Lisette Thooft was hoofdredacteur bij Genoeg een blad voor consuminderaars en daar ergerde ik me al groen en geel aan.
Lisette Thooft kent namelijk maar één groep mensen, namelijk rijke mensen! Zoals ook weer blijkt uit dit boek.
Lees het verslag
http://www.leestafel.info/lisette-thooft
Dettie
Lisette Thooft - Geld kost tijd
Lisette Thooft - Geld kost tijd
Laatst gewijzigd door Dettie op 23 Apr 2009, 16:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het interview verzonnen, er staat ook boven 'denkbeeldig gesprek met Lisette Thooft'.
Het boek bestaat uit allemaal hoofdstukken waarin ze deze dingen beweerd. Het hangt in elkaar van aanhalen van vooral Amerikaanse artikelen en er is amper een touw aan vast te knopen. Ze springt van de hak op de tak, werkt niets uit en zoals ik al zei, ze kent het woord armoede niet.
De bedoeling is dat mensen een keer stop moeten kunnen zeggen, nu heb ik genoeg geld, ik hoef niet nóg meer. Dat ze meer moeten genieten van wat ze hebben en niet moeten streven naar meer meer meer.
Tussendoor heeft ze ook nog zoiets als feministische trekjes die duidelijk slaan op vrouwen die het al meer dan goed hebben (en het feminisme er even bij doen). Maar wat mij zo ergert, ze heeft het over waanzinnig rijke mensen die dan ook makkelijk stop kunnen zeggen en dan nog bij wijze van spreken een riante erfenis achterlaten na bijv. 30 jaar stop zeggen!
Ik heb al eerder artikelen van haar gelezen in GENOEG, dat consuminderblad en dat was een geblaat van rijke vrouwtjes die een stapje terug deden, geen wijn meer bij de slijter maar uit de supermarkt haalden. Dat had wel een strijd gegeven met manlief! 3 x in plaats van 4 x op vakantie gaan en oh oh wat trots dat ze nu zelf de kinderen verzorgden, maar wat een tijd ging er in kinderen zitten. Dat viel wel érg tegen! Brrrr.
Bernadet
Het boek bestaat uit allemaal hoofdstukken waarin ze deze dingen beweerd. Het hangt in elkaar van aanhalen van vooral Amerikaanse artikelen en er is amper een touw aan vast te knopen. Ze springt van de hak op de tak, werkt niets uit en zoals ik al zei, ze kent het woord armoede niet.
De bedoeling is dat mensen een keer stop moeten kunnen zeggen, nu heb ik genoeg geld, ik hoef niet nóg meer. Dat ze meer moeten genieten van wat ze hebben en niet moeten streven naar meer meer meer.
Tussendoor heeft ze ook nog zoiets als feministische trekjes die duidelijk slaan op vrouwen die het al meer dan goed hebben (en het feminisme er even bij doen). Maar wat mij zo ergert, ze heeft het over waanzinnig rijke mensen die dan ook makkelijk stop kunnen zeggen en dan nog bij wijze van spreken een riante erfenis achterlaten na bijv. 30 jaar stop zeggen!
Ik heb al eerder artikelen van haar gelezen in GENOEG, dat consuminderblad en dat was een geblaat van rijke vrouwtjes die een stapje terug deden, geen wijn meer bij de slijter maar uit de supermarkt haalden. Dat had wel een strijd gegeven met manlief! 3 x in plaats van 4 x op vakantie gaan en oh oh wat trots dat ze nu zelf de kinderen verzorgden, maar wat een tijd ging er in kinderen zitten. Dat viel wel érg tegen! Brrrr.
Bernadet
Ongelooflijk interview, Bernadet! Ik zit er zo van te genieten!
Je hebt je roeping gemist. Moet dringend satirische stukken gaan schrijven!!
Ik vind het echt een vondst dat je het boek zo afkraakt door een denkbeeldig interview. Als Dettie verontwaardigd is laat ze haar tanden zien:
!
Yuppies ken je genoeg, Marjo? Ik zit erover te denken. Ik ken zelf wel een aantal mensen die het heeeel goed stellen, maar helemaal niet hoog van de toren blazen en heel wat begrip hebben voor wie het niet zo heeft.
Wat is volgens jou een yup, Marjo?
Groetjes. Tiba.

Je hebt je roeping gemist. Moet dringend satirische stukken gaan schrijven!!
Ik vind het echt een vondst dat je het boek zo afkraakt door een denkbeeldig interview. Als Dettie verontwaardigd is laat ze haar tanden zien:

Yuppies ken je genoeg, Marjo? Ik zit erover te denken. Ik ken zelf wel een aantal mensen die het heeeel goed stellen, maar helemaal niet hoog van de toren blazen en heel wat begrip hebben voor wie het niet zo heeft.
Wat is volgens jou een yup, Marjo?
Groetjes. Tiba.
Nou ik kan alleen heel cynisch zijn als iets me erg raakt. En dit raakte me! Zoals je kon lezen. Ik kan er erg slecht tegen als mensen zo blind en kortzichtig zijn. Het is net wat Marjo schrijft een boek voor yuppen. Alles draait om geld maar enige diepgang ontbreekt alhoewel mevrouw Thooft wel de pretentie van diepgang heeft. Maar uit wat zij schrijft blijkt dat zij totaal niet weet waarover ze praat.
Of.... ze kan niet schrijven...
Bernadet
Of.... ze kan niet schrijven...
Bernadet
-
Nog nooit van gehoord! Waar kun je dat in vredesnaam studeren? Maar eens even googelen voor de nieuwsgierigheid
Nou, ik heb even gegoogled..... Wordt je niks wijzer van. De enige verwijzing naar mythosofie is naar Lisetthe Thooft. Niks geen universiteit of college of wat dan ook te vinden. Zelf uitgevonden studie?

Nou, ik heb even gegoogled..... Wordt je niks wijzer van. De enige verwijzing naar mythosofie is naar Lisetthe Thooft. Niks geen universiteit of college of wat dan ook te vinden. Zelf uitgevonden studie?
Hier staat wat het is
http://www.lisettethooft.nl/index.php?i=12
Een tak van wetenschap die zich bezighoudt met de wijsheid van mythen
zegt ze daar.
Ik kan verder ook niets vinden daarover.
Dettie
http://www.lisettethooft.nl/index.php?i=12
Een tak van wetenschap die zich bezighoudt met de wijsheid van mythen
zegt ze daar.
Ik kan verder ook niets vinden daarover.
Dettie