Dit was niet mijn soort thriller, maar mijn dochter vindt het een lekker boek, dus ik ben vast te muggenzifterig.
Lees het verslag, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/jim-kelly/
Marjo
Jim Kelly: De dood ging in wit gekleed
Dat is dus altijd de vraag: staat het in de oorspronkelijke tekst ook zo? Kan een vertaler er dan iets aan veranderen (als hij zou willen/mogen) of wordt er dan gewoon letterlijk vertaald?
Dit vind ik zinnen die zelfs in een gewoon al of niet literair boek niet mogen, maar in een thriller zijn ze helemaal absurd.
Dit vind ik zinnen die zelfs in een gewoon al of niet literair boek niet mogen, maar in een thriller zijn ze helemaal absurd.
Grappig is dat: de zinnen waar de ene recensent over valt (De Alfa (met een f, niet met ph!) Romeo trok een lippenstiftrode streep door een sepiakleurig landschap; De stank van gebakken vet lag als een dekbed over de formicatafels) worden door anderen juist geprezen. Zie bijvoorbeeld de recensie op nu.nl. Overigens, die dekbed-zin luidt in het Engels: The reek of frying grease lay like a duvet over the Formica tables. Me dunkt dat de vertaler dicht bij het origineel is gebleven.
Meray
Meray
Welkom Meray,
Ik heb maar even de recensie opgezocht bij nu.nl
http://www.nu.nl/boek/2031597/jim-kelly ... kleed.html
En die ph is veranderd in f, bedankt voor de melding.
Wij verschillen hier bij Leestafel al vaak van mening over een boek, wat de een prachtig vindt, vindt de ander niets. Vandaar ook dat er regelmatig twee recensies over hetzelfde boek op de site staan. Persoonlijk vind ik die verschillende visies altijd wel boeiend. Dat houdt de boel ook levendig.
Dettie
Ik heb maar even de recensie opgezocht bij nu.nl
http://www.nu.nl/boek/2031597/jim-kelly ... kleed.html
En die ph is veranderd in f, bedankt voor de melding.
Wij verschillen hier bij Leestafel al vaak van mening over een boek, wat de een prachtig vindt, vindt de ander niets. Vandaar ook dat er regelmatig twee recensies over hetzelfde boek op de site staan. Persoonlijk vind ik die verschillende visies altijd wel boeiend. Dat houdt de boel ook levendig.
Dettie
Bij bookcrossing zegt iemand over dit boek
Ik vond dit een geweldig boek om te lezen. Erg spannend. Verschillende malen wordt het verhaal anders doordat nieuwe gegevens boven water komen. De puzzel is belangrijk in dit boek en daar houd ik enorm van. Naast het verhaal van de gestrande auto's is er ook nog de nog steeds openstaande laatste zaak van de vader van Shaw, ook een politieman en de vroegere partner van Valentine. Dit zorgt ervoor dat er ook tussen de twee politiemannen het nodige afspeelt. Kortom, een aanrader!
---
Hoe vindt je dochter het Marjo?
Dettie
Ik vond dit een geweldig boek om te lezen. Erg spannend. Verschillende malen wordt het verhaal anders doordat nieuwe gegevens boven water komen. De puzzel is belangrijk in dit boek en daar houd ik enorm van. Naast het verhaal van de gestrande auto's is er ook nog de nog steeds openstaande laatste zaak van de vader van Shaw, ook een politieman en de vroegere partner van Valentine. Dit zorgt ervoor dat er ook tussen de twee politiemannen het nodige afspeelt. Kortom, een aanrader!
---
Hoe vindt je dochter het Marjo?
Dettie
-
Ik heb het boek dit weekend gelezen en vond het wel leuk. Ik heb me ook gestoord aan de dingen zoals Marjo aanhaalt, maar ach, het verhaal zelf vond ik wel leuk gevonden.
Het boek is zeker geen uitschieter, maar ik vond hem wel prettig lezen. Alleen al die verschillende personen; soms was het inderdaad lastig om te bepalen wie nou bij welk stuk van het verhaal hoorde.
Volgens mij is dit het eerste deel van een serie over Shaw en Valentine. Wellicht dat in een volgend boek meer opgehelderd wordt over de oude zaak van Shaw sr. en Valentine. Want daar ben ik toch wel benieuwd naar...
Het boek is zeker geen uitschieter, maar ik vond hem wel prettig lezen. Alleen al die verschillende personen; soms was het inderdaad lastig om te bepalen wie nou bij welk stuk van het verhaal hoorde.
Volgens mij is dit het eerste deel van een serie over Shaw en Valentine. Wellicht dat in een volgend boek meer opgehelderd wordt over de oude zaak van Shaw sr. en Valentine. Want daar ben ik toch wel benieuwd naar...
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”