Rascha Peper - Oesters
Rascha Peper - Oesters
Na 'Verfhuid' van Rascha Peper had ik de smaak te pakken en ik had dit boekje nog liggen dus gelijk lezen.. Heel ander verhaal natuurlijk. Toch zijn er wel overeenkomsten, ook hier een Duitssprekende man, ook hier komt een kunsthandelaar in voor.
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rascha-peper
Bernadet
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rascha-peper
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mei 2009, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net Verfhuid uit, wat een geweldig boek. Ik denk dat ik maar eens naar de bieb gaat voor Oesters en Dooi. Ik wil meer van deze schrijfster lezen.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
http://www.bi-sa.nl/
Wil je het echt weten Marjo...
En hoe
10 boeken op het plankje boven het nachtkastje.
4 boeken (Dante, Verzamelde verhalen van Joost Zwagerman, De ontembare vrouw en Het Bureau, deel 5) die standaard op een tafeltje liggen, omdat ik er voortdurend naar grijp.
12 boeken: recent gekocht of gekregen, liggen op hetzelfde tafeltje.
8 bookcrossingboeken, (7 bewust uitgezocht, 1 gevonden) op "ons nieuwe bookcrossingtafeltje".
3 geleende boeken van mijn oudste dochter, die volgens haar een must zijn.
8 boeken die toevallig in mijn kast stonden en aangeraden zijn door leestafelaars en/of andere boekenwormen.
Zo'n stuk of 50 nog te lezen, of te herlezen boeken, die in de boekenkast staan.
Zo meteen ga ik naar Eindhoven, even drukwerk afgeven bij de diverse boekhandels... dat gaat nooit goed
Groetjes, Irene (die gisteren twee boeken heeft uitgelezen!!!)
En hoe
groot is die stapel Irene?
10 boeken op het plankje boven het nachtkastje.
4 boeken (Dante, Verzamelde verhalen van Joost Zwagerman, De ontembare vrouw en Het Bureau, deel 5) die standaard op een tafeltje liggen, omdat ik er voortdurend naar grijp.
12 boeken: recent gekocht of gekregen, liggen op hetzelfde tafeltje.
8 bookcrossingboeken, (7 bewust uitgezocht, 1 gevonden) op "ons nieuwe bookcrossingtafeltje".
3 geleende boeken van mijn oudste dochter, die volgens haar een must zijn.
8 boeken die toevallig in mijn kast stonden en aangeraden zijn door leestafelaars en/of andere boekenwormen.
Zo'n stuk of 50 nog te lezen, of te herlezen boeken, die in de boekenkast staan.
Zo meteen ga ik naar Eindhoven, even drukwerk afgeven bij de diverse boekhandels... dat gaat nooit goed

Groetjes, Irene (die gisteren twee boeken heeft uitgelezen!!!)
Mijn interpretatie van de titel:
Frank leeft eenzaam en als zonderling in Zeeuws Vlaanderen.
Olga is een beetje in zichzelf gekeerd en gaat ook een hele individuele studie volgen: literatuurgeschiedenis (wegkruipen, je verstoppen in de boeken).
Als oudere man, met veel levenservaring raakt Frank verliefd op de gesloten Olga, die ondanks haar 19/20 jaren nog steeds niet uit haar "schelp" is gekropen. Frank voelt dit aan en probeert haar uit haar "schelp" te halen. Hij laat haar volkomen vrij in hun liefdesaffaire, maar moet helaas toch inzien dat Olga maar niet uit haar isolement wil komen. Totdat Olga zelf inziet, na de plotselinge dood van Frank, dat zij indertijd de verkeerde beslissing heeft genomen.
Maar misschien heb jij een andere mening hierover, hoor het graag.
Groetjes, Irene
Frank leeft eenzaam en als zonderling in Zeeuws Vlaanderen.
Olga is een beetje in zichzelf gekeerd en gaat ook een hele individuele studie volgen: literatuurgeschiedenis (wegkruipen, je verstoppen in de boeken).
Als oudere man, met veel levenservaring raakt Frank verliefd op de gesloten Olga, die ondanks haar 19/20 jaren nog steeds niet uit haar "schelp" is gekropen. Frank voelt dit aan en probeert haar uit haar "schelp" te halen. Hij laat haar volkomen vrij in hun liefdesaffaire, maar moet helaas toch inzien dat Olga maar niet uit haar isolement wil komen. Totdat Olga zelf inziet, na de plotselinge dood van Frank, dat zij indertijd de verkeerde beslissing heeft genomen.
Maar misschien heb jij een andere mening hierover, hoor het graag.
Groetjes, Irene
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”