Een tijdreizigersboek. Een moderne vrouw komt terecht in de tijd van de Opstanden, de strijd van de Schotten tegen de Engelsen, 18e eeuw.
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/diana-gabaldon
Marjo
Diana Gabaldon: De reiziger
Ha, hiervan slaat m'n fantasie gelijk op hol...
Hee hallo Jonathan, m'n man had het steeds over je... alleen dat was wel in 2008!
Ja sorry dat ik een korte broek aan heb, dat is bij ons heel gewoon, maar eh heb je even een lange jurk voor me?
Dettie
die wel de films van Angelique gezien heeft maar niet de boeken gelezen heeft.
Hee hallo Jonathan, m'n man had het steeds over je... alleen dat was wel in 2008!
Ja sorry dat ik een korte broek aan heb, dat is bij ons heel gewoon, maar eh heb je even een lange jurk voor me?
Dettie
die wel de films van Angelique gezien heeft maar niet de boeken gelezen heeft.
Ja he, het is best een grappig thema..maar onze heldin houdt zich natuurlijk in.
Het begint wel een beetje zoals je denkt, want ze is gekleed in een dun zomerjurkje als ze door de tijd reist en eenmaal in het oude Schotland wordt ze dus meteen aangemerkt als een hoer..want ze heeft alleen een onderjurk aan, en nog kort ook!
Het begint wel een beetje zoals je denkt, want ze is gekleed in een dun zomerjurkje als ze door de tijd reist en eenmaal in het oude Schotland wordt ze dus meteen aangemerkt als een hoer..want ze heeft alleen een onderjurk aan, en nog kort ook!
Ik heb de andere delen van Diana Gabaldon wél gelezen. En geloof me, ik vond het juist fantastisch dat ook de vervolgen dikke knoeften waren, zodat ik nog wat langer in het verhaal kon meeleven. Alle boeken zijn echt zeer goed geschreven en slepen je mee in een andere tijd, net als met Claire gebeurt. Heel romantisch en toch ook met een hoog historisch informatief gehalte. Echt leuk om te lezen!
Nel

Welkom bij Leestafel Nel.
Het boek 'klinkt' ook heel leuk. Ik ben alleen geen dikke boeken lezer. Het schrikt me vaak af en ik word er op een of andere manier ongeduldig van. Schiet nou maar op denk ik dan, ik wil weten hoe het verder gaat. De meeste dikke boeken doen vaak erg lang over een gebeurtenis, beschrijving enz.
Daar heb ik het geduld niet voor.
Groetjes
Dettie
de ongeduldige lezer
Het boek 'klinkt' ook heel leuk. Ik ben alleen geen dikke boeken lezer. Het schrikt me vaak af en ik word er op een of andere manier ongeduldig van. Schiet nou maar op denk ik dan, ik wil weten hoe het verder gaat. De meeste dikke boeken doen vaak erg lang over een gebeurtenis, beschrijving enz.
Daar heb ik het geduld niet voor.
Groetjes
Dettie
de ongeduldige lezer

Dit boek heb ik enkele jaren geleden gelezen en meteen alle delen gekocht. Ik ben aan die delen echter nog niet toegekomen.
Ik ben gek op dikke boeken, maar er moet wel vaart achter zitten. Niet te veel omschrijvingen en oninteressante 'site-seeing'.
De Reiziger is een boek naar mn hart, dik, met vaart en geschiedkundig. Bovendien afwisselend spannend, grappig of romantisch.
Ik heb eigenlijk voordien nooit iets gelezen over Schotland en dat maakte het boek voor mij helemaal een topper.
Ik ben gek op dikke boeken, maar er moet wel vaart achter zitten. Niet te veel omschrijvingen en oninteressante 'site-seeing'.
De Reiziger is een boek naar mn hart, dik, met vaart en geschiedkundig. Bovendien afwisselend spannend, grappig of romantisch.
Ik heb eigenlijk voordien nooit iets gelezen over Schotland en dat maakte het boek voor mij helemaal een topper.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”