In de verhalenbundel van Katinka van der Kooij 'ontmoeten we personages die aan een beklemmende realiteit proberen te ontsnappen'. [...] 'In twaalf strak gecomponeerde verhalen weet ze de samenleving genadeloos te ontleden.' Dit staat o.a. op de flaptekst te lezen.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/katinka-van-der-kooij
Dettie
Katinka van der Kooij - Zonder uitgang (debuut)
Katinka van der Kooij - Zonder uitgang (debuut)
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Okt 2009, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik was wel enthousiast over deze verhalen, en ik denk ook dat ik deze zelfs opnieuw zou kunnen lezen, maar..ik kan er geen verslag van maken. Ik heb al verschillende pogingen gedaan, maar ik geef het op!
Ik wil namelijk niets over de inhoud vertellen, omdat voor de lezer dan de verrassing van de verhalen weg is. En als ik dat niet wil, dan blijft er weinig over.
Ik was blij met dit boek op de longlist, maar helaas heeft Joost vandecasteele, wiens verhalen ik niks vond haar verdrongen.
Ik voel in de verhalen van Katinka van der Kooij een spanning, die soms wel, soms niet tot een uitbarsting komen. Of ze iets wil vertellen, dat weet ik niet, maar verhalen zijn daar toch een lastig medium voor. Ook bevalt het mij zeer dat er een lijntje tussen de verhalen zit, zodat het toch een geheel wordt.
Ik hou niet van verhalen, maar wel van deze!
Ik wil namelijk niets over de inhoud vertellen, omdat voor de lezer dan de verrassing van de verhalen weg is. En als ik dat niet wil, dan blijft er weinig over.
Ik was blij met dit boek op de longlist, maar helaas heeft Joost vandecasteele, wiens verhalen ik niks vond haar verdrongen.
Ik voel in de verhalen van Katinka van der Kooij een spanning, die soms wel, soms niet tot een uitbarsting komen. Of ze iets wil vertellen, dat weet ik niet, maar verhalen zijn daar toch een lastig medium voor. Ook bevalt het mij zeer dat er een lijntje tussen de verhalen zit, zodat het toch een geheel wordt.
Ik hou niet van verhalen, maar wel van deze!
Het gekke is dat als ik mijn verslag teruglees dan herinner ik me al die verhalen wel weer, toch een goed teken. Maar toen ik ze las vond ik ze zo raar in het niets verdwijnen.
Het verhaal van de man en zijn nieuwe bed... prachtig vond ik dat.
Maar die vrouw in de caravan met die hond, nou nee.
Dettie
Het verhaal van de man en zijn nieuwe bed... prachtig vond ik dat.
Maar die vrouw in de caravan met die hond, nou nee.
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”