Dit boek wacht al heel lang op een verslag. En dat komt er niet.
Aan wat Petra schreef heb ik nauwelijks iets toe te voegen, en het verhaal hoef ik niet te vertellen. Dat zou zonde zijn.
Ik zat met eenzelfde verbijstering als jij Wil. Dit is dan ook totaal niet mijn leefwereld, en ook niet dat van mijn drie dochters. Dat durf ik best te stellen. Is het iets wat in de Randstad voorkomt? Is het iets van een bepaalde laag van de bevolking? Heeft het iets te maken met bepaalde tv-programma's? Ik zie alleen televisie als ik eens in de twee weken bij mijn moeder kom en meestal is dat RTL4. Ik vind het een vreselijke zender, en kan me al wat meer voorstellen bij de thematiek van het boek als ik daar naar heb 'moeten' kijken. Maar toch..Ik herken niets in dit verhaal, niets meer dan wat al vanaf de schepping zo is..
Renate Dorrestein - Echt sexy
>>>Ik zat met eenzelfde verbijstering als jij Wil.
Goh, toevallig had ik het gister nog over dit boek en viel de term verbijstering nog steeds, hoewel het inmiddels al weer even terug is dat ik het las.
Nee, ik denk niet dat de wereld er zo uit ziet Marjo, althans niet in de constante mate waarin Dorrestein dat beschrijft,
ik begreep dat de ik-persoon het expres uitvergroot om de misstanden die er wel degelijk zijn aan de kaak te stellen.
Ik denk overigens wel dat Dorrestijn weldegelijk de huidige cultuur/tijdsgeest nadrukkelijk als uitgangspunt neemt, met name door herkenbare dingen als de telefoonreclame etc.
Ik heb het gelezen als een soort aanklacht en waarschuwing..dat het kan worden zoals zij beschrijft. En om mensen bewust te maken van de huidige sexualisering, en waartoe die kan leiden.
Groetjes
Wil
Goh, toevallig had ik het gister nog over dit boek en viel de term verbijstering nog steeds, hoewel het inmiddels al weer even terug is dat ik het las.
Nee, ik denk niet dat de wereld er zo uit ziet Marjo, althans niet in de constante mate waarin Dorrestein dat beschrijft,
ik begreep dat de ik-persoon het expres uitvergroot om de misstanden die er wel degelijk zijn aan de kaak te stellen.
Ik denk overigens wel dat Dorrestijn weldegelijk de huidige cultuur/tijdsgeest nadrukkelijk als uitgangspunt neemt, met name door herkenbare dingen als de telefoonreclame etc.
Ik heb het gelezen als een soort aanklacht en waarschuwing..dat het kan worden zoals zij beschrijft. En om mensen bewust te maken van de huidige sexualisering, en waartoe die kan leiden.
Groetjes
Wil
Het gaat onder andere om dit soort reclames Marjo
http://www.adformatie.nl/images/16634.jpg
http://www.ph8.nl/upload/news/50/2785/s ... anox_2.gif
http://blog.adformatie.nl/images/upload ... _thumb.jpg
kinderen die als volwassenen of als stoeipoes afgebeeld worden.
Je zou voor de aardigheid eens naar barretjes moeten gaan en zien wat daar zit. En hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Niet elk kind is bestand tegen de druk van buitenaf en ze doen veel om er bij te horen, de commercie en t.v. doen er net zo hard aan mee, spelen daar op in.
Dorrestein wilde een punt maken door het verder door te voeren dan het nu is.
Dettie
http://www.adformatie.nl/images/16634.jpg
http://www.ph8.nl/upload/news/50/2785/s ... anox_2.gif
http://blog.adformatie.nl/images/upload ... _thumb.jpg
kinderen die als volwassenen of als stoeipoes afgebeeld worden.
Je zou voor de aardigheid eens naar barretjes moeten gaan en zien wat daar zit. En hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Niet elk kind is bestand tegen de druk van buitenaf en ze doen veel om er bij te horen, de commercie en t.v. doen er net zo hard aan mee, spelen daar op in.
Dorrestein wilde een punt maken door het verder door te voeren dan het nu is.
Dettie
-
Dettie schreef:Misschien het langste verslag maar ook erg goed weergegeven waarom het je zo veel doet.
Het maakt dat ik het zou willen lezen. (ondanks je waarschuwing)
Dettie
Ik heb het hier in de boekenkast staan. Je mag het van me lenen.
Laat maar even weten of je wilt dat ik het naar je toestuur.
Overigens deel ik de mening van WilV niet, ik vond het een verschrikkelijk boek. Verschrikkelijk in de zin van rommelig geschreven. De humor die erin zou moeten zitten heb ik niet gevonden, ik kon er zelfs niet om glimlachen. Ik ben een liefhebber van Renate Dorrestein maar dit boek vond ik eigenlijk een complete misser, eentje om gauw te vergeten.
Groetjes,
Wandelaartje
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden.
Humor heb ik ook gemist, ja, als ik denk aan haar andere boeken dan was deze grimmig. Ik ben van haar rare dingen gewend, in de zin van je--zou-het-zelf-niet-verzinnen, en dat is natuurlijk hier ook wel zo, maar wat ze dan verzonnen heeft is zo onwaarschijnlijk.
Eh, Bernadet, vind je het erg als ik niet al die links bekijk? Eentje was genoeg om het te begrijpen. Het zal ook wel dat die wereld ergens bestaat, maar niet in mijn omgeving. Gelukkig dan maar.
Eh, Bernadet, vind je het erg als ik niet al die links bekijk? Eentje was genoeg om het te begrijpen. Het zal ook wel dat die wereld ergens bestaat, maar niet in mijn omgeving. Gelukkig dan maar.
Dit boek is via een van mijn dochters op mijn weggekomen. Zij moet het nog gaan lezen...ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!
Dit was mijn mening:
Voorheen las ik de boeken van Dorrestein graag. Maar na het lezen van de "chicklit" voor vijftigplussers (Mijn zoon heeft een sexleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor) en na het lezen van dit boek: Echt sexy heeft de schrijfster voor mij afgedaan.
Te verwarrend, te popularistisch te werk gegaan, te veel een doordrammende visie weergegeven.
Uiteraard maakt iedereen zich in deze tegenwoordige tijd zorgen over de wereld waarin wij leven, maar m.i. heeft Dorrestein met dit boek geen goede bijdrage geleverd om ons "deze onthutsende wereld" te laten lezen. Integendeel.
groetjes, irene
Dit was mijn mening:
Voorheen las ik de boeken van Dorrestein graag. Maar na het lezen van de "chicklit" voor vijftigplussers (Mijn zoon heeft een sexleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor) en na het lezen van dit boek: Echt sexy heeft de schrijfster voor mij afgedaan.
Te verwarrend, te popularistisch te werk gegaan, te veel een doordrammende visie weergegeven.
Uiteraard maakt iedereen zich in deze tegenwoordige tijd zorgen over de wereld waarin wij leven, maar m.i. heeft Dorrestein met dit boek geen goede bijdrage geleverd om ons "deze onthutsende wereld" te laten lezen. Integendeel.
groetjes, irene
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”