Hans Münstermann - De bekoring
Hans Münstermann - De bekoring
“Toen ze terug was, bestelde zijn vader bij Neckermann een wandmeubel met ingebouwde tv en grammofoon. Dat was haar grootste wens.”
Zo eindigt het boek van Hans Münstermann waarin hij prachtig de sfeer van de jaren rond 1960 heeft weergegeven.
Lees verder, klik hier.. http://www.leestafel.info/hans-muenstermann
janna
Zo eindigt het boek van Hans Münstermann waarin hij prachtig de sfeer van de jaren rond 1960 heeft weergegeven.
Lees verder, klik hier.. http://www.leestafel.info/hans-muenstermann
janna
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Nou... ik moet zeggen... dit verslag maakt me wel erg nieuwsgierig naar het boek.
Wat een mooi verslag heb je gemaakt janna!
Ik heb nu alletwee de verslagen nog eens gelezen, die van Librije over Het gelukkige jaar 1940 en dit verslag en opvallend is dat Münstermann in beide boeken verschillende verhaallijnen door elkaar heeft lopen. Het zal dus zijn manier van schrijven zijn.
Ik vraag me af, wil hij teveel in één verhaal stoppen?
Zou volgens jullie het beter zijn als hij deze verhaallijnen in aparte boeken/verhalen zou schrijven?
Is het als je de verhaallijnen apart zou zien eigenlijk een verhalenbundel?
Of is het daarvoor toch teveel één geheel?
Vertel, vertel.
Dettie
Wat een mooi verslag heb je gemaakt janna!
Ik heb nu alletwee de verslagen nog eens gelezen, die van Librije over Het gelukkige jaar 1940 en dit verslag en opvallend is dat Münstermann in beide boeken verschillende verhaallijnen door elkaar heeft lopen. Het zal dus zijn manier van schrijven zijn.
Ik vraag me af, wil hij teveel in één verhaal stoppen?
Zou volgens jullie het beter zijn als hij deze verhaallijnen in aparte boeken/verhalen zou schrijven?
Is het als je de verhaallijnen apart zou zien eigenlijk een verhalenbundel?
Of is het daarvoor toch teveel één geheel?
Vertel, vertel.
Dettie
Ik denk dat ik het boek vrij saai zou vinden als hij dit niet gedaan had. Ik geef toe dat het wennen is, want je moet goed lezen om er achter te komen in welke lijn hij zit, maar toch: dit biedt afwisseling.
Een verhalenbundel is het zeker niet. Er zit wel degelijk lijn in, de stukken staan niet zomaar willekeurig door elkaar, ze passen..
En teveel in een verhaal? Ook niet, hij heeft al vijf boeken geschreven.
Een verhalenbundel is het zeker niet. Er zit wel degelijk lijn in, de stukken staan niet zomaar willekeurig door elkaar, ze passen..
En teveel in een verhaal? Ook niet, hij heeft al vijf boeken geschreven.
Als ik het verslag van Janna lees, krijg ik de indruk, dat het verhalen over de architect en over het schrijven van het boek over de archtiect er een beetje bij hangen en dus de alsmaar wisselende verhaallijnen onnodig nog ingewikkelder maken.
Dat was bij Het gelukkige jaar 1940 anders: ze hadden echt alledrie een functie (zie ook mijn opmerkingen in het forum daar).
Dat was bij Het gelukkige jaar 1940 anders: ze hadden echt alledrie een functie (zie ook mijn opmerkingen in het forum daar).
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Voor degenen die Amsterdam niet zo goed kennen even een linkje naar een foto van de Harmoniehof:
http://www.kunstwacht.nl/oudzuid/kunst/Harmoniehof.JPG
http://www.kunstwacht.nl/oudzuid/kunst/Harmoniehof.JPG
Mijn verslag komt, Janna. Ik vond dat jij eerst moest!!
Ik bedoelde dat Munstermann nu vijf boeken heeft geschreven die eigenlijk over hetzelfde onderwerp gaan. Hij heeft zijn verhaal uitgesplitst in perioden. Hij had het ook in een dik boek kunnen zetten, dan was hij gedwongen geweest zich te beperken. Ik vind toch wel dat hij zich redelijk beperkt. Maar goed, ik zal eens een verslag maken vandaag..
Ik bedoelde dat Munstermann nu vijf boeken heeft geschreven die eigenlijk over hetzelfde onderwerp gaan. Hij heeft zijn verhaal uitgesplitst in perioden. Hij had het ook in een dik boek kunnen zetten, dan was hij gedwongen geweest zich te beperken. Ik vind toch wel dat hij zich redelijk beperkt. Maar goed, ik zal eens een verslag maken vandaag..
Ik had al eerder een boek van deze schrijver gelezen, heb de titel even niet paraat. Dat vond ik een goed, boeiend boek dat juist door het aparte verhaal sterk werd. Een gewone situatie op een kantoor, die omgebogen werd naar iets bijzonders. Ook een raadselachtig boek, dat niet meteen na een eerste lezing al zijn geheimen prijsgaf.
Ik heb een verslag gewrocht. Nu dat van jou eens lezen, Janna.
Door dat schaamhaar heb je een idee hoe oud Andreas kan zijn. Maar de mousse? Misschien wil hij aangeven dat je juist op momenten dat je het over andere dingen zou moeten hebben, mensen zich bezighouden met trivialiteiten. Het leven gaat door..
Maar je hebt gelijk: soms wordt het wat langdradig. Ik had er meer last van bij die architect. Hoewel Munstermann de lijnen kunstig door elkaar mengt, denk ik ook wel eens: had wat korter gekund..
Door dat schaamhaar heb je een idee hoe oud Andreas kan zijn. Maar de mousse? Misschien wil hij aangeven dat je juist op momenten dat je het over andere dingen zou moeten hebben, mensen zich bezighouden met trivialiteiten. Het leven gaat door..
Maar je hebt gelijk: soms wordt het wat langdradig. Ik had er meer last van bij die architect. Hoewel Munstermann de lijnen kunstig door elkaar mengt, denk ik ook wel eens: had wat korter gekund..
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Vreemd, ik had hier gisteren al een boodschap achtergelaten, maar door alle forumperikelen is-ie ook weer verdwenen.
Ik concludeerde dat Marjo toch iets enthousiaster is over het boek dan ik, maar dat ik dat wel verwacht had.
En Marjo, verder vroeg ik me af of jij de hele "serie" gelezen hebt en hoe je dit boek beoordeelt in relatie met de andere titels.
Ik concludeerde dat Marjo toch iets enthousiaster is over het boek dan ik, maar dat ik dat wel verwacht had.
En Marjo, verder vroeg ik me af of jij de hele "serie" gelezen hebt en hoe je dit boek beoordeelt in relatie met de andere titels.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”