Die sterren zijn, naar mijn mening, absolute aanraders.
Ja dat heb ik eigenlijk aldoor dat ik dezelfde letters lees, vooral de H bleek favoriet!Ik hoef alleen de I nog. Ik heb trouwens bij sommige letters meerdere boeken (bij de A en de P zelfs 4). Hebben jullie dat niet? Of heb je een keuze gemaakt en alleen de beste voor jou nieuwe schrijver vermeld?
En toch is die Qiu Xiaolong best leuk. Het is wel een detective en er is wel een moord gepleegd, maar de nadruk ligt op andere zaken. De politie-inspecteur houdt zich vnl. bezig met het maken van vertalingen en het schrijven van gedichten. Er worden veel gedichten geciteerd. Het moordslachtoffer was dan ook een dissidente schrijfster. Er wordt veel gezegd over de voorzichtige overgang van communisme naar kapitalisme in China (het verhaal speelt zich af in de jaren negentig). De bevolking zit nog erg vast in het oude systeem en heeft nog last van de gevolgen van de Culturele Revolutie. Je leert ook veel over de leefstijl van de veelal nog erg arme bevolking: met 15 families in een <i>shikumen</i> woning. De vermoorde schrijfster woonde in een soort kast onder de trap. Ik vind dit boek in ieder geval veel interessanter dan ik vooraf gedacht had.Dettie schreef: Die Xenofon en Qui Xiaolong trekken me niet zo, dus gestaag verder zoeken he.
Dettie
Xenofon is heel goed te lezen. Ook niet zo dikDettie schreef:Xenofon - Anabasis - De tocht van de tienduizend
is dat een beetje te lezen berdine? ik heb zitten aarzelen, wel/niet gaan lezen.
vertel, vertel.
Dettie
Ja Sarah, ik heb soms ook meerdere boeken per letter gelezen en inderdaad gekozen voor wat ik het beste vond.Sarah schreef: Ik heb trouwens bij sommige letters meerdere boeken (bij de A en de P zelfs 4). Hebben jullie dat niet? Of heb je een keuze gemaakt en alleen de beste voor jou nieuwe schrijver vermeld?
.Nee, was het maar waar! Gek he dan lezen we zo veel en nog heb je moeite om het alfabet vol te krijgen