Nieuw aangeschaft

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Inge

Berichtdoor Inge » 14 Jun 2006, 18:30

Indrukwekkend lijstje :? Het enige boek die ik ken is de jacht op het verloren schaap.
Ik koop alleen driemaandelijks 1 boek om te voldoen aan de voorwaarden van eci. Voor de rest koop ik niets meer maar loop verschillende bibliotheken af. Ik zou niet meer weten waar ik nog boeken kan zetten. Er staan er in mijn berging, de living, de keuken, de slaapkamer, zelfs op mijn kinders slaapkamer, in de "doorgang" (van de hall naar het washok), in het bureau, in het hok waar de boiler staat, er liggen er zelfs een paar in de badkamer :shock: Dus zolang ik geen plaats vind om er nog te zetten en ik het niet over mijn hart krijg om boeken weg te doen koop ik zo weinig mogelijk.

Inge :lol:

tiba

Berichtdoor tiba » 14 Jun 2006, 18:52

Wat heb je die snel aangeschaft Irene!
Inderdaad heerlijk lijstje.

We horen er vast nog wel van :D .

Groetjes. Tiba.

berdine

Berichtdoor berdine » 14 Jun 2006, 19:51

Leuk al die lijstjes, al komt er niet veel voorbij wat ik gelezen heb. Een van onze wijkbibliotheken had deze week boekenopruiming. Daar stond ik dus als eerste. Dit is mijn oogst

Amélie Nothomb - Filippica's
Margriet de Moor - Eerst grijs dan wit dan blauw
Janet Frame - Gezichten in het water
Sony Labou Tansi - De dodelijke deugdzaamheid van Dadou
Ben Okri - Onmetelijke rijkdom
Wiel Kusters - De onweerzitting
Leo Pleysier - De Gele Rivier is bevrozen
Gabriel García Marquez - Over de liefde en andere duivels
Robert Schneider - Wie liefheeft slaapt niet
Frans Kellendonk - Het complete werk

En dat alles voor € 11 !!!

tiba

Berichtdoor tiba » 14 Jun 2006, 21:04

Jeetje, wat een prachtige oogst.
Ben helemaal jaloers ;) .

Groetjes. Tiba.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 Jun 2006, 21:26

Irene, van jou lijstje ken ik allen Storm in juni en De jacht op het verloren schaap, allebei geweldige boeken waar ik erg van genoten heb (dus ik hoop voor jou dat jij dat ook gaat doen).

vrgr, Desiree

irene

Berichtdoor irene » 14 Jun 2006, 23:10

Het boek van Margriet de Moor is heel mooi Berdine.
Het complete werk van Frans Kellendonk.... wil je geloven dat ik hier een beetje jaloers zit te kijken... en dat voor 11 euro....
Maar ja, de boekenbonnen had ik ook cadeau gekregen zullen we maar denken!
Veel leesgenot.

Groetjes, Irene

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Jun 2006, 08:14

Dus zolang ik geen plaats vind om er nog te zetten en ik het niet over mijn hart krijg om boeken weg te doen koop ik zo weinig mogelijk.

Zo dacht ik er ook altijd over Inge. Maar sinds ik bij bookcrossing zit is dat anders geworden omdat je 'ziet' hoeveel plezier je iemand anders met een boek kan doen. De boeken die ik echt heel mooi vind die blijven staan en zo krijg je een kast met boeken die je allemaal nog wel een keer zou willen lezen en waar je blij van wordt als je die kast bekijkt.
Ik moet zeggen dat ik weinig boeken zomaar ergens wegleg, maar ik neem ze wel mee naar een bookcrossmeeting of stuur ze op naar iemand.
Van veel van de debutanten heb ik een ringboek gemaakt bij bookcrossing. Dat houdt in dat mensen zich op kunnen geven dat ze dat boek willen lezen. Ik stuur het boek dan naar de eerste, die leest het, en stuurt het daarna weer naar de volgende en vertelt op internet hoe ze het boek vonden. Dat vind ik erg leuk om te lezen en zo hebben meer mensenplezier van het boek. Uiteindelijk komt het boek weer bij mij terug of gaat het naar iemand die het heel er mooi vond en graag wil hebben. Zo komen de debutanten onder de aandacht én hebben meer mensen plezier aan één boek.

Groetjes
Bernadet

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Jun 2006, 08:17

Mooi lijstje berdine!
Ik heb er geeneen van gelezen maar ken wel de meeste schrijvers van naam of heb andere boeken van ze gelezen.

