Naar aanleiding van dit bericht heb ik contact opgenomen met Strato
Als ik zelf een site had gebouwd was er geen probleem geweest. Ik kan helaas zelf geen site bouwen dus gebruikte ik het programma Webbuilder bij Lycos, in dat programma is alles al voorgeprogrammeerd.
Strato gebruikt het programma Webbuilder niet maar een ander programma.
De hostingpakketten (pakketten met gebruik van een sitebouwprogramma) bij Strato zijn uitgebreid en niet al te duur. Ik heb al bij andere hosten geinformeerd en die zijn een stuk duurder met minder in een pakket.
Ik moet ook rekening houden met het webverkeer (netwerk transfer) per maand. De site wordt steeds drukker bezocht en ik heb ook een maximale ruimte aan webverkeer (=bezoeken) Als ik die overschrijd dan moet ik bijbetalen. Om een indruk te geven. Toen Leestafel net begon haalde ik de 10 Gb niet per maand, nu zit ik vaak rond de 45-50 Gb per maand. (Nu na 4 dagen zit ik al op 5 Gb) Ik kan bij Lycos tot maximaal 80 Gb.
Ook de ruimte bij Lycos was flink ik kon tot 4000 MB gebruiken (zit nu op 500MB) en mocht onbeperkt afbeeldingen plaatsen. Bij andere hosts zit vaak minder ruimte en een limiet aan afbeeldingen plaatsen.
Strato biedt nu dezelfde ruimte en mogelijkheden aan voor een mooie lage prijs.
Ik kan ook mijn mail onder dezelfde e-mailadressen houden, wat behoorlijk belangrijk is gezien alle contacten. Anders zou ik iedereen, en dat is erg veel, een adreswijziging moeten sturen
Wat de naam betreft is het juist wel belangrijk dat die blijft. Ik heb Leestafel bij heel veel sites aangemeld, daarnaast staat op veel sites van schrijvers, uitgevers, literatuur en poëziesites een link naar Leestafel vermeld. Omdat Lycos uit de lucht gaat kan ik niet een verwijslink naar een eventuele nieuwe site (met nieuwe naam) plaatsen.
Ik zou dan iedereen moeten mailen dat Leestafel een andere naam heeft.
Bovendien begint Leestafel langzamerhand bekend te raken, als ik dat ineens Boekenhoek zou gaan noemen weet niemand dat te vinden en moet ik opnieuw beginnen met een (goede) naam op te bouwen.
Een domeinnaam moet je kopen. Ik heb als het ware de domeinnaam
www.leestafel.info gekocht. Als ik een andere naam neem dan moet ik die dus kopen. Veel mensen hebben een domeinnaam gekocht en je kan een leuke naam bedenken maar als iemand anders die naam al heeft gekocht dan kan je die niet nemen. Ik kan bijv. Leestafel.
nl niet nemen want die is al door iemand anders gekocht.
Samenvattend:
Als ik naar Strato overstap zijn de voordelen:
- De hele Leestafelsite kan ik overzetten zoals hij nu is
- alle email adressen blijven behouden
- alles wordt kosteloos en makkelijk overgezet
- het pakket dat ze aanbieden voldoet aan de vraag qua ruimte, afbeeldingen, webverkeer enz.
- de prijs die ze voor zo'n pakket vragen is niet duur
- bij het pakket zittten vele extra's die ik nu niet heb
nadelen:
- Na het overzetten van de hele site zoals hij nu is kan ik daar niets meer mee doen. Ik kan er niets meer bijplaatsen of weghalen. Ik zal de site dan als archief moeten gebruiken. en hopelijk kan ik daarnaast een actieve site maken onder dezelfde naam.
Ik hoop dat alles zo duidelijk is.
Dettie