In het Engels The great stink.
Nou dat is het, een thriller vol beschrijvingen van smerige riolen onder Londen, vol ongedierte, en uitwerpselen in alle gedaanten. Dan nog een moord en bovengronds corruptie..volop "stink"
Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/clare-clark
Marjo
Clare Clark: de geur van de rivier
Clare Clark: de geur van de rivier
Laatst gewijzigd door Marjo op 18 Okt 2006, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Herinner je je dat graafwerk nog in het boek van Sebastian Faulks: Birdsong? Daar werd ik akelig van..en er was nog ooit zo'n boek, maar dat heb ik verdrongen welk dat was, want dat bleek akelig lang nawerken. Maar daarmee vergeleken valt The Great Stink mee. Zo goed schrijft ze (nog) niet, (het is een debuut) want het had er ingezeten!
Hayder is wel indringend geschreven, maar dat is een thriller en dat is pure fictie in mijn ogen. Ok, je hebt in deze wereld ook verknipte personen rondlopen, maar toch..in zo'n boek is het niet echt.
Bij 'dorst' geloof ik ook niet dat ik nawerkende kracht bespeurde. Ook daar een gebrek aan details en beelden. Je moet het als lezer zelf invullen, en dat werkt bij mij alleen maar zolang als ik lees.
Maar Faulks, en nu Clark beschrijven het zo minitieus, daar kan ik niet omheen, ik moet erin mee.
Bij 'dorst' geloof ik ook niet dat ik nawerkende kracht bespeurde. Ook daar een gebrek aan details en beelden. Je moet het als lezer zelf invullen, en dat werkt bij mij alleen maar zolang als ik lees.
Maar Faulks, en nu Clark beschrijven het zo minitieus, daar kan ik niet omheen, ik moet erin mee.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”