Kate Mosse - Het verloren Labyrint

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Kate Mosse - Het verloren Labyrint

Bericht door Dettie »

Het begon met een geheim ... het laatste geheim van het leven. Het begon met het teken van het labyrint ... en het eindigde waar het begon.

Lees verder.. klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/kate-mosse

Christine
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 apr 2009, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
MoniquevZ

2e hands

Bericht door MoniquevZ »

Hoi Christine, nav alle goede dingen die ik inmiddels op dit forum over Het verloren labyrinth heb gelezen, ben ik gaan zoeken op Marktplaats en heb vd week dit boek ontvangen. Lijkt me heel spannend, en kijk uit naar prachtige beschrijvingen.
Heb net Publieke werken uit en ben gisteren begonnen in de Wereld van Sofie.
Prettig weekend!
Monique
Hermine

Bericht door Hermine »

Ik heb al lang interesse voor de Katharen. Toen ik een jaar of veertien was, vertelde mijn moeder me over de Languedoc in Frankrijk en dat daar zoveel mensen vermoord werden omwille van hun geloof. Het leek of ze er zelf bij was geweest.
In 1999 kocht ik het boek van Hanny Alders 'In het spoor van de Katharen', een reisboek. De schrijfster neemt de lezer mee op haar tocht door het Languedoc. Het is een gemakkelijk boek dat veel inzicht geeft in de opvattingen van deze 'ketters', hun geschiedenis, hun tragisch einde.

Vorig jaar las ik 'Het Verloren Labyrinth' van Kate Mosse. Dankzij het boek van Alders begreep ik de historiek in het verhaal zeer goed en dat verzachtte de uiteindelijke teleurstelling om het verhaal zelf.
Het énige dat voor mij totaal nieuw was, was de kennismaking met de taal, de 'Langue d'Oc', het Occitaans dus. Ik wist wel dat Frankrijk het Bretoens had onderdrukt, net zoals de Baskische en Corsicaanse taal maar over het Occitaans had ik nooit gehoord. Tijd dus om er wat meer over op te zoeken.

Internet opent je wereld, toch?
bianca
Contacteer:

Bericht door bianca »

Ik vond dit een steengoed boek. Het is spannend en leest als een trein.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

In 1999 kocht ik het boek van Hanny Alders 'In het spoor van de Katharen', een reisboek. De schrijfster neemt de lezer mee op haar tocht door het Languedoc. Het is een gemakkelijk boek dat veel inzicht geeft in de opvattingen van deze 'ketters', hun geschiedenis, hun tragisch einde.

Ja dat is een boek dat ook al lang op mijn nog-willen-lezen-lijstje staat.
Wij hadden het boek 'De goede katharen' van Chermaine Graig gekocht maar dat was meer een roman. Niet echt een boek over de Katharen.

Bernadet

P.S. Ik had ook nog nooit van het Occitaans gehoord! Wat leuk dat je dat vertelt.
irene

Bericht door irene »

Mijn hoofd stond de laatste tijd niet zo naar een "zwaar"literair werk. Dus ben ik maar begonnen in het verloren labyrint. Het bleek een goede keuze.
Korte spannende hoofdstukken, goede, duidelijke beschrijvingen van het heden en verre verleden.Herkenbare steden van Frankrijk. Was even aan iets anders toe, en dit is een heerlijk, goed geschreven boek!

Groetjes, Irene
Unknown

Bericht door Unknown »

Helemaal mee eens, Irene, echt een goed boek.

Ook al valt het een beetje buiten mijn favoriete genre, ik kon er echt wel van genieten.
irene

Bericht door irene »

Het boek is uit. Het (was) (is) ook niet echt "mijn genre". Maar ik heb ervan genoten. De gedetailleerde Michelinkaart van de regio lag in handbereik.
Een stukje Frankrijk dat ik nog niet ken, maar ik ben heel nieuwsgierig geworden na het lezen van dit boek.
En voor de nog niet echte thriller/fantasy/historyfans onder ons:
Het verloren labyrint is een aanrader!

Groetjes, Irene
joyce

Bericht door joyce »

Ja en het boek heeft gewonnen bij de Britse Book Awards
Elk afscheid,is de geboorte van een herrinnering(Dali)
tiba

Bericht door tiba »

Zal ik dit ook maar op mijn lijstje zetten :mrgreen: .

Groetjes. Tiba.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Deze maar even omhoog gehaald omdat het het samenleesboek november 2007 is

zie ook http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4047

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Goh, ik zie hier ineens de naam Bianca..zij laat zich nooit meer horen hier..jammer.
irene

Bericht door irene »

Marjo schreef:

Goh, ik zie hier ineens de naam Bianca..zij laat zich nooit meer horen hier..jammer.

Was mij ook al opgevallen. Inderdaad jammer!

groetjes, irene
Plaats reactie