Nieuw aangeschaft
Hallo Janna
Roland Holst is een dichter van wie ik ook erg hou. Bepaalde gedichten liggen me nauw aan het hart...
Als je een gedicht van hem gebruikt hebt bij de begrafenis van je zwager, is dat natuurlijk een persoonlijke meerwaarde.
Wat me steeds opvalt: dat dichters op de cruciale momenten in het leven (geboorte - huwelijk- dood) een rol spelen. Zij zijn de vertolkers van de gevoelens bij die zo belangrijke gebeurtenissen, als onze dagelijkse woorden in gebreke blijven...
Groetjes. Tiba.
Roland Holst is een dichter van wie ik ook erg hou. Bepaalde gedichten liggen me nauw aan het hart...
Als je een gedicht van hem gebruikt hebt bij de begrafenis van je zwager, is dat natuurlijk een persoonlijke meerwaarde.
Wat me steeds opvalt: dat dichters op de cruciale momenten in het leven (geboorte - huwelijk- dood) een rol spelen. Zij zijn de vertolkers van de gevoelens bij die zo belangrijke gebeurtenissen, als onze dagelijkse woorden in gebreke blijven...
Groetjes. Tiba.
Tiba schreef
Ja zo ging het ook Tiba. We stonden bij een kraam vol met boeken, janna aan de ene kant van een vrouw, ik aan de andere kant en onze hand ging naar hetzelfde boek! In een kraam waar rijen boeken lagen! Wat een giller he.
Janna zag steeds de dichtbundels liggen en dan riep ze me. Was ik wel blij om want ik keek er steeds overheen. En ja bij vele kramen stonden we echt te kwijlen en te overleggen en elkaar boeken aan te raden. Heerlijke dag en ook nog prachtig weer!
bernadet
Ik zie jullie al op de boekenmarkt, overleggen en kiezen....
Ja zo ging het ook Tiba. We stonden bij een kraam vol met boeken, janna aan de ene kant van een vrouw, ik aan de andere kant en onze hand ging naar hetzelfde boek! In een kraam waar rijen boeken lagen! Wat een giller he.
Janna zag steeds de dichtbundels liggen en dan riep ze me. Was ik wel blij om want ik keek er steeds overheen. En ja bij vele kramen stonden we echt te kwijlen en te overleggen en elkaar boeken aan te raden. Heerlijke dag en ook nog prachtig weer!
bernadet
Gefeliciteerd met jullie aankopen Bernadet en Janna2. Ik moet bekennen dat ik er geen een van kan. Veel plezier met jullie boeken.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
http://www.bi-sa.nl/
Wat zo leuk is bij De klop op de deur van Ina Boudier Bakker is dat die verkoper het ook leuk vond. Hij zei: "Dat is een mooie er zitten nog foto's in van Jacob Olie" en liet dat ook zien.
Ik vind dan zo knap dat hij precies weet hoe dat boek is terwijl hij echt stápels boeken heeft liggen.
Bernadet
Ik vind dan zo knap dat hij precies weet hoe dat boek is terwijl hij echt stápels boeken heeft liggen.
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Aug 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het heeft zijn voordelen als je een bibliotheekboek in een vestiging aan het andere eind van de stad moet gaan halen. Ik kon nog mooi in de bak met afgeschreven boeken graaien. Voor 3 euro samen:
Paul Auster - Leviathan
Colin Thubron - Emperor
John McGahern - Amongst women
José Saramago - Het Beleg van Lissabon
Haruki Murakami - Hard-boiled wonderland en het einde van de wereld
Iemand iets van gelezen?

Paul Auster - Leviathan
Colin Thubron - Emperor
John McGahern - Amongst women
José Saramago - Het Beleg van Lissabon
Haruki Murakami - Hard-boiled wonderland en het einde van de wereld
Iemand iets van gelezen?

Nee niets van deze boeken gelezen Het boek van Auster ligt hier wel en die Murakami's lijken me wel wat.
Ik ken wel boeken van Auster en vind het heerlijk om te lezen.
