' vond ik zo'n akelig verhaal, het heeft me dagen door m'n hoofd gespookt. Nu ik de titel lees voel ik alweer die dreigende sfeer.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 07 Jun 2010, 09:21

En daar ben ik het verhaal helemaal van kwijt.
Gisteren vroeg mijn dochter mij wat ik van een bepaald boek vond. Ze had het op mijn plank gevonden en ik heb het dus ook gelezen. Maar ook al kon ik me de omslag voor de geest halen, het verhaal bleef weg.
Er zijn toch heel veel boeken die niet blijven hangen.
Maar gelukkig weet ik het vaak wel weer als ik de korte inhoud lees.

WilV

Berichtdoor WilV » 07 Jun 2010, 09:57

ambassadeurs vrouw komt in vulkaanuitbarsting terecht met haar chauffeur, een bekende van vroeger en een meisje,
en ze kijkt terug op deze gebeurtenissen bij het sterfbed van haar moeder.

Nu ik de titel lees voel ik alweer die dreigende sfeer.

Ja, de sfeer is inderdaad dreigend, maar ik heb dat niet als vervelend ervaren, meer als gewoon spannend.
Maar er gebeurt inderdaad wel het nodige leed.

Groetjes
Wil

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 07 Jun 2010, 09:57

Zo, gisteren het tweede van de drie recensieboeken die lagen te wachten uitgelezen: Moord voor mij van Karen Rose. Zwaar tegenvallend helaas, na de twee eerdere boeken in de serie. Dit was een samenraapsel van moorden, de een nog gruwelijker dan de andere, met een zeer chaotische schrijfstijl. Maar er komt nog een uitgebreid verslag van.
Vanavond ga ik beginnen in Bloedlink van Jens Lapidus, waar ik erg benieuwd naar ben!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2010, 10:06

Gisteren niets! gelezen! Dat is echt uniek voor mijn doen.

Ik moest naar een verjaardag die erg leuk was en daarna...
te moe om te lezen dus een of ander dom spelletje op de computer gedaan, even warm gegeten en hup bed in en slapen.

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 07 Jun 2010, 14:45

WilV schreef:ambassadeurs vrouw komt in vulkaanuitbarsting terecht met haar chauffeur, een bekende van vroeger en een meisje,
en ze kijkt terug op deze gebeurtenissen bij het sterfbed van haar moeder.

Nu ik de titel lees voel ik alweer die dreigende sfeer.

Ja, de sfeer is inderdaad dreigend, maar ik heb dat niet als vervelend ervaren, meer als gewoon spannend.
Maar er gebeurt inderdaad wel het nodige leed.

Groetjes
Wil

Ah, prachtig boek! Het blijft inderdaad nog lang door je hoofd spoken. Ik bleef me maar af vragen of ik in de situatie van de ambassadeursvrouw in staat zou zijn geweest om hetzelfde te doen als wat zij gedaan had. Ik vond dat heel confronterend.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2010, 14:54

Ja precies berdine, het was heel confronterend en zeer aangrijpend, hoe kun je verder leven met zoiets.
Maar ook dat spookstadachtige, alles onder die zwarte as en die verlatenheid daar. Ja een boek dat je lang bijblijft.

Dettie

Terug naar “Diversen - proza”