Een sublieme openingszin:
"Altijd als hij gestorven was, kwam hij weer terug."
Bedankt Roel. De klassiekers lezen bevalt me wellicht wel het beste. Echter ik heb nog niet zoveel klassiekers gelezen. Tolstoj, Kafka, Nabokov en als hij ook in dit rijtje hoort, Mulisch. Dus ik heb nog heel wat leesplezier voor de boeg. Thomas Mann is dus de volgende, de Buddenbrooks is het eerste boek dat ik van hem lees. Ik heb naast Felix Krull ook de Toverberg in de kast staan.Roel schreef:Hallo Bep,
Welkom op de leestafel.
Dat zijn bijna allemaal klassiekers!
Ben jij een Thomas Mann liefhebber?
Die roman over Felix Krull moet ik ook nog lezen?
Groeten,
Roel
Dank je, Dettie. Het nadeel van zware kost is dat je lichtere kost minder gaat waarderen. Het gevaar bestaat dat je dan alleen nog maar zware kost wil. Terwijl je natuurlijk ook, op een andere manier, van lichtere kost kan genieten. Misschien moet ik het daarom juist wat temperen om van beide te kunnen genieten.Dettie schreef:Welkom Bep.
Mooie boeken allemaal, geen lichte kost ook!
Groetjes
Dettie
Dat vind ik juist niet. Juist na wat 'zware' kost vind ik het heerlijk om te ontspannen met 'lichte' kost en andersom dito. Heb ik wat luchtigers gelezen, dan vind ik het heerlijk om me weer eens in te spannen met wat 'zwaardere' kost.Dettie schreef:Ja, dat is ook zo Bep. Het is bijna een onomkeerbaar proces.Bep schreef:Het nadeel van zware kost is dat je lichtere kost minder gaat waarderen. Het gevaar bestaat dat je dan alleen nog maar zware kost wil.
Dettie
Ik ben erg benieuwd naar de familie Meijer heb er verschillende zeer positieve reacties over gehoord.Ik heb "het lot van de familie Meijer"binnen..wat een boekwerk zeg, ik kan het bijna niet tillen