Van Murakami ken ik alleen het boek over het schaap.
wat een lekkere aankopen berdine!
bernadet
Ik ken wel boeken van Auster en vind het heerlijk om te lezen.
Van Murakami ken ik alleen het boek over het schaap.
wat een lekkere aankopen berdine!
bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Aug 2006, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuw aangeschaft, nou nee, maar wel pas aangeschaft. Het was vandaag boekenmarkt hier ter stede, en mijn vangst ligt naast me. Veel te veel dus..Wat me trouwens opvalt bij die boekenmarkten hier is dat er nauwelijks Franse (of ook Italiaanse, maar nu was mijn oog speciaal geprogrammeerd op Franse schrijvers) boeken worden aangeboden. Niet in de originele taal, maar ook niet vertaald!
Willem van Iependaal: Polletje Piekhaar. Ken van hem "Lord zeepzop", en daar geniet ik nog van, zelfs na vijf keer lezen..
Rumer Godden: Maar ik wil dansen. (tja, als daar zo lovend over gesproken wordt op het forum)
Hew Strachan: De eerste wereldoorlog (kan het niet laten)
Aart van der Leeuw: De kleine Rudolf (zo mooi)
Mark Helprin: een soldaat uit de grote oorlog (tja..)
John Boyne: De jongen in de gestreepte pyama (maandboek ergens)
Marguerite Duras: Hele dagen in de bomen (de schrijfster is ok, maar die titel!! Intrigerend)
Oriana Fallaci: Insjallah (650 pagina's!!! Mijn hemel, voor een enkele euro)
Louis Paul Boons: Pieter Daens (was nog een lacune)
Drickx en de Kok: de slag om Turnhout (dat speciale boek kon ik toch niet laten liggen!)
En nog een boek over Marco Borsato, maar dat is voor mijn dochter..
Willem van Iependaal: Polletje Piekhaar. Ken van hem "Lord zeepzop", en daar geniet ik nog van, zelfs na vijf keer lezen..
Rumer Godden: Maar ik wil dansen. (tja, als daar zo lovend over gesproken wordt op het forum)
Hew Strachan: De eerste wereldoorlog (kan het niet laten)
Aart van der Leeuw: De kleine Rudolf (zo mooi)
Mark Helprin: een soldaat uit de grote oorlog (tja..)
John Boyne: De jongen in de gestreepte pyama (maandboek ergens)
Marguerite Duras: Hele dagen in de bomen (de schrijfster is ok, maar die titel!! Intrigerend)
Oriana Fallaci: Insjallah (650 pagina's!!! Mijn hemel, voor een enkele euro)
Louis Paul Boons: Pieter Daens (was nog een lacune)
Drickx en de Kok: de slag om Turnhout (dat speciale boek kon ik toch niet laten liggen!)
En nog een boek over Marco Borsato, maar dat is voor mijn dochter..
Ja Janna, ze moesten ze verbieden..maar het is zo leuk om de hele dag (met koffiepauzes) te struinen langs al die enthousiaste boekverkopers..veel die voor goede doelen verkochten, goedkoop dus, en ook de professionelen die met liefde over hun boeken praten..
Maar je moest er tijd bij cadeau krijgen. En ik vergat nog te melden dat ik nog een boek heb gekocht. "het boek met alle antwoorden"..
Mijn vriendin en ik hadden het opengeslagen na een vraag en de verkoper kwam erbij..8 euro, zei hij. Nee, te duur..Nou, stel de vraag eens, of je het wel of niet moet kopen, zei hij..
Het antwoord was: 'raadpleeg iemand die er verstand van heeft!' en tenslotte heb ik het dus voor een lagere prijs meegenomen..
Maar je moest er tijd bij cadeau krijgen. En ik vergat nog te melden dat ik nog een boek heb gekocht. "het boek met alle antwoorden"..
Mijn vriendin en ik hadden het opengeslagen na een vraag en de verkoper kwam erbij..8 euro, zei hij. Nee, te duur..Nou, stel de vraag eens, of je het wel of niet moet kopen, zei hij..
