Dit is het verhaal van de Franse componist en musicus Sainte Colombe, die leefde in de 17e eeuw. Hij was een excentrieke man...
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/pascal-quignard
berdine
Pascal Quignard - Geen ochtend ter wereld
Pascal Quignard - Geen ochtend ter wereld
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mei 2009, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo!! Die Berdine!! Je bent goed bezig geweest!
Dit speciale boek is niets voor mij, over muziek en componisten dat trekt niet, maar de andere twee schrijf ik op..
Dit speciale boek is niets voor mij, over muziek en componisten dat trekt niet, maar de andere twee schrijf ik op..
Laatst gewijzigd door Marjo op 03 Sep 2006, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga maar een of twee keer per jaar met de trein ergens heen. Meestal is het dan niet druk. Het ligt aan het boek of ik me wel of niet kan concentreren.
En Bernadet, verslagen maken helpt wel om de kern van de zaak te vatten, beter over het boek na te denken. Als ik het boek goed vind, ben ik eerder geneigd een verslag te maken, omdat ik vind dat een ander het ook moet lezen. Dat is niet helemaal correct natuurlijk. Vandaar dat ik dat mindere boek van T.C.Boyle ook maar gedaan heb. Dit boek is dan niet het summum, maar T.C. Boyle is echt wel een goed schrijver en zo breng ik hem dan toch onder de aandacht. Als ik iets lees waar al een verslag van is, ga ik er niet nog een maken. Dan kan ik net zo goed op het bestaande reageren.
En Bernadet, verslagen maken helpt wel om de kern van de zaak te vatten, beter over het boek na te denken. Als ik het boek goed vind, ben ik eerder geneigd een verslag te maken, omdat ik vind dat een ander het ook moet lezen. Dat is niet helemaal correct natuurlijk. Vandaar dat ik dat mindere boek van T.C.Boyle ook maar gedaan heb. Dit boek is dan niet het summum, maar T.C. Boyle is echt wel een goed schrijver en zo breng ik hem dan toch onder de aandacht. Als ik iets lees waar al een verslag van is, ga ik er niet nog een maken. Dan kan ik net zo goed op het bestaande reageren.

ja ik ben ook eerder geneigd een verslag te maken als ik een boek goed vind. Maar van sommige boeken is niet zo eenvoudig een verslag te maken of je nu positief bent of niet. Wat inderdaad prettig is, is dat je moet nadenken over wat je wil vertellen, wat je nou precies geraakt heeft, waarom je het boek goed of slecht vindt enz.
En wat meerdere verslagen over één boek betreft: Toch heeft het wel iets, zeker als de verslagen totaal verschillen vanwege het postitief of negatief ervaren van een boek. Ik zelf zou het wel prettig vinden als ik op een site kwam en verschillende meningen over een boek zou lezen.
Maar ik denk altijd vanuit de site niet vanuit het forum.
Maar ieder zijn eigen mening hoor.
groetjes
Bernadet
En wat meerdere verslagen over één boek betreft: Toch heeft het wel iets, zeker als de verslagen totaal verschillen vanwege het postitief of negatief ervaren van een boek. Ik zelf zou het wel prettig vinden als ik op een site kwam en verschillende meningen over een boek zou lezen.
Maar ik denk altijd vanuit de site niet vanuit het forum.
Maar ieder zijn eigen mening hoor.
groetjes
Bernadet
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”