Bernadet

Inge

Berichtdoor Inge » 15 Jun 2006, 08:48

Nou, ik heb bookcrossing geprobeerd. Ik heb 1 boek eens naar iemand in duitsland opgestuurd en nooit meer iets van gehoord :? Het was een boek dat ik "dubbel" had. Vond het achteraf ZO jammer dat ik niets meer hoorde over wat die persoon van het boek vond of wat ze ermee gedaan had dat ik het over mijn hart niet meer krijg. Ik heb al dikwijls gedacht: "ik schenk ze aan de bibliotheek" maar de bib is niet altijd gelukkig met schenkingen. Toen ik mijn stage deed zag ik boeken gewoon de kelder in gaan omdat ze niet voldeden aan de normen van de bib. (Het waren deltasboekjes voor kinderen, stationromannetjes, doktersromannetjes,... (je kent ze wel die paperbacks die je in de meeste warenhuizen kunt kopen). Ik vond dat toen zo'n zonde dat ik dacht:" nee, dat doen ze niet met mijn boeken. Dan liever thuis ongelezen op rekken dan in de bib in de kelder. "
Ik zal er toch echt eens iets moeten mee doen. Ik heb hier zelfs nog boeken staan van in mijn kindertijd zoals de olijke tweeling, Heidi, solo's zwerftocht,..... Mijn kinderen zullen ze alvast niet lezen. Solo's zwerftocht is een beetje waterschapsheuvelachtig maar dan met poezen. Omdat mijn dochter gek is van poezen dacht ik zij zal hem wel lezen maar hij ligt nu al tijden op de trap. Tja, de kaft is niet zo aantrekkelijk als van de boeken die nu verschijnen.....
Ik denk er nog eens over na wat ik ermee kan doen. Voorlopig blijven ze liggen.

Groetjes Inge

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Jun 2006, 10:38

Heeft diegene ook niet gemeld dat ie het ontvangen heeft?
Misschien is het nooit aangekomen? Je kan het altijd even vragen aan diegene. Het gebeurt zelden dat je er niets op hoort, tenzij het niet aangekomen is.

Enne, ik kan kinderboeken heel goed gebruiken voor de grote bookcrossing boekenkast aan het strand, de boeken worden wel meegnomen maar dat wordt vaak niet gemeld of ze worden na een tijdje weer teruggezet.
Of....
Misschien kan je de boeken naar een school brengen? Of naar een opvanghuis of dokter of ziekenhuis zodat ze die daar in de wachtruimten kunnen neerleggen?

Bernadet

Inge

Berichtdoor Inge » 15 Jun 2006, 11:11

Het is al lang geleden hoor Bernadet, meer als een jaar. 'K zou niet meer weten wie ik het toegezonden heb. Ze heeft gemeld dat ze het ontvangen heeft en ze zou me laten weten hoe ze het vond maar ik heb nooit meer iets gehoord.
Ik zal er nog eens over nadenken. Ben nu stilletjes aan alles aan het herorganiseren hier. De keuken is al inorde, het bureau en al het papierwerk heeft nu een eigen plaats en zo doe ik een beetje met een keer voort. De living is nu aan de beurt. Kasten herschikken, kasten bijkopen, andere kasten de deur uitzetten en alles een eigen plaats geven. Nadien zie ik wel wat er overblijft en wat ik ermee doe. De kleinste heeft ook al gevraagd of hij sommige van zijn boeken mag verkopen op de rommelmarkt van de school volgend jaar. Dat zijn dan eerste leesboekjes gekocht op school (kuikentjes of hoe heten ze?) en kleuterboeken met verhaaltjes voor het slapengaan Ik heb hem nog niet geantwoord omdat ik het steeds jammer vind dat ze dan "weg" zijn maar hij zal ze niet meer lezen. Ik zal van mijn hart eens een steen moeten maken. Alleen is het zo moeilijk om herinneringen weg te doen. Als ik denk aan al die uren dat ik hem voorgelezen heb. Als ik dan op zijn kamer eens in zijn kast kijk dan denk ik:" dat boek heb ik wel duizend keer voorgelezen". Ja, ik weet het ik ben nogal sentimenteel. Ik heb hier ook nog hun baby en kleuterspeelgoed staan. Zou het eigenlijk moeten weggeven aan kinderen die er meer kunnen mee doen maar dan denk ik steeds:"dat was nogal duur en wie weet spelen hun kinderen er ooit nog mee). En zo raakt mijn huis overvol :lol: :lol: :lol:

Inge

berdine

Berichtdoor berdine » 15 Jun 2006, 14:49

Misschien valt het je gemakkelijker er afscheid van te nemen, als je het aan iemand kunt geven die er plezier van heeft? Hebben we hier geen item: boek aangeboden/gezocht? Ik kon het zo gauw niet vinden. Ik zoek zelf al een tijdje "Het zingen van de tijd" van Richard Powers. Het kost nieuw € 40.-- . Dat is me teveel. Maar tweedehands is er niet aan te komen.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 13 Aug 2006, 16:55

Noor de beoeknmarkt geweest en helemaal geweldig gescoord, hebben jullie even....

Miguel delibes - De Ketter
Rita Charbonnier - De zus van Mozart
Veronica Bickley - Christina koningin van Zweden (in 1600)
Tommy Wieringa - Alles over Tristan
henk van Woerden - Een mond vol glas
Herman Franke - De verbeelding
H.M. van den Brink - De dertig dagen van Isidoor
Anne delbéé - Camille Claudel een vrouw
David Vogel - Huwelijksleven
Rabindranath maharaj - De onwetende
Lisa See - Snow flower en de geheime waaier
Catherine Texier - Victorine (historische roman)
Leonie Swann - De schapen van Glennkill
Michael Hoeye - het zand van de tijd (kinderboek)
Thea beckman - het wonder van Frieswijk (kinderboek)
Erich Käsner - De vliegende klas (kinderboek)
Theo Hoogstraaten - het verraad loert (kinderboek)
Als een verre zee boven ons, gedichten over water en landschap
Ik droeg nog kleine kleren, Het kind in de Nederlandsralige poëzie
Och, ik elleboog me er wel doorheen - Ted van Lieshout (poëzie)
Hagar peeters - Koffers zeelucht (Poëzie)
Cristine d' Haen - Morgane (poëzie)
Leo Vroman - 262 gedichten
Roland Jooris - gedichten 1958-78
Paul van Ostaijen - verzamelde gedichten (500 pag)

De keuken van het Midden-oosten (kookboek op aanraden van janna2 gekocht)

Veel hè. Is altijd zo lekker vlak na je verjaardag een boekenmarkt!

Veel boeken komen uit het archief van meulenhoff, zijn nog splinternieuw

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Aug 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

berdine

Berichtdoor berdine » 13 Aug 2006, 17:58

Nou, jij kunt vooruit zeg... de tijd van verveling is voorbij :lol: :lol: :lol:
Ik heb van deze lijst alleen Alles over Tristan gelezen. Dat vond ik minder mooi dan Joe Speedboot, maar even goed de moeite waard.

Sarah

Berichtdoor Sarah » 13 Aug 2006, 18:30

Zo, jij hebt goed gescoord, zeg! Lekker veel dichtbundels. Ben ook heel benieuwd naar dat boek van H.M. van den Brink. Zou het even goed zijn als Over Het Water?

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 13 Aug 2006, 18:39

ja heerlijk he Sarah, het was ook zo lekker dat ik net jarig was geweest en vrij veel geld had gehad.
Er waren érg weinig dichtbundels deze keer. dus ben extra blij met deze en echt voor een spotprijsje, ik geloofde het bijna niet.
En ik ben erg blij met Huwelijksleven van David Vogel. Ik ken het boek en het is zooo mooi. Na vele verhuizingen in korte tijd was het zoekgeraakt en nu heb ik het weer!
ook het boek over Camille Claudel ken ik maar dat is een boek dat in je kast moet staan, erg aangrijpend maar ook zoooo mooi. En alles nieuw of zo goed als nieuw!

bernadet
die natuurlijk een verslag maakt als ze H.M van den Brink heeft gelezen

tiba

Berichtdoor tiba » 13 Aug 2006, 18:56

Jeetje, wat een boekenoogst!!!!!!!!

Ik heb alleen de bundel van Ted van Lieshout, en het verzameld werk van Van Ostayen.
Ben stikjaloers, ha :mrgreen: .
Die bundel van Vroman is vast ook prachtig.

Is het dat boek over Camille Claudel dat onlangs besproken werd?

Groetjes. Tiba.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 13 Aug 2006, 19:35

Nou meen ik toch dat ik je had horen zeggen dat je alleen maar meeging voor Janna..moet je nou eens kijken!
De boeken van Wieringa en Franke heb ik gelezen, de rest is onbekend. O ik denk trouwens dat ik dat van Hoeye ook ken, gaat over muizen? Maar ik dacht dat het "de tijd stopt niet" heet, misschien een vervolg of zo?
Hoe komt dat dat ze daar nog bijna nieuwe boeken verkopen? Is dat een speciale kraam? Is wel lekker..

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 13 Aug 2006, 20:03

haha ja hoor ik ging alleen maar mee voor janna :D .
Normaalgesproken had ik ook niet zoveel gekocht maar er is een kraam die er al jaren staat, die verkocht altijd nieuwe boeken voor de helft van de prijs omdat er een klein foutje in zat (nooit kunnen vinden) maar zij stoppen ermee en alle boeken waren nu voor 5 euro.
Een andere kraam verkocht weer alle boeken voor 2 euro. en ja met dat extraatje omdat ik jarig was geweest kón ik ook zoveel kopen.
Normaal heb je een budget en die was nu wat groter, heerlijk!

ja Hoeye is van die muizen, het eerste boek heet De tijd stopt niet voor muizen en dit is het vervolg.

Camille Claudel ken je ook niet?

Bernadet
die nu stopt omdat ze scheel van vermoeidheid ziet, ik doe over dit stukje al een kwartier, typ alles verkeerd, dus nakijken nakijken nakijken of alles er goed op staat

Marjo

Berichtdoor Marjo » 13 Aug 2006, 20:30

Camille Claudel ken ik omdat jullie het er vaak over hebben. Maar ik ken niet de boeken, noch haar kunst.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 Aug 2006, 20:38

Hier dan mijn aankopen van de boekenmarkt:

Guus Kuijer: Het boek van alle dingen (voor mijn PC)
Bartho Kriek: Hollandse fado
Margot de Waal: Vrouwenlevens
Roman Frister: Zelfportret met litteken
Marian van der Heiden: De zingende torens (jeugdboek)
Anne Delbée: Camille Claudel, een vrouw (ooit uitgeleend, nooit teruggekregen)
Kees Ouwens: Alle romans tot dusver
John Boyne: De jongen in de gestreepte pyama (1 x PC, 1 x kado)
Clare Colvin: De pracht van de Gonzaga's
Robert Mann: De 13 uren des levens
Rascha Peper: Oefeningen in manhaftigheid
Paul Auster: Orakelnacht
A. Roland Holst: Alleen met de zee (gedichten)
Lilian Faschinger: Weense passie
Cucía Etxebarria: De twee gezichten van de liefde
Marlene van Niekerk: Triomf
Theun de Vries: Pan onder de mensen & Bruiloftslied voor Swaantje
Diane Pearson: Csardas (voor mijn moeoeoeder)
Ina Boudie-Bakker: De klop op de deur (vroeger gelezen, mooi boek)
Régine Deforgues: De blauwe fiets (trilogie)

Heerlijk hè??????

Marjo

Berichtdoor Marjo » 13 Aug 2006, 20:46

Ook die Claudel? Lagen er stapels of zo?
Roman Frister, die heb ik gelezen, vond ik mooi. Net als die van Paul Auster. en Regiune Desforges, die heb ik zelf onlangs uit de boekenverkoop van de bieb meegenomen, nog niet gelezen.
De rest ken ik niet. Nou ja,. die jongen in de gestreepte pyama, die kom je overal tegen, maar ik heb het niet gelezen.
Ik begin me al te verheugen op de boekenmarkt die hier over twee weken is!!

tiba

Berichtdoor tiba » 13 Aug 2006, 20:47

Jeetje Janna, ook zo'n oogst!
En geen enkel boek ervan ken ik :oops: :oops: :oops: .

O! en zelfs een dichtbundel van Roland Holst!
Wat leuk! Heb ik niet.... (wel heel wat in bloemlezingen).

Ik zie jullie al op de boekenmarkt, overleggen en kiezen.... Wou dat ik erbij geweest was!

Maar ik hoor vast nog meer over jullie aanwinsten :D .

Groetjes. Tiba.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 Aug 2006, 20:57

Die Claudel lag in verschillende kramen, vandaar Marjo en De jongen in de gestreepte pyama is errug mooi, al glezen als ringboek, maar ik wilde hem wel zelf hebben. Verder gewoon van alles wat me mooi leek.
Tiba, de dichtbundel heb ik gekocht omdat ik Roland Holst sowieso erg mooi vind en omdat ik een gedicht eruit gebruikt heb bij de begrafenis van mijn zwager. Dan is het fijn het boek te hebben.

WilV

Berichtdoor WilV » 13 Aug 2006, 21:24

OOOOOOOOOOOOH..wat een mooie stapels hebben jullie allebei gekocht,
geweldig!!
En wat lekker ook..dat gesnuffel tussen al die boeken, en ook nog geld om te blijmoedig te verbrassen

en inderdaad veel poezie ook Bernadet....leuk!

Geniet van jullie aanwinsten,

Groetjes,
Wil

Terug naar “Diversen - proza”