Marion Bradley - Nevelen van Avalon
Marion Bradley - Nevelen van Avalon
In deze roman wordt de legende van koning Arthur voor het eerst beschreven vanuit het standpunt van de vrouwen die hierin een zo grote rol vervullen...
Lees verder
http://www.leestafel.info/marion-zimmer-bradley
Inge
Lees verder
http://www.leestafel.info/marion-zimmer-bradley
Inge
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Mei 2009, 14:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dit boek in elk geval ruimer dan de klassieke Arthur-verhalen waar de tijd voor zijn kroning niet verhaald wordt. Ik snapte bvb. vroeger niet waar die zoon van Arthur ineens vandaan kwam aangezien hij en Guinevere geen kinderen hadden. Ook de herkomst van het zwaard Excalibur is in dit boek duidelijker en zo kan ik nog veel aanhalen.
Quote:
Ik denk niet dat ik de volgende delen in de reeks nog zal lezen. Ik heb me laten vertellen dat dit deel het beste was en het leek me nu al met momenten langdradig en onecht.
Mag ik hier wel aan toevoegen dat de andere boeken wel heel anders zijn? Uiteraard, dezelfde schrijfster, hetzelfde onderwerp, maar geen bekend verhaal dat iedereen al kent, zoals met koning Arthur wel het geval is. Dat is zo'n uitgekauwd verhaal, al geeft de versie van Bradley wat betreft bepaalde punten wel een originele verklaring. Wat ik mij afvraag: Hoe kwam zij erbij om hierover een boek te schrijven? Terwijl er al zóveel zijn?
Ikzelf vind trouwens 'Het huis in het woud' minstens net zo mooi als 'Nevelen van Avalon'.
Ik denk niet dat ik de volgende delen in de reeks nog zal lezen. Ik heb me laten vertellen dat dit deel het beste was en het leek me nu al met momenten langdradig en onecht.
Mag ik hier wel aan toevoegen dat de andere boeken wel heel anders zijn? Uiteraard, dezelfde schrijfster, hetzelfde onderwerp, maar geen bekend verhaal dat iedereen al kent, zoals met koning Arthur wel het geval is. Dat is zo'n uitgekauwd verhaal, al geeft de versie van Bradley wat betreft bepaalde punten wel een originele verklaring. Wat ik mij afvraag: Hoe kwam zij erbij om hierover een boek te schrijven? Terwijl er al zóveel zijn?
Ikzelf vind trouwens 'Het huis in het woud' minstens net zo mooi als 'Nevelen van Avalon'.
Ik heb 'Nevelen van Avalon' een jaar of acht geleden geleden en vind dit het op zich een heel mooi boek. Het is meeslepend en geeft veel inzicht in de vrouwelijke kant van het bekende verhaal. Tot dan toe was de vrouwelijke kant onderbelicht.
Maar ik vind het boek wel te lang. Dat is niet omdat ik niet van lange verhalen houd, maar in bepaalde stukken gaat de schrijfster te lang door op subplots die weinig toevoegen. Of zoals een Britse kennis eens tegen me zei: 'She needs a good editor'. Maar het neemt niet weg dat dit een bovengemiddeld goed boek is.
Maar ik vind het boek wel te lang. Dat is niet omdat ik niet van lange verhalen houd, maar in bepaalde stukken gaat de schrijfster te lang door op subplots die weinig toevoegen. Of zoals een Britse kennis eens tegen me zei: 'She needs a good editor'. Maar het neemt niet weg dat dit een bovengemiddeld goed boek is.
Nog 2 boeken in de reeks...
Blijkbaar zijn er nog 2 delen die in deze reeks thuis horen. Namelijk Voorvaderen van Avalon & Raven van Avalon. Deze horen voor Het huis in het woud.
Heeft iemand deze 2 boeken ook gelezen??
De rest van de reeks heb ik wel al gelezen maar ik twijfel of ik de Voorvaderen & de Raven ook moet gaan lezen. Ik weet nl. niet of ze echt wat toevoegen aan de serie?
Groetjes Tour
Heeft iemand deze 2 boeken ook gelezen??
De rest van de reeks heb ik wel al gelezen maar ik twijfel of ik de Voorvaderen & de Raven ook moet gaan lezen. Ik weet nl. niet of ze echt wat toevoegen aan de serie?
Groetjes Tour
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”