LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
tiba

Berichtdoor tiba » 04 Aug 2006, 12:40

Hallo Kivr

Hartelijk welkom. Ik heb zo het vermoeden dat je hier een en ander naar je gading zult vinden. Inderdaad ondertussen groeien forum en site maar.
Veel om lezen dus :D .

Groetjes. Tiba.

bianca

Berichtdoor bianca » 04 Aug 2006, 14:08

Welkom Kivr.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Aug 2006, 14:19

Hartelijk dank voor jullie warme welkom!

Er is hier op het forum wel heel veel te lezen, dus een boek heb ik even niet vast. :lol:

Roel

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 20:19

Ik hoop dat je bedoelt, de 1000 ongelezen boeken haal ik bij lange na niet!

die dacht dat zij veel ongelezen had staan maar 1000 haal ik niet

Bernadet schreef:welkom kivr! Leuk dat je je voorstelt!

Even in het kort.
Ik ben Bernadet, sinds gisteren middelbaar (50), 5 jaar getrouwd, geen kinderen, geen huisdieren. Vanaf april 2004 heb ik deze site opgezet en ben met veel plezier eraan bezig. Ik ben een leesfanaat, hoewel er ergere bijzitten hier. Geen literaire opleiding of iets dergelijks maar wel veel plezier in lezen. Ik lees graag (auto)biografieën, literaire en historische romans en sinds leestafel (door marjo) kinderboeken. Verder begin ik poëzie steeds prettiger vinden om te lezen (ook door Leestafel, met name door Tiba)
Afgelopen zondag (30 juli) hebben we een Leestafel-ontmoeting gehad die erg leuk was.

kivr, ik hoop dat je het hier naar je zin hebt.

groetjes
Bernadet
;)

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2006, 20:38

Ja rotor dat bedoel ik. Ik heb veel boeken nog ongelezen staan maar 1000 ongelezen boeken haal ik niet. Ik vraag me af of ik er sowieso wel 1000 in huis heb, toch eens tellen...

Bernadet

irene

Berichtdoor irene » 04 Aug 2006, 20:49

Welkom Kivr!
Was even niet bij de "les"vandaag.
Hier staan duizenden gelezen boeken in de kast.
Verleden jaar 3 augustus 2005 wilde ik er nog zo'n stuk of tien lezen, maar nu, een jaar en een dag later zijn het er weer honderden geworden...
Leestafel is leuk, heeeeel leuk, maar wel verslavend!

Heel veel lees-en genietgroetjes, irene

Gast

Berichtdoor Gast » 07 Aug 2006, 23:14

Ik vraag me af of ik er sowieso wel 1000 in huis heb, toch eens tellen...

In de vakantie heb ik bedacht om al mijn boeken in een bibliodatabase te zetten. Inmiddels ben ik op de helft van de ene boekenkast, niet meer zo overtuigd van zin en nut, maar het is wel heel leuk om al mijn boeken weer eens vast te hebben (en af te stoffen, soms ook hard nodig). Ik heb al een paar dubbele gevonden en ben nog maar weinig tegen gekomen wat ik niet meer terug wil zetten. En ik kom er vanzelf achter hoeveel boeken ik eigenlijk heb ...

Desiree

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 08 Aug 2006, 09:13

Ja dat plan heb ik ook steeds, eens alles te noteren wat we in huis hebben, maar het blijft steeds alleen bij dat voornemen...

bernadet

Christine

Berichtdoor Christine » 08 Aug 2006, 12:16

Welkom Kivr
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

http://blog.seniorennet.be/christine/

Marjo

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2006, 16:51

Zo'n inventarisatie is voor als ik me verveel, denk ik.. geen schijn van kans!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 Aug 2006, 17:21

Tja, ik heb me er ook een beetje op verkeken, maar nu ik er eenmaal aan begonnen ben, ga ik maar stug door (elke dag een plankje).

Desiree

Stephan

Berichtdoor Stephan » 12 Aug 2006, 12:18

Hallo allemaal,

Laatst was ik via google aan het zoeken naar een leuk forum voor leesfanaten. En toen kwam ik hier terecht... ik heb het een tijdje aangekeken en het leek me toch wel erg leuk om lid te worden.

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Stephan, 17 jaar, en ik woon in een klein dorpje in het noorden van Limburg, in de buurt van Venlo. Ik zit momenteel nog steeds op de middelbare school, maar ga dit jaar beginnen aan mijn eindexamenjaar Gymnasium. Daar doe ik het profiel N&G (WiskundeB, Natuurkunde1, Scheikunde1, Biologie2) en volg als extra vakken Grieks, Spaans, Natuurkunde2 en Scheikunde2.
Als ik volgend jaar slaag (en die kans is vrijwel 100%) ga ik verhuizen naar Utrecht, om daar te beginnen aan de studie farmacie, die mij klaar moet stomen om later als apotheker aan de slag te kunnen.

Zoals wel duidelijk is ben ik een enorme bèta, maar desalniettemin houd ik erg van boeken (dus zo bèta ben ik dan ook weer niet). Mijn vrije tijd besteed ik voor een groot deel aan het lezen van boeken, maar daarnaast houd ik er ook erg van om naar musicals te gaan (mijn andere 'obsessie').

Ik hoop het hier een beetje naar mijn zin te hebben, en veel tips kan krijgen over goede boeken (ik ben zojuist naar aanleiding van dit forum in De Engelenmaker van Stefan Brijs begonnen!).

Groetjes,

Stephan
Groetjes
Stephan

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Aug 2006, 12:31

Welkom Stephan!!

Ik ben zelf nog niet lang actief bij leestafel, maar ik kan je nu al zeggen dat het leuk, maar erg verslavend is. Ik hoop dat je het leuk vindt bij "ons". Enne ..... De Engelenmaker vond ik een fantastisch boek!

Groetjes, Janna2

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 12 Aug 2006, 12:33

Ha Stephan, welkom!

Leuk dat je je voorstelt.
Hopelijk heb je het naar je zin hier.

Groet
Bernadet

Marjo

Berichtdoor Marjo » 12 Aug 2006, 13:05

Welkom Stephan! Leuk dat je zo zeker van je zaak bent, qua slagingskans..zelfvertrouwen kan geen kwaad! Is er een loting voor farmacie?

Stephan

Berichtdoor Stephan » 12 Aug 2006, 13:07

Dankjulliewel! Nou ik sta net geen 8 gemiddeld, dus op zich kan ik voor m'n examens wel lage punten halen en dan nog slagen... maar dat neemt niet weg dat ik er toch wel nerveus voor zal zijn ;)
Voor farmacie is er voor de variant in Utrecht een loting ja, maar in Groningen niet. Dus ik zal mee moeten loten, want de 8 gemiddeld lukt waarschijnlijk niet meer. Maar in categorie 7,5-8 heb je 100% inlotingskans, dus dat komt wel goed. Desnoods zet ik als tweede keus farmacie in Groningen, en kom ik dus toch wel terecht bij de studie die ik wil :)
Groetjes

Stephan

Marjo

Berichtdoor Marjo » 12 Aug 2006, 13:13

Veel succes dan maar!! Nervositeit is nuttig hoor, als je te zeker bent maak je fouten..
Ik neem aan dat Utrecht toch wel de voorkeur zal hebben? Je gaat er wel wonen? In Groningen zul je wel moeten..
Heb je Publieke werken van Thomas Roosenboom al gelezen? Een must voor een farmaciestudent..

tiba

Berichtdoor tiba » 12 Aug 2006, 13:38

Hartelijk welkom Stephan.
Hopelijk heb je het hier naar je zin.

Groetjes. Tiba.

Stephan

Berichtdoor Stephan » 12 Aug 2006, 14:04

Marjo schreef:Veel succes dan maar!! Nervositeit is nuttig hoor, als je te zeker bent maak je fouten..
Ik neem aan dat Utrecht toch wel de voorkeur zal hebben? Je gaat er wel wonen? In Groningen zul je wel moeten..
Heb je Publieke werken van Thomas Roosenboom al gelezen? Een must voor een farmaciestudent..

Ja inderdaad... behalve als de nervositeit belachelijke vormen begint aan te nemen. Voor de tentamens ben ik ook altijd vreselijk zenuwachtig, ik word er dan ook heel erg ziek van. Dus dat 'ik slaag zeker' is wel gewoon echt zo, maar dat zeg ik ook gewoon om mezelf op te peppen ;)

Dat boek heb ik nog niet gelezen! Ik ga deze week meteen even in de bibliotheek kijken!
Groetjes

Stephan

berdine

Berichtdoor berdine » 12 Aug 2006, 14:15

Hallo Stephan,

Rosenboom is met één "o", ik meld het maar even, anders zoek je op de verkeerde plek!

Groetjes,
Berdine

irene

Berichtdoor irene » 12 Aug 2006, 14:38

Welkom Stephan! Voor echte leesfanaten ben je hier aan het goede adres!
Succes met je laatste jaar gym. Goede raad voor als je in Utrecht gaat studeren... begin bijtijds met het zoeken naar een kamer! Onze oudste dochter is over 10 maanden helemaal klaar en krijgt nu pas de kamer van haar dromen...
Net als leestafel is Utrecht ook verslavend, het is een leuke stad waar veel studenten blijven plakken.

groetjes, irene

bianca

Berichtdoor bianca » 12 Aug 2006, 16:48

Welkom Stephan. Veel plezier hier op het forum.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Aug 2006, 17:03

Welkom op het forum, Stephan, en veel plezier! Ik ben hier nog maar een weekje, maar al volledig verslaafd. :)

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 12 Aug 2006, 21:56

haha straks moet ik nog een leestafel afkickcentrum openen!

Bernadet

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Aug 2006, 13:18

Heey Stephan,,
Iemand van mijn leeftijd :)!
Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben!

Terug naar “Voorstellen leden”