Het antwoord was: 'raadpleeg iemand die er verstand van heeft!' en tenslotte heb ik het dus voor een lagere prijs meegenomen..
Ha Marjo dus we kunnen jou nu alle vragen stellen!!
Jij weet de antwoorden haha orakel marjo!
Ik moest natuurlijk even weten wat het was en vond dit.
Sommige boeken roepen meer vragen op dan antwoorden; dat is bij Het Boek met alle Antwoorden zeer zeker het geval. Sterker nog, zonder vragen is er met Het Boek met alle Antwoorden helemaal geen lol te beleven. Het is de bedoeling onderstaande spelregels letterlijk te volgen: de uitwerking kan verbijsterende consequenties hebben.
Hoe gebruik je Het Boek met alle Antwoorden?
1. Houd het boek gesloten in de hand, op schoot, of leg het op tafel.
2. Concentreer je tien tot vijftien seconden op je vraag. Ja mag geen open vragen stellen; ze moeten met 'ja' of 'nee' te beantwoorden zijn. Bijvoorbeeld: 'Is de vacature waarop ik solliciteer de juiste baan voor mij?' of 'Kan ik dit weekend op reis gaan?' Stel niet meer dan één vraag tegelijk.
3. Terwijl je je vraag formuleert, in gedachten of hardop, leg je één hand op het boek en strijk je met de vingers van de andere hand van onder naar boven langs de zijkant van de bladzijden.
4. Wanneer je het gevoel hebt dat het 't juiste moment is, sla je het boek open en je krijgt het antwoord op je vraag.
5. Herhaal deze procedure voor alle vragen die je hebt.
Heb je vragen? Dit boek geeft alle antwoorden.
ISBN: 90 5501 828 7
Prijs: € 12,90
Bladzijden: 704
Vorm: Gebonden
Jij weet de antwoorden haha orakel marjo!
Ik moest natuurlijk even weten wat het was en vond dit.
Sommige boeken roepen meer vragen op dan antwoorden; dat is bij Het Boek met alle Antwoorden zeer zeker het geval. Sterker nog, zonder vragen is er met Het Boek met alle Antwoorden helemaal geen lol te beleven. Het is de bedoeling onderstaande spelregels letterlijk te volgen: de uitwerking kan verbijsterende consequenties hebben.
Hoe gebruik je Het Boek met alle Antwoorden?
1. Houd het boek gesloten in de hand, op schoot, of leg het op tafel.
2. Concentreer je tien tot vijftien seconden op je vraag. Ja mag geen open vragen stellen; ze moeten met 'ja' of 'nee' te beantwoorden zijn. Bijvoorbeeld: 'Is de vacature waarop ik solliciteer de juiste baan voor mij?' of 'Kan ik dit weekend op reis gaan?' Stel niet meer dan één vraag tegelijk.
3. Terwijl je je vraag formuleert, in gedachten of hardop, leg je één hand op het boek en strijk je met de vingers van de andere hand van onder naar boven langs de zijkant van de bladzijden.
4. Wanneer je het gevoel hebt dat het 't juiste moment is, sla je het boek open en je krijgt het antwoord op je vraag.
5. Herhaal deze procedure voor alle vragen die je hebt.
Heb je vragen? Dit boek geeft alle antwoorden.
ISBN: 90 5501 828 7
Prijs: € 12,90
Bladzijden: 704
Vorm: Gebonden
De komende titels zijn niet aangeschaft, maar zijn gewoon via via binnen komen vallen... en ooo wat ben ik er blij mee...
Heinrich Böll: Meningen van een clown
Ernest Hemingway: Afscheid van de wapenen
Willem Frederik Hermans, Onder professoren
Hubert Lampo: De belofte aan rachel
Raymonde Padmos: Spiegel van mijn geheugen
en nog vele andere titels...
waar wasmanden al niet goed voor kunnen zijn.... dankjewel gulle gever,
(buuf-buurvrouw dus....)
groetjes, irene
Heinrich Böll: Meningen van een clown
Ernest Hemingway: Afscheid van de wapenen
Willem Frederik Hermans, Onder professoren