Het begin van dit boek doet denken aan Marcel, het debuut van Mortier. Ook hier een kleine jongen, Anton, die alles vertelt. Anton groeit op in een voormalige boerderij, het huis met zijn vele kamers en kasten is een waar paradijs, er is altijd wel wat nieuws te ontdekken.
lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/erwin-mortier
Bernadet
(door een storing van het forum was dit item weggevallen)
Erwin Mortier - Mijn tweede huid
Erwin Mortier - Mijn tweede huid
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2009, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het weekend dit boek uitgelezen en onder de indruk...
Sommige passages zijn echt zó mooi.
Vooral als het over de onmacht van zijn ouders gaat,
het gedeelte over het verjaarscadeau bijvoorbeeld waarbij ze zo hun best deden en er toch helemaal naast zaten,
en aan het einde de passage als hij zich staat te scheren voordat hij naar de begrafenis gaaten zijn vader binnenloopt...echt prachtig beschreven.
Het is al even terug dat ik "Marcel"las, maar volgens mij vond ik dit boek nog mooier.
Wil
Sommige passages zijn echt zó mooi.
Vooral als het over de onmacht van zijn ouders gaat,
het gedeelte over het verjaarscadeau bijvoorbeeld waarbij ze zo hun best deden en er toch helemaal naast zaten,
en aan het einde de passage als hij zich staat te scheren voordat hij naar de begrafenis gaaten zijn vader binnenloopt...echt prachtig beschreven.
Het is al even terug dat ik "Marcel"las, maar volgens mij vond ik dit boek nog mooier.
Wil
Ik heb alleen 'Sluitertijd' van Mortier gelezen. Volgens mij is het, zoals anderen hier al suggereerden, een beetje hetzelfde als zijn andere werk. Het beschrijft een jongetje dat opgroeit bij zijn oom en tante op het Belgische platteland. De sfeer is melancholisch en het taalgebruik enigszins bloemrijk. Op zich goed te pruimen.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”