Wat me wel opvalt is: als ik bv. tesamen met andere mensen een tekstje of iets dergelijks moet lezen, dat die dan trager lezen dan mij. Je kent het wel: een artikel in een tijdschrift, een brief, een tekst op de pc. Mijn man is aan het lezen, ik vraag wat is dat, hij zegt moet je maar eens zien, en dan begint het: Ben je nu nog niet ten einde? Mag ik scrollen om verder te lezen. Uiteindelijk lees ik verder en dan leest hij na mij

Vroeger las ik alleen op mijn kamertje. Soms liggend op mijn bed, soms aan mijn bureau, soms zittend of liggend op de grond. Nu zit ik meestal in de zetel (half zittend-liggend) of aan de keukentafel. In de toekomst wordt dat in mijn kamertje. In mijn gemakkelijke schommelstoel of relax of aan mijn bureauke. Want dat is nu al jaren mijn probleem: ik wil rust als ik lees. Maar hier staat 's avonds nogal dikwijls de tv te schreeuwen, is mijn zoon op de pc bezig met een of ander luidruchtig spelletje is mijne man aan het telefoneren (en hij praat nogal luid aan de telefoon), is mijn dochter naar muziek aan het luisteren. Zitten er soms dan nog klanten in onze living te praten,..... Ik wordt er zo stilletjes aan horendol van. Dus heb ik beslist om het kamertje dat we "over" hebben niet in te richten als speelkamer voor mijn kids maar een rustig kamertje voor mezelf.
Dit weekend was er ook van gepraat met de tante van mijn man: Kunnen jullie lezen bij teveel lawaai? Bij tv, bij radio, op een drukke trein,....?
Hier moet ik zeggen: vroeger had ik daar geen problemen mee. Mijn radio stond dikwijls keihard terwijl ik aan het lezen was. Nu lukt dat niet meer. Een beetje rustige achtergrondmuziek mag maar bij films bv. Betrap ik me er dikwijls op dat ik luister naar wat ze zeggen. Ik kijk zogezegd niet naar de film maar weet toch wat er gebeurd

Groetjes